کد خبر 583392
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس جمهور لتونی ضمن ابلاغ سلام حسن روحانی، بار دیگر از «ریموند وجونیس» برای سفر به ایران دعوت کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در چهارمین و آخرین ایستگاه سفر اروپایی خود، پس از ورود به ریگا پایتخت لتونی بلافاصله با «ریموند وجونیس» رئیس جمهور لتونی در محل اقامتگاه رسمی او دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور لتونی در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر ظریف گفت: امیدوارم با این سفر روابط دو کشور در همه حوزه‌ها به ویژه سیاسی، پارلمانی، تجاری و توریستی گسترش یابد.

ظریف با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران و تجدید دعوت از رئیس جمهور لتونی جهت دیدار از ایران و اشاره به همراهی یک هیات بزرگ تجاری در این سفر، روابط دو کشور را در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری قابل گسترش دانست و اضافه کرد: در این چارچوب تسهیل روابط بانکی بین بانک‌های دو کشور حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه روابط سیاسی دو کشور را نیز خوب و در مسیر رشد دانست و خواهان تداوم رایزنی و همکاری‌های سیاسی دو کشور شد.

در این دیدار همچنین در خصوص تحولات و بحران‌های منطقه غرب آسیا گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

وزیر خارجه ایران در اولین سفر دوره‌ایش به اروپا پس از اجرای برجام به لهستان، فنلاند و سوئد سفر کرد و آنگونه که سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش از این اعلام کرد قرار است ظریف در آینده نزدیک سفر دیگری هم به قاره سبز داشته باشد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس