نمایش جدید «فصل وصل» به عنوان بخشی از برنامه «شب‌های شیدایی» تا پایان ماه مبارک رمضان در باغ موزه دفاع مقدس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مرحله پیش تولید نمایش فصل وصل از هفته‌های گذشته شروع شده و اجرای آن از سوم خرداد همزمان با روز مقاومت، ایثار و پیروزی در باغ موزه دفاع مقدس، آغاز و 45 شب ادامه دارد.

این نمایش متشکل از چهار فصل با دوران صدر اسلام آغاز می‌شود؛ در این بخش جاهلیت قبل از اسلام و زنده به گور کردن دختران با جاهلیت مدرن و کودک کشی آل سعود در بحرین پیوند می‌خورد سپس به داستان بعثت پیامبر (ص)، مباهله و سرانجام غدیر خم ختم می‌شود.

در ادامه این نمایش با ورود به دوران معاصر، مبارزات شهید جهان آرا در دوران پیش از انقلاب تا پیروزی نهضت به تصویر کشیده و از ماجرای حمله به خرمشهر و مقاومت مردم غیور این منطقه یاد می‌شود. سپس نمایش به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر می‌پردازد و در این بخش‌ها به شهدای خرمشهر اشاره می‌شود.

فصل سوم به مقاومت مدافعان حرم در مقابل حملات داعش در حرم حضرت رقیه (س) اختصاص دارد و در این فصل روضه حضرت زینب نیز اجرا می‌شود.

بخش پایانی فصل وصل مربوط به دوران آخرالزمان و مباحثی چون گسترش شبکه‌های ماهواره ای، هجمه به اسلام و اسلام هراسی است تا نمایش با رسیدن به فصل ظهور حضرت به پایان می‌رسد.

این نمایش از دوشنبه سوم خرداد، هر شب ساعت 21 در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می رود و مثل دیگر اجراهای این گروه ورود مردم برای تماشای نمایش آزاد و رایگان است.

اثر قبلی این گروه با نام «فصل شیدایی» در جشن هنر انقلاب اسلامی به عنوان مهم ترین رویداد هنری سال 94 شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس