کد خبر 571432
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷

مسئول كمیته اسرای یمنی در مذاكرات صلح كویت امروز (سه شنبه) هر گونه توافق با هیات ریاض بر سر تبادل اسرا را رد كرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد،‌ ناصر باقزقوز مسئول كمیته اسرای یمنی با اعلام این خبر افزود: آنچه امروز در جلسه كمیته اسرا و بازداشت شدگان میان دو طرف جریان داشت، بحث بر سر پیشنهادها و ایده های مطرح شده درباره آزادی 50 درصد از اسرای دو طرف طی 20 روز بود.

وی افزود: نماینده هیات ریاض در كمیته تاكید كرد كه هیچ اطلاعی از نیروهای ارتش یمن و كمیته های مردمی كه در خلال درگیری ها اسیر شدند، ندارد.

این در حالی است كه برخی منابع مطلع ساعاتی قبل اعلام كردند كه طرفین درگیر یمنی روز سه شنبه به توافق اولیه ای در زمینه آزادی كلیه اسرا در آینده ای نزدیك دست یافتند.

مذاكرات صلح یمن از حدود 3 هفته پیش در كویت آغاز شد و توافق در زمینه آزادی اسرا، نقطه عطف مهمی در روند گفت و گوها به شمار می رود.

انصارالله تاكید دارد كه پیش از هر مساله ای، باید موضوع تشكیل دولت انتقالی به اجماع هر دو طرف برسد.

این در حالی است كه نمایندگان دولت مستعفی یمن بر خلع سلاح كمیته های مقاومت و عقب نشینی آنها از شهرهای مهم نظیر صنعا (پایتخت) اصرار دارند.

پیشتر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن طرف های درگیر را به انعطاف پذیری برای به نتیجه رساندن مذاكرات صلح و پایان دادن به جنگ در این كشور ترغیب كرده بود. گفت و گوهای جاری سومین دور مذاكرات صلح یمن است.

ائتلافی از كشورهای عربی به سركردگی عربستان از حدود یك سال پیش در حمایت از دولت مستعفی یمن، جنگ تمام عیاری را علیه فقیرترین كشور عربی آغاز كردند كه قربانی شدن شمار زیادی غیرنظامی، تاوان سخت این اقدام بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس