حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: فکر حج امسال را باید از سر به در کنید چون دلیلی ندارد که در مقابل یک عده مزدور تن به ذلت داده و سخنان آنها را بپذیریم.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرائن به وضوح نشان می دهد که قصد سعودی ها توهین است و با این شرایط فکر اینکه اینها بیایند و پیشنهادی برای حج دهند باید از سر خارج کنیم.
 
وی افزود: با تغییراتی که سعودی ها دارند خود را مالک حرمین شریفین می دانند و می خواهند انتقام یمن، سوریه و عراق را اینجا بگیرند. پیداست که برخودر اینها در قبال حج سیاسی و انتقامی است. و چنین حجی را نه خدا و نه بندگان خدا راضی هستند. بنابرای نباید فکر حج امسال را از سر به در کنید.
 
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما حج آبرومندان و عزتمندانه می خواهیم تاکید کرد: دلیلی ندارد که در مقابل یک عده مزدور تن به ذلت داده و سخنان آنها را بپذیریم. به هر حال حج امسال را باید قلم دور آن کشید و اگر هم بر فرض پیشنهادی دادند شما با تمام عزت و آبروی خود بگویید دیگر زمان گذشته است و زمانی که وقت لازم بود موافقت نکردید. قاطع باشید و به آنها جواب منفی بدهید.
 
آیت الله مکارم شیرازی بر بهره گیری از اهرم فشار در قبال مساله حج تاکید کرد و گفت: باید بیشتر به اهرم فشار بیاندیشیم به طوری که تسلیم شوند و بدانند که حج ملک طلق آنها نیست و مادامی که عزت و احترام و آبرویمان حفظ نشود حج برقرار نمی شود.
 
وی با بیان اینکه حج امروز مساله سیاسی و دینی است خاطرنشان کرد: با این شرایط مردم هم از نرفتن حج امسال ناراضی نیستند بلکه موافقت دارند اما خدا نکند برخی به کشورهای همسایه رفته و از آنجا ویزا بگیرندو با ذلت روبرو شوند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • میلاد کورد ایران ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    ای ول دمتون گرم، خداوند شما را حفظ کند...
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    نه فقط در حج در همه اعمالی که بیشتر ظا هر را نشان می دهد نباید زیاد اصرار داشت . کمی به درون نظر کنیم نه به ظاهر . قران میگوید : نیکی ان نیست که روی خود را به سوی مشرق یا مغرب بگردانید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس