کد خبر 578657
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

پانورامای دفاع مقدس یک اثرهنری خلاقانه است که به موضوع اشغال، دفاع و آزادسازی کشورمان از چنگال متجاوزان بعثی می پردازد و به نوعی مکمل باغ موزه دفاع مقدس محسوب می شود. پروژه «سراسر نما» یا همان «پانورامای دفاع مقدس» یکی از تخصصی ترین پروژه های کشور به شمار می آید که از آبان ماه سال ١٣٩٠ در باغ موزه دفاع مقدس در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفت. به دلیل اهمیت و کاربری اراضی عباس آباد و ارتباط موضوعی و معنایی بین پانورامای عملیات دفاع مقدس و باغ موزه دفاع مقدس، محل فعلی برای ساخت این مجموعه در نظر گرفته شد. بر اساس بررسی های صورت گرفته، این پروژه جزء سه پانورامای بزرگ در دنیا و نخستین آن در غرب آسیا محسوب می‌شود که از نظر حجم، اندازه و تاثیرگذاری، منحصر به فرد بوده است و با توجه به استفاده از فنآوری نوین با دیگر پانوراماهای ساخته شده، قابل مقایسه نیست.

{$sepehr_album_40565}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 1
    پانو راما لغت فارسی است یا انگلیسی یا... چرا در اشاعه لغات فارسی رسانه ها اقدام نمی کنند هرروز مشغول اشاعه لغات غیر فارسی و توسعه زبان اجنبی را ادامه می دهند.
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    باریک
  • abbas ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    محیط فوق العاده زیبا اما استفاده از لامپ چراغانی فوق العاده بد در محیط این محوطه چون در شب بیشتر میشه رفت از نور پردازی افتضاحی تو محوطه اش بکار رفته خواهشا مسئولین ی فکری بحال نور پردازیش کنن بخدا حیفه فضا تا اون حد زیبا و دلنشین شکر خدا بوجود آوردین بعد سر فقط نوع رنگ چراغ ها اصن نمیشه زیاد توش موند ی رنگ طبیعی و زنده. نه ی رنگ مصنوعی و ججیغ زرد رنگ من ی بار با همسرم رفتم .سر درد گرفتم بخاطر نور پردازیش البته من قسمت جدید باغ موزه دفاع مقدس دارم میگم که جدیدا ساخنه شده و فوققق العاده زیبا اما با نور پردازی زشته ها اینجا فک کنم بوستان نوروزه که جزو مجموعه سبز تپه عباس آباده تهرانه
  • مسعود ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    چرا همش در تهران مي سازيد كاش اين را در اراك يا خوزستان يا طبيعت شهركرد مي ساختيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس