کد خبر 571985
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

احمد عسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن در ادامه کارشکنی های ریاض تهدید کرد: در صورت شکست مذاکرات صلح یمن در کویت، به صنعا پایتخت حمله خواهیم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ،‌ عسیری ضمن تهدید به حمله به صنعا افزود که ائتلاف عربی از مصر درخواست اعزام نیروی زمینی به یمن را نکرده است.

وی مدعی شد که نیروهای ائتلاف عربی در یمن تنها با هدف نجات شهروندان این کشور وارد جنگ شده اند و عربستان طمعی به منابع یمن ندارد.

سخنگوی ائتلاف عربی بار دیگر حضور نیروهای انصار الله یمن را تهدیدی برای امنیت عربستان عنوان کرد.

وی همچنین مدعی شد که نیروهای ائتلاف اطلاعات کامل و دقیقی از مکان استقرار و ذخیره سلاح نیروهای انصارالله و علی عبداله صالح در صنعا در اختیار دارند.

عسیری در حالی تهدید به حمله به صنعا می کند که طرف های دیگر در جریان مذاکرات صلح یمن در کویت در حال رایزنی و گفت و گو هستند.

اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل در یمن اعلام کرد طرف های یمنی درباره آزادی 50 درصد زندانیان پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آزادی بقیه آنها در آینده به نشانه حسن نیت به توافق رسیدند.

دور جدید گفت وگوهای صلح یمن٬ به تازگی با حضور نمایندگان انصارالله و علی عبداله صالح رئیس جمهوری سابق یمن و هیات ریاض در کویت آغاز شده است.

مقام های یمن در این مدت بارها ائتلاف عربی و مزدوران سعودی را به نقض آتش بس و حمله به مناطق مختلف این کشور متهم کرده اند.

گفت و گوهای قبلی در ماه دسامبر (آذر/دی) گذشته در ژنو٬ بدون نتیجه پایان یافت.

عربستان سعودی که در حال حاضر با مشکلات داخلی بسیاری از جمله کسری بودجه شدید، بیکاری، اعتراضات صنوف مختلف مردمی و معضلات دیگر روبه رو است حدود یک سال گذشته به بهانه حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور جنگ تمام عیاری را علیه مردم بی دفاع یمن آغاز کرد که نتیجه ای جز ویرانی تاسیسات حیاتی این کشور و به خاک و خون کشیده شدن شهروندان یمنی نداشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس