وزیر امور خارجه با اشاره به حمایتی که زلاندنو از تصویب برجام در شورای امنیت داشت، گفت: نکته مثبت اینکه زلاندنو به اجرای برجام تعهد دارد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز شنبه در دیدار با همتای نیوزلندی خود که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که برای دومین مرتبه در دو سال اخیر در خدمت وزیر امور خارجه زلاندنو هستیم. اواخر سال ۹۴ بنده فرصتی داشتم تا از زلاندنو بازدیدی به عمل آورم و زمینه را برای افزایش روابط دو کشور در این دیدارها فراهم کنیم.

وی افزود: طی ماه های گذشته ارتباطات گسترده ای میان ایران و زلاندنو در حوزه های مختلف برگزار شده برای گسترش روابط اقتصادی دو جانبه و همچنین مشورت های سیاسی میان دو کشور.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: در هفته ها و ماه های آینده هیات های مختلفی از طرف زلاندنو برای گفتگو در زمینه های مختلف همکاری میان دو کشور در حوزه های کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع لبنی و همینطور حوزه های جدید همکاری های فنی و آموزشی و تکنولوژی میان دو کشور این زمینه ها را بررسی می کنیم تا روابط گسترش پیدا کند.

ظریف ادامه داد: بحث هایی هم در خصوص گسترش همکاری های مالی و بانکی صورت گرفته که این زمینه ها را برای آنکه بانک‌ها و موسسات مالی بتوانند همکاری های تجاری و اقتصادی را میان دو کشور انجام دهند، صورت داده ایم و همچنین مذاکراتی را در خصوص مقررات ویزا و اقامت های دانشجویی دانشجویان ایرانی در زلاندنو انجام داده ایم.

وی با اشاره به عضویت زلاندنو در شورای امنیت و حمایت آن کشور از برجام اظهار داشت: همانگونه که می دانیم در زمان تصویب برجام توسط شورای امنیت، وزیر خارجه زلاندنو، ریاست شورای امنیت را برعهده داشتند و این تعهد دولت زلاندنو به اجرای صحیح برجام به عنوان یکی از نکات مثبت در روابط میان دو کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همچنین در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مشورت‌هایی داشتیم.

ظریف اضافه کرد: امروز هم در خصوص تحولات مرتبط با منطقه و موضوع تروریسم و افراط گرایی و ثبات و آرامش در عراق و دیگر کشورهای منطقه بحث و تبادل نظر کردیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که از طریق این تبادل نظرها، در ایجاد ثبات در منطقه به حل و فصل مشکلات در منطقه و ایجاد ثبات کمک کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس