سخنگوی انصارالله عقب‌نشینی هیأت ریاض از نشست صلح یمن را حاکی از تمایل این هیأت و حامیان آن برای ادامه جنگ علیه ملت یمن توصیف کرد.

 به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله که ریاست هیأت انصارالله در مذاکرات کویت را بر عهده دارد، اعلام کرد کنار کشیدن هیأت ریاض از مذاکرات کنونی در کویت حاکی از شکست آنها در آوردن دلایل قانع‌کننده و تمایلشان به ادامه رنج ملت یمن است.

بر اساس گزارش وبگاه «المنار»، عبدالسلام گفت: «اسماعیل ولدالشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در جلسه سه شنبه (دیروز) چهار نکته را برای صحبت مطرح کرد: تضمین‌های نظامی-کمیته نظامی، تضمین‌های سیاسی-دولت توافقی، تضمین‌های محلی و تضمین‌های بین‌المللی.

وی افزود: در این جلسه درباره تضمین‌های نظامی و تشکیل یک کمیته نظامی بحث شد اما طرف مقابل خواهان آن بود که «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی در رای آن باشد و ما این را رد کردیم زیرا هادی یکی از طرف‌های درگیری است.

عبدالسلام گفت انصارالله و کنگره ملی خواهان تضمین‌های سیاسی فراگیر برای یک مرحله انتقالی واضح بود اما هیأت ریاض صحبت در این باره را رد کرد و از مذاکرات عقب نشست.

این عضو انصارالله اتهامات هیأت ریاض به هیأت میهنی مبنی بر کُند کردن روند مذاکرات را رد کرد و افزود «واقعیت، دروغ بودن این اتهام‌زنی‌ها را آشکار می‌کند؛ ما بیشتر از یک بار تعهد و پایبندی‌مان را اقبات کرده‌ایم. طرف مقابل نمیتواند آنچه از طرح ابتکار شورای همکاری خلیج‌ [فارس]، گفت‌وگوهای ملی و قعطنامه‌های شورای امنیت از جمله 2216 را گلچین کند ( و بقیه را رها کند)؛ تمام این مراجع بر آن تاکید دارد که مرحله انتقالی باید شامل توافق میان طرف‌های سیاسی یمن باشد».

عبدالسلام تاکید کرد: آنها  فقط چهار محور از قطعنامه 2216 را می‌خواهند و این موضوع را نادیده می‌گیرند که گفت‌وگوی سیاسی برقرار است ، دولتی که در آن هستند توافقی است ، قطعنامه سازمان ملل بر این نکته اشاره دارد که هادی به عنوان یکی از طرف‌های گفت‌وگو تحت نظارت سازمان و با حسن نیت حضور داشته باشد و همچنین فراموش کرده‌اند که آنها یک سال و دو ماه است جنگی حقیقی علیه ملت یمن به راه انداخته‌اند.

وی تصریح کرد دیدگاه هیات میهنی آن است که برای به موفقیت رسیدن مذاکرات باید توافقی شامل و کامل در زمینه نظامی، امنیتی، سیاسی و انسانی، لغو محاصره و نیز آزادی اسرا و بازداشت‌شدگان حاصل شود.

از سوی دیگر «عبد العزیز جباری» از اعضای ارشد هیات ریاض امروز اعلام کرد با «صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت در راستای ازسرگیری مذاکرات و نزدیک کردن دیدگاه‌ها دیدار کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس