کد خبر 575147
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که نقش جوانان در کشور عراق مهم است، گفت: علما و فضلای عراق به جوانان توجه ویژه داشته باشند و جوانان را به مسجد راهنمایی کنند، چرا که مسجد مرکز فرهنگی شیعه است.

به گزارش مشرق، آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان امروز (28 اردیبهشت) در دیدار جمعی از علمای عراق، عنوان کرد: امروز علما و فضلای عراق رسالت بزرگی در این کشور دارند و باید در برطرف کردن اختلافات میان مسلمانان و ایجاد وحدت تلاش کنند.

 مسلمانان آیات وحدت را مورد توجه قرار دهند

 مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: مسلمانان باید به قرآن کریم رجوع کنند و آیاتی که درباره وحدت بیان شده است را مورد توجه قرار دهند.

 آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اختلاف به معنای زلزله، صاعقه و شاید بیشتر است، افزود: اختلاف با شرک برابری می‌کند و خداوند کسانی را که باعث اختلاف می‌شوند را به عذاب الهی وعده داده است.

 وی تصریح کرد: به برکت افکار و توصیه علما و فضلای عراق، وحدت در میان اقشار مختلف مردم حاکم است و دعوت به وحدت یکی از رسالت‌های شما در این شرایط بحرانی است.

 دشمن به برکت بسیج مردمی و فعالیت‌های مردم عراق در حال شکست است

 مرجع تقلید شیعیان با بیان این که دشمن به برکت بسیج مردمی و فعالیت‌های مردم عراق در حال شکست است، گفت: عراق دارای ارتش بزرگ علمای عامل به وظیفه است و به برکت مجاهدت‌های آنان و دیگر اقشار عراق، شاهد خروج دشمن از عراق خواهیم بود.

 آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: خداوند مسلمانان را به جهاد و اخلاص دعوت کرده است و با این دو شما را هدایت می‌کند و این وعده الهی است.

 وی ادامه داد: انسان می‌تواند وعده دهد ولی به وعده خود عمل نکند که ناشی از جهل و عجز است، اما خداوند بر همه چیز عالم و تواناست و وعده خداوند عملی است.

 آینده عراق روشن است

 مرجع تقلید شیعیان با بیان این که آینده عراق روشن است، عنوان کرد: متأسفانه امروز میان شیعیان عراق اختلافاتی وجود دارد که نگران کننده است و اگر میان شیعیان و مسلمانان عراق اتحاد باشد، آینده روشنی برای عراق رقم خواهد خورد.

 آیت الله مکارم شیرازی، نقش جوانان را در عصر حاضر و در کشور عراق بااهمیت خواند و گفت: علمای عراق باید با این قشر ارتباط داشته باشند و عقاید و افکار اسلامی آنها را تقویت کنند.

 وی تصریح کرد: یکی از اهداف دشمنان اسلام این است که جوانان ما را از دین مبین اسلام دور کنند که اگر به این هدف برسند، مشکلات زیادی در جهان اسلام رخ می‌دهد.

 علما و فضلای عراق جوانان را به مسجد راهنمایی کنند

 مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: علما و فضلای عراق به جوانان توجه ویژه داشته باشند و جوانان را به مسجد راهنمایی کنند، چرا که مسجد مرکز فرهنگی شیعه است.

 آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: ما شیعیان به عقاید غیرشیعیان احترام می‌گذاریم، اما از عقاید شیعه کوتاه نمی آییم و به مقدسات خود پایبند هستیم.

 وی اضافه کرد: ما نباید به آنها توهین کنیم، بر همین اساس است که علمای اهل سنت نیز کتاب تفسیر امثال بنده را مطالعه می‌کنند.

 تقویت عقاید شیعه نباید منجر به توهین به عقاید اهل سنت باشد

 مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: تقویت عقاید شیعه نباید منجر به توهین به عقاید اهل سنت باشد، چرا که اشتراکات میان شیعیان و اهل سنت زیاد است و اختلافات کمی میان ما وجود دارد.

 آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که ما در حج شاهد اوج اشتراکات میان شیعه و سنی هستیم، گفت: بین ما و سایر مذاهب اسلامی برادری برقرار است و حتی با غیرمسلمانان در صورت عدم دشمنی با اسلام رابطه مناسبی داریم.

 اندیشه برادری در عراق عملی شود

 وی تأکید کرد: اگر اندیشه برادری در عراق عملی شود، اختلافات از بین می‌رود، بنابراین مردم عراق باید نسبت به توطئه دشمنان هوشیار باشند و اجازه ندهند که جوانان عراق بر خلاف آموزه‌های اسلام و تشیع تربیت شوند.

 مرجع تقلید شیعیان در پایان اظهار امیدواری کرد که با وجود علما، سیاستمداران مومن و جوانان مجاهد پیروزی با مردم عراق باشد.


منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    1 0
    ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس