کد خبر 575444
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

وزیر خارجه ترکیه اتهام همتای روسی خود درباره کمک آنکارا به گروه تروریستی داعش را رد و آمادگی خود را برای استعفا در صورت اثبات این اتهام، اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از «آناتولی»، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه‌ خطاب به همتای روسی خود «سرگئی لاوروف» گفت: اگر شما در رابطه با کمک آنکارا به گروه تروریستی داعش تنها یک دلیل و مدرک داشته باشید٬ من آماده‌ام از سمت خود استعفا دهم.

چاووش اوغلو این سخنان را روز سه‌شنبه در نشست بین‌المللی حمایت از سوریه در «وین» پایتخت اتریش، که به ریاست مشترک آمریکا و روسیه برگزار شد، ایراد کرد.

چاووش‌ اوغلو خطاب به لاوروف گفت: شما یک دیپلمات جدی و باتجربه‌تر از ما هستید٬ نباید چنین ادعا‌های بیهوده و بی‌اساسی را باور کنید. رئیس جمهور ترکیه به وضوح اعلام کرد که این خبر بی اساس است، من نیز بار دیگر آنچه را که رئیس‌جمهور (رجب طیب اردوغان) گفته است، تکرار می‌کنم؛ اگر یک دلیل مبنی بر همکاری ترکیه با داعش ارائه دهید من آماده‌ام از سمت خود استعفا دهم، اما گر نتوانستید ادعای خود را ثابت کنید٬ از شما دعوت می‌کنم بقیه زندگی‌تان را مهمان ما در آنتالیا باشید.

طبق این گزارش، دسامبر 2015 نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در پاسخ به اتهام‌های همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» مبنی بر معامله نفتی آنکارا و داعش، اعلام کرده بود: هرگاه چنین اتهامی ثابت شود، شرافت ملت ما مرا وادار می‌کند از سمت خود استعفا دهم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرگ بر آمریکا ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    چشم در چشم دروغ میگویند!!!!! آقای چاوش اوغلو و آقای اردوغان چند سال میخواهید حکومت نکبت بار داشته باشید آیا ارزش دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به قیمت تاراج جان و مال و ناموس میلیونها انسان بی گناه!!!!!!! آقای لاواروف، من بجای شما بودم سریع قبول میکردم. ترکیه عضو تشکیلاتی است که قرار بود با همکاری با ائتلاف شیطان به رهبری شیطان بزرگ، طومار شیعه را در هم بپیچند! حاکمان کشورهای منطقه که با شیطان بزرگ دست دوستی دادند که به شرط تامین منافع خود با سیست های شیطان بزرگ همراه شوند!!!! حاکمان کشورهای ترکیه، عربستان، قطر، اردن، امارات و دو سه تای دیگر از جمله مسعود بارزانی متعهد شدند تا با استقرار یک حکومت باب میل شیطان بزرگ در منطقه بار مالی، نظامی، تسلیحاتی، اطلاعاتی ، درمانی و از همه مهمتر رسانه ای جبهه کفر را بعهده بگیرند!!! نفت داعش باید از مسیر ترکیه بفروش برسد. نیروهای تکفیری که تعدادشان جمعا به سیصدهزار نفر میرسید باید از طریق ترکیه وارد سوریه شوند تسلیحات تروریست ها باید از طریق ترکیه تامین میشد!! خدا لعنتشان کند. همیشه مجروم بدنبال شریک جرم میگردد! شیطان بزرگ دستانش بخون میلیونها نفر آغشته است و بدش نمی آید دیگران را هم با خود شریک کند!!!! ترکیه به کجا میرود؟؟؟ تابع کدام دینند؟ که چشمشان را بر روی نابودی سرمایه ای مسلمانان بسته اند و بلکه خودشان با جبهه کفر هماهنگ شده وبدتر از همه اینکه ارتباط با پیاده نظام شیطان بزرگ(یعنی داعش) را انکار میکنند!!!!!!! ایجاد هلال اخوانی به قیمت کشت و کشتار و تچاوز و آوارگی و خرابی و دربدری میلیونها انسان بی گناه!!!
  • مخلوق خدا ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    آقای در صورتیکه همون صورتتو بشور از خواب پاشی استفا که سهله خودتو از شرمندگی رفتار کشورت دار میزنی بله پاشو صبح شده
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    روسها خود مشکوک هستند
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    واقعاً این فرد خیلی خیکی و .... است او نمیداند رئیسش (اردوغ الا) و نخست وزیر ایدئولوگش از حامیان گروههای تروریستی و تکفیری هستند و آن هارا از اقصی نقاط عالم به ترکیه ترانزیت و در آنجا با همکاری آمریکا و مرتجعین منطقه آموزش ، سازماندهی و تسلیح سپس به سوریه و عراق روانه می سازند تا خون زنان و کودکان مظلوم و بی گناه سوریه و عراق بریزند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس