کد خبر 575563
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

پایگاه خبری شئون خلیجیه امروز چهارشنبه از استقراض عربستان به مبلغ 3.38 میلیارد ریال سعودی( حدود 900 میلیون دلار آمریکا) از بانک های خارجی برای ساخت نیروگاه برق خبر داد.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری شئون خلیجیه به نقل از شرکت برق عربستان افزود: این میزان پول از بانک های صادرات کره و چندین بانک دولتی مثل بانک میتسوبیشی توکیو ژاپن، بانک دویچه آلمان و بانک سانتاندر انگلیس استقراض شده است.

عربستان سعودی که به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت مطرح است در شرایط کنونی و ورود به برخی بحران های منطقه ای و جهانی مثل جنگ یمن و نیز پس از فروکش کردن بهای جهانی نفت به کمتر از یک سوم قیمت آن در سال های گذشته با کسری بودجه شدیدی مواجه شده است.

عربستان در بودجه سال جاری با بیش از 87 میلیارد دلار کسری بودجه روبه رو است که این کسری بودجه در سال گذشته حدود 98 میلیارد دلار بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    وقتی ما از بانکها و کشورهای خارجی قرض میگیریم اسمش می شود فاینانس، وقتی عربستان می گیرد اسمش می شوداستقراض، بدهی، قرض و قوله. سرمایه گذاری با استفاده از ابزارهای تامین مالی مساله ای مرسوم در بازارهای مالی و سرمایه گذاری در دنیا است و من اشکالی در این کار عربستان نمی بینم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس