کد خبر 573496
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در سخنانی با بیان اینکه مذاکرات صلح این کشور در کویت شاهد پیشرفت هایی بوده است، گفت: با این وجود روند مذاکرات نسبتا کُند پیش می رود.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه النشره، «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در سخنانی اعلام کرد: پیشرفت در مذاکرات صلح یمن که در کویت در حال برگزاری است، ادامه دارد اما کُند پیش می رود.

بر اساس این گزارش، وی در همین زمینه تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و انسانی وخیمی که یمن هم اکنون با آن مواجه است، طرف های مذاکره کننده باید روند رایزنی ها با یکدیگر را تسریع کنند.

ولد الشیخ با بیان اینکه ما به دنبال این نیستیم که در مذاکرات کویت به صورت عجولانه عمل کنیم، گفت: در این میان مسائل پیچیده ای وجود دارند که باید با صبر و درایت و دقت مورد بررسی قرار گیرند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن تصریح کرد: در مذاکراتی که تاکنون صورت گرفته در برخی موارد اجماع حاصل شده و در برخی موارد دیگر نیز اختلافاتی وجود دارد.

وی ضمن «سرنوشت ساز» توصیف کردن مرحله کنونی در بحران یمن، اظهار داشت: برای حل و فصل بحران یمن رایزنی های بسیاری با شخصیت های سیاسی و دیپلماتیک صورت گرفته است.

گفتنی است، مذاکرات صلح کویت میان هیأت نمایندگی از سوی «منصور هادی» و احزاب و جریان های یمنی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که عربستان سعودی همچنان با هدف قرار دادن غیرنظامیان یمنی و مناطق مسکونی این کشور به جنایت های خود ادامه می دهد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس