نخبه‌نمایی ناشی از قلم‌زدن رانتی در روزنامه‌های آمریکایی و حضور در شبکه‌های تلویزیونی غربی گاهی برخی افراد جامعه حتی سیاسیون را به اشتباه می‌اندازد تا جایی که حتی برخی منتصبین به دولت بدون در نظر گرفتن سوابق این افراد با آن‌ها عکس یادگاری می‌گیرند و هزینه‌های حیثیتی به کشور تحمیل می‌کنند.

گروه سیاسی مشرق - افرادی در قالب فعال حقوق بشر، کارآفرین، روزنامه نگار و پژوهشگر با گرفتن چند جایزه و نشان از مؤسسات ظاهراً غیر انتفاعی اروپایی و آمریکایی اجازه پیدا می‌کنند تا در امور داخلی کشورهای مستقل دخالت کنند. زنان و مردان عموماً مرتبط با دستگاه سیاست خارجه آمریکا که با لابی کاخ سفید سریعاً پا به رسانه‌های مشخصی می‌گذرانند و به سیاه نمایی علیه کشور هدف می‌پردازند؛ در این میان البته سیاست‌مداران ایراین بر خلاف حریف، با سادگی هرچه تمام تر از اینکه با دشمن خود مصافحه کنند، تلفنی مکالمه کنند، یهویی دست بدهند و مصاحبه کنن، عکس یادگاری بگیرند و ... خوشحال هم می‌شوند.

معصومه علی نژاد قمی که در جریان دگردیسی شخصیتی به مسیح علی نژاد تغییر نام داد و همسرش کامبیز فروهر یکی از همین نخبه نماها هستند که تاکنون نقش مهمی در سندسازی علیه کشورمان در روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی غربی بازی کرده‌اند.

چرا رئیس بانک مرکزی ایران با دشمن دولت یازدهم عکس یادگاری می‌گیرد؟ +عکس

علی‌نژاد روزنامه‌نگاری فراری است که پس از شکست شغلی و خانوادگی در ایران به طعمه‌ای برای شبکه رسانه‌ای ضدانقلاب بدل شد. در سال 1393 صفحه آزادی‌های یواشکی زنان را طراحی کرد و در ازای این خوش‌خدمتی باب میل غربی‌ها توانست جایزه حقوق زنان را در اجلاس ژنو برای دموکراسی و حقوق بشر دریافت کند. اجلاسی متشکل از سربازان دیپلماسی نرم آمریکا که در هر گوشه‌ای از جهان برای تحقق استانداردهای اقتصادی و فرهنگی این کشور تلاش می‌کنند.

علی‌نژاد در سپتامبر 2014 با کامبیز فروهر خبرنگار بلومبرگ ازدواج کرد. شخصی که دقیقاً مأموریت علی‌نژاد را در یکی دیگر از رسانه‌های آمریکایی بر عهده داشت. فروهر نیز مانند علی‌نژاد موفق شد تا چند عدد از صدها جایزه خوش‌خدمتی مشابه را در انگلستان برنده شود.

تیتر: رمزگشایی از لبخند ژکوند دولتی‌ها به ضدانقلاب

عموم مقالات فروهر در بلومبرگ به تبیین نگرش کاخ سفید و کنگره درباره کشورهای مخالف با سیاست منطقه‌ای آمریکا اختصاص دارد.

برای مثال در ماجرای دستگیری جیسون رضاییان جاسوس خبرنگارنمای روزنامه واشنگتن پست؛ فروهر و همسرش با همکاری چند تن دیگر از عناصر ضدانقلاب فعالیت‌های متعدد شبه اجتماعی را برای آزادی رضاییان آغاز کردند و با انتشار حجم انبوهی از تصاویر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وانمود می‌کردند که رضاییان یک خبرنگار ساده است و دستگیری وی توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی یک تسویه حساب سیاسی با آمریکاست. [1]

تیتر: رمزگشایی از لبخند ژکوند دولتی‌ها به ضدانقلاب

تلاش فروهر برای آزادسازی جیسون رضاییان جاسوس ایرانی- آمریکایی

فروهر همچنین در حوادث پس از انتخابات 88 تلاش فراوانی را برای بین‌المللی کردن ابعاد آشوب‌های تهران انجام داد و برای آزادی برخی از لیدرهای فتنه تمام قد وارد میدان جنگ رسانه‌ای با ایران شد. تلاش فروهر تا جایی ادامه پیدا کرد که با سازماندهی تیمی متشکل از ده نفر به نوعی دیوارنویسی برای عمومی نشان دادن مطالبه آزادی فتنه‌گران پرداخت.

تیتر: رمزگشایی از لبخند ژکوند دولتی‌ها به ضدانقلاب

تصویر درج شده در صفحه توییتر فروهر برای آزادسازی یکی از فعالین فتنه

مروری اجمالی بر کارنامه امثال فروهر خیلی راحت تکلیف همه را در برابر این افراد مشخص می‌کند اما انتشار تصاویری مانند آنچه در زیر می‌بینید این سؤال را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که آیا منتصبین به دولت امثال فروهر را نمی‌شناسند؟ هدف از مسامحه و یا حتی ارتباط‌گیری برخی دولتی‌ها با امثال فروهر چیست؟

تیتر: رمزگشایی از لبخند ژکوند دولتی‌ها به ضدانقلابچندی پیش فروهر در صفحه شخصی خود از عکس یادگاری با ولی‌الله سیف در جریان سفر رئیس کل بانک مرکزی به آمریکا سه ماه پس از برجام رونمایی کرد. سیف در جریان این سفر با کامبیز فروهر مصاحبه می‌کند غافل از اینکه مصاحبه کننده همان کسی است که اولین مقاله را بر علیه حمید ابوطالبی نوشت و سبب شد تا کشورمان نزدیک به یک سال از داشتن سفیر در سازمان ملل محروم باشد.

فروهر در این مقاله به مقامات آمریکایی خط می‌دهد که ابوطالبی در جریان تسخیر لانه جاسوسی در سال 1974 نقش فعالی داشته است و صدور ویزای آمریکایی برای ابوطالبی درست نیست. در بخشی از مقاله فروهر رسماً این سؤال را مطرح می‌کند که آیا مقامات ایالات متحده از نقش ابوطالبی در تسخیر سفارت آگاه نیستند؟[2]


تیتر: رمزگشایی از لبخند ژکوند دولتی‌ها به ضدانقلاب

ظاهراً آقای سیف یادشان رفته است که فروهر خبرنگار همان خبرگزاری است که خواستار بی‌احترامی به ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای شده بود و محمد جواد ظریف را یک افراطی دوچهره نامید. همچنین فروهر در مقاله‌ای برای بلومبرگ در جریان مذاکرات هسته‌ای تلاش کرد تا این پیغام را برای مقامات کاخ سفید مخابره کند که میان ظریف و افراطی‌های مذهبی در ایران تفاوت خاصی وجود ندارد و صرفاً ظریف مأمور به وانمود کردن چنین تفاوتی است.

تیتر: رمزگشایی از لبخند ژکوند دولتی‌ها به ضدانقلاب
مقاله فروهر علیه ظریف در اوج مذاکرات هسته‌ای خبرگزاری بلومبرگ

فروهر طی فعالیت چندین ساله روزنامه‌نگاریش در بلومبرگ صرفاً یک هدف را درباره ایران دنبال می‌کند. تلاش برای دوقطبی کردن فضای اجتماعی و سیاسی ایران و مقاله با هر آنچه می‌تواند انسجام داخلی و نفوذ بین‌المللی ایران را افزایش دهد. سؤال اینجاست که آیا مقامات کاخ سفید و یا کنگره آمریکا حاضر هستند با فردی اینچنینی گفت‌وگو کنند و اجازه دهند تا طرف با گرفتن عکس سلفی برای ادامه روند خیانت‌هایش مشروعیت سازی نماید؟ [3]

برای مثال از زمانی که ادوارد اسنودن افشاگری کاملاً مستند خود را علیه دستگاه‌های امنیتی ایالات متحده آغاز کرد نه‌تنها با هیچ مقامات آمریکایی عکس سلفی نگرفته بلکه روس‌ها از ترس ترور؛ تقریباً اسنودن را در گاوصندوق نگهداری می‌کنند اما متاسفانه برخی آقایان دولتی بدون شناخت جایگاهشان خیلی راحت با کارچاق‌کن‌های بی‌سواد و فراری رسانه‌های غربی ارتباط می‌گیرند و مصاحبه می‌کنند.

دولت‌ها و همچنین دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجه کشورها هر چقدر هم که اهل مسامحه باشند اما با کسانی که با قلم خود مانند دلفین‌های آموزش دیده برای تأمین منافع شخصی خود خوش‌رقصی می‌کنند با لبخند پذیرایی نمی‌کنند.

حال نمی‌دانیم مسؤولان امر از شخصی که باعث شد اعتبار دیپلماسی دولت یازدهم زیر سؤال برود، خوشحال هستند یا خود را به بی‌خبری و تجاهل زده‌اند تا درد ضربه‌ای را که فرانسه و آمریکا به آن‌ها وارد کرده است، فراموش کنند.



[1] - http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-18/iran-s-foreign-minister-key-to-nuclear-deal-an-enigma-to-many

[2] - http://www.bloomberg.com/news/articles/2014-03-29/iran-names-1979-u-s-embassy-hostage-taker-its-un-envoy

[3] - http://www.farsnews.com/13950208000031


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • نیما ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ایشون یک اقتصاد دان هستند نه یک ژورنالیست مشرقی که تا فیها خالدون دشمنان و جد اندر جد آنها را بشناسند.
  • مسافر ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ایشون خیلی بی خود می کنند که با این اقدامشون ابروی دولت و جمهوری اسلام ببرند، مگر ایشون مشاور رسانه ای نداره؟ پس مشاور رسانه ای چه غلطی میکنه و وظیفش چیه؟
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    رفتارهای واداده این دولت در زمینه دیپلماسی و تشخیص ندادن عمدی یا غیر عمدی دوست از دشمن واقعا شرم آوره
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    حوصله خوندن این مطلبت رو نداشتم نصف شبی اما چون تیترت با چرا شروع شده جوابتون رو میدم: زیرا برای اینکه چون که. و چون که به شما ربطی نداره. و چون که دلش خواسته. ای کسانی که از من متنفرید، با رفتن من از مشرق، دلمه ای درش وارد میشود که هیچ چیز جای خالی اش را پر نمیکند حتی فسنجون.
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    آقا اینا رو ولش کنید؛ از برجام چه خبر؟؟؟؟!
  • نیلوفر ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    فکر کنم وقت قرصاته
  • ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام نیلوفر خانوم . مگه تو قرصای ضد لمپنیتو خوردی ؟ نظر این آقا را قبول داری یا نداری این به خودت مربوطه اما اینکه بخوای بی ادبی کنی نه . مقصر همین سایته که درج می کنه .
  • ارزو ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    دکتر جون مراقب باش از شیرینی زیاد شِکَرک نزنی،بیمزه
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    توی کومور بیشتر خر چرون وجود دارد تو هم یک خر چرون احمقی برو بتمرگ
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ماشالا به ادبت
  • ikyu ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    تورم بالای 60% شده ، سانتریفوژ نمی چرخه ، حج هم حذف شد ، یارانه 24 میلیومن محرمانه حذف میشه ، احتمالا آخر سال بخاطر انتخابقات سهام بدهنئد ، بنزین 1500 شد .ووو ولی آقایان از آمریکا شکاااااااییییییبتتتتت کردند!
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    برجام شده دکان رفت و آمدهای توریستی و دوسال و خرده ای صبحانه و شام و نهار کاری و اطراق در بهترین هتلهای اروپا برای عده ای و حالا بهانه های پیگیری برجام و سفرهای دیگر از جیب ملت و سیاحتهای جهانگردی برای عده های دیگر مشرق واقعا اگر چاپ نکنی دیگه خیلی.....
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    واشنگتن فری بیکن: اوباما دست از تلاش برای دسترسی ایران به دلار آمریکا برنمی دارد / نامه تهدیدآمیز سناتورهای جمهوریخواه به وزارت خزانه داری در مورد تهران
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    قربون معرفتت با مرام مشرق نوکرتم خیلی مردی به مولا قبولت دارم خدا خیرت بده که درد و دلهای ملت را چاپ میکنی هرچند که همه میدانیم گوشی که بشنود در کار نیست
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سایت بی ربطی دارین نظرات هم غالبا" در راستای برنامه خودتون و توسط عوامل نوشته میشه نمره هم ماشاءالله
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ناشناس دوم خوشت نمياد برو جاي ديگه!!
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ايشون مگه رئيس يك شركت تجاري خصوصي است كه مي گويي اقتصاد دان ايشان رئيس يكي از بزرگترين مراكز تببن سياست هاي مالي و پولي كشور است انوقت نبايد يك مقدار سياست داشته باشد هركس گفت عكس بايد باهاش عكس بگيره!
  • شاهین ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    وقتی که به مسئولین اجرایی اما فاقد سابقه حرفه ای سیاسی آموزش موثر در خصوص دشمنان شناسنامه دار نمیدهیم و همراهان مستقر در نیویورک هم همراهی و خوشفکری درستی نمی کنند نتیجه بهتر از این نمی شود. در چنین شرایطی ، عدم استقبال از عکس مشترک نشان از ذکاوت مسئول دارد.
  • یوسف بهلولی ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    با سلام احتمالا دستش خورده عکس گرفته مثل اون خانومه بود حواسش نبود بهایی ها ازش عکس گرفتن ، بعدش اومد گفت استغفرالله اشتباه شده . من فکر میکنم یک عده ای دارن برا این ادمها پاپوش درست میکنند و الا این ادمها که اصلا بیچاره ها نمیدونن دشمنی و توطئه یعنی چی
  • یوسف بهلولی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    با سلام احتمالا دستش خورده عکس گرفته مثل اون خانومه بود حواسش نبود بهایی ها ازش عکس گرفتن ، بعدش اومد گفت استغفرالله اشتباه شده . من فکر میکنم یک عده ای دارن برا این ادمها پاپوش درست میکنند و الا این ادمها که اصلا بیچاره ها نمیدونن دشمنی و توطئه یعنی چی،..........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سایت مشرق !!! شما اقلیت حاکم اصول گرا دشمن ملت و دولت هستید
  • هخا ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ikyu جان توو کدوم کشور زندگی میکنی؟؟ تورم 60 درصدددددددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بنزین 1500؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نکنه توو تیم محمودی از آینده خبر داری؟؟؟؟
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ناشناس دوم خودتی. شمردن هم بلد نیستی؟
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    چرا این سایت انقدر بی ادب توشه؟
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ما هم از صبح تا شب علیه اونها مینویسیم . مشرق دیگه حنات رنگ ینداره معلومه شکست خوردی
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    الان بچه مدرسه ایها هم دشمنان را خوب میشناسند اینها جهان وطنی هستند
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    افساد طلب ها در فضای مجازی شروع به لجن پراکنی کردند از حالا برا انتخابات زود نیست؟! افتضاحات دولت کم بوده؟
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ناشناس عزیز مطلب را بفهم! مسافر محترم، مشاور رسانه ای احتمالا در حال شمردن حقوق 87 میلیونیه و فرصتی برای دادن مشاوره نداره
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ترا خدا زودتر به مقصد برس!
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    به نظرم باید هر کی توی دنیا به ما سلام نکرد، باهاش رابطه برقرار نکنیم. بعدش: توی کشور هم هر کی به ما سلام نکرد، بهش بی اعتنایی کنیم. پس از چند سال: در گوشه ای در تنهایی بمیریم!
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    اگر رویه کشور ادامه پیدا میکرد، همینطور هم میشد.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    این «هر کی» شما چرا فقط در شمران و فرنگ پیدا می شود؟
  • جواد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    درد اصلی جامعه ی ما ضعف ایمان و بی تقواییه، برای همین یه اقتصاددان رو فقط از این جنبه نگاه می کنیم، برای همینه که چه کابینه و دولت احمدی نژاد، چه دولت فعلی و چه دولتهای قبلی پیاپی اشتباه پشت اشتباه می کنند و در نهایت دودش توی چشم مردم بیچاره میره، ژورنالیست مشرقی هم وظیفه اش بیداری مردمه، چرا بعضی ها از هر مطلبی ترش می کنند!
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ناشناس آمریکایی خودت که بنظر لمپن تر میرسی با توهین به این خانم ضمنا مگه قراره اقتصاددان ها صرفا به این دلیل که ادم های اقتصادی هستن خودشون رو بزنن به حماقت و با هر کس و ناکسی عکس بگیرند. گرچه این بنده خدا توی همون اقتصادش هم مونده حالا رفته با یه ژورنالیست عکس میگیره. ایشون اگر با یک اقتصاددانی که دشمن ما هم باشه عکس میگرفت باز یک هزارم درصد جای توجیه داشت. ولی الان نه. چون این دو نفر هیچ ارتباطی به همدیگه ندارن و این عکس گرفتنه بنظرم فقط برای دهن کجی به نظامه ضمنا این حضرات دولتی هزار تا مشاور دارن که اصول تشریفات و این جور چیزها رو بهشون یاد بدن که ظاهرا اون مشاورین هم بیشتر تمایل به سخنرانی در خصوص مسائل قورمه سبزی و آبگوشت بزباش دارن تا وظایف خودشون
  • محسن ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    مشرق جان،این آقای سیف همون نیست که وقتی از دستاوردهای برجام انتقاد کرد قربون صدقه ش می رفتید؟! همون نیست که کلمۀ "تقریبا هیچ" ش تیتر یکِ مطالبتون شده بود؟ حالا دوباره بد شد؟!
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    تا ديروز خوب بود امروز بد!!!!!هر كي با شما باشه خوبه بهشتي واي كه ١بار مخالف شما حرف بزنه ميشه نجس شيطان استكبار صهيونيست!!!!!!
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    خبرون یه مشاوره بگیرن آقای اقتصاد دان!
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    بمیر
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    برو عصر ایران ببین
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    اصلا مطلبت رو نخوندم گاوچرون چون حوصله خوندن مزخرفتاتت رو ندارم.ولی تورو خدا یه کم برو مطالعه کن.
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    اخ که چقدر ازین زنیکه علی نزاد بدم میاد. هم زشته .هم وطن فروش.هم خائن. هم دروغ گو و....
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    باید بررسی کرد واقعا آقای سید ایشان را می شناخت واعلام نظر نماید .ولی بنظر میاد هیچ وطن دوستی به هر که درهر کسبه ای بخواهد خیانت کند خوشش نمی آیدو خا ئن به ملت جایگاهی ندارد.ما باید خیانت های علی نژاد ها بیشتر وبهتر بدانیم.
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    این بصیرته؟
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    اگر ما این تنهایی را ترجیح بدهیم شما مخالفید؟ تنهایی بهتر از زندگی با افراد پست است.
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    مغلطه نكن! چه ربطي داره !؟
  • محمود ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    در جایی از مطلب سال تسخیر سفارت امریکا 1974 ثبت شده که اشتباه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس