کد خبر 575874
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

برخی روزنامه‌نگاران و فعالان شبکه‌های اجتماعی عربستان به تصویب طرحی ازسوی مجلس سنای آمریکا مبنی بر اجازه دادن به خانواده قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 برای شکایت از نظام سعودی، واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، با تصویب طرحی از سوی مجلس سنای آمریکا برای اجازه دادن به خانواده قربانیان حوادث تروریستی 11 سپتامبر مبنی بر شکایت خانواده قربانیان حوادث یازده سبتمبر علیه برخی دولت های عربی از جمله عربستان سعودی، هشتگی با عنوان "11 سپتامبر" در شبکه های اجتماعی منتشر شد و برخی فعالان شبکه های اجتماعی به این امر واکنش نشان دادند.

سی ان ان عربی خاطرنشان کرد، "جمال قاشقچی" نویسنده مشهور و فعال رسانه ای سعودی در این خصوص در صفحه تویتر خود نوشت: کنگره به طرحی رای داده است که به خانواده قربانیان حوادث 11 سبتامبر اجازه شکایت علیه سعودی می دهد و این امر خطرناک است و روابط دو کشور را تهدید می کند.

یک فعال رسانه ای سعودی دیگر مدعی شد: عربستان از حوادث یازدهم سپتامبر، مبرّاست و هدف از این اقدامات تحریک عربستان به علت مواضع قاطع پادشاه عربستان در قبال برخی امور است.

بن قفیط، دیگر کاربر سعودی نوشت: دو ماه پیش آمریکا ایران را به دست داشتن در این حوادث متهم کرد و امروز قانون موسوم به "عدالت علیه حامیان تروریسم" را تصویب کرده است تا شکایت علیه دولت عربستان در خصوص حوادث یازدهم سپتامبر را عملی سازد.

عبدالحمید فعال اینترنتی سعودی نیز با اشاره به این موضوع که نمایندگان مجلس سنای آمریکا طرحی تصویب کردند که به خانواده قربانیان حوادث یازدهم سپتامبر اجازه می دهد علیه عربستان شکایت کنند، ابراز امیدواری کرد که روزی فرا برسد که خانواده قربانیان در سوریه، یمن، بحرین و غیره نیز بتوانند دست به اقدامی مشابه بزنند.

مناع عسیری فعال اینترنتی سعودی هم نوشت: مجلس سنای آمریکا با شتاب طرحی برای هموار شدن زمینه شکایت از عربستان سعودی در خصوص حوادث یازدهم سپتامبر تصویب کرد، متاسفانه کشورهایی که خود را دوست عربستان جلوه می دهند، مسائل زیادی را علیه عربستان پشتیبانی می کنند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس