کد خبر 572567
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

ارتش سوریه در حلب، یک تریلی حامل دارو و تجهیزات پزشکی برای تروریست‌های گروه داعش را، که از ترکیه به مقصد موصل عراق در حرکت بود، توقیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، مقامات امنیتی سوریه می‌گویند یک محموله بزرگ دارویی که از طرف ترکیه برای داعش ارسال شده بود را توقیف کرده‌اند.

شبکه «آرتی» روز جمعه (۲۴ اردیبهشت) ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد مأموران اداره دفتر اطلاعات ارتش سوریه در حلب، یک تریلی حامل دارو و تجهیزات پزشکی را که از ترکیه به مقصد موصل در حرکت بود، بازرسی می‌کنند.

مقامات اطلاعاتی سوری اعلام کردند این محموله قرار بود به دست تروریست‌های داعش در موصل برسد.

حسین العمر، سرهنگ اداره اطلاعات ارتش سوریه، در اینباره گفت، این محموله ۲۵ تُنی شامل دستگاه‌های دیالیز، دارو و سایر تجهیزات پزشکی بود که مبداء آن منطقه «باب الحوا» در مرز ترکیه بود.

وی گفت، این محموله، که از ترکیه می‌آمد، قصد داشت از طریق عفرین وارد اعزاز شود و سپس از آنجا به موصل عراق برود و به دست تروریست‌های داعش برسد.

وی افزود، ارتش سوریه طی یک عملیات اطلاعاتی، این کاروان را از عفرین به سمت نبل منحرف و سرنشینان خودروی مذکور را دستگیر کردند.

وی افزود: «همه این‌ها اثبات می‌کند که ترکیه از تروریست‌ها، خصوصاً از داعش حمایت می‌کند. ترکیه تروریست‌ها را با دارو با همه تجهیزات و با سلاح تأمین می‌کند.»

به گفته این مقام ارتش سوریه، خودروی مذکور سوری است و سرنشینان آن از تروریست‌های جبهه النصره هستند.

وی در پایان تأکید کرد: «این دارو‌ها و تجهیزات پزشکی از ترکیه می‌آیند و تروریست‌ها این محموله را در مرز باب الحوا دریافت کردند و مقصد نهاییشان موصل بود.»

قرار است تجهیزات پزشکی توقیف شده به زایشگاه محلی حلب که به تازگی در حملات تروریست‌ها تخریب شده است، اهدا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس