آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با محکومیت اقدامات اخیر تکفیری‌ها ضد شیعیان پاکستان گفت: امیدواریم دولت پاکستان هرچه زودتر از این حرکات غیر عاقلانه که وحدت مسلمین را به خطر می‌اندازد جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، در بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: اخبار ناگوار و بسیار تأسف باری این روزها از پاکستان به گوش می‌رسد. شیعیان در مناطق مختلف مورد اذیت و آزار قرار گرفته و حتی گاه نیروی انتظامی به مجالس آنها حمله ور شده و به آنها آسیب رسانده است. گفته می‌شود از سوی دولت و نهادهای وابسته به دولت دست به اشغال اراضی متعلق به شیعیان زده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حرکت جدید ضد شیعه در پاکستان سبب شده که گروه زیادی از شیعیان دست به اعتصاب غذا بزنند و حال بعضی از آنها گفته می‌شود وخیم است.

در بیانیه این مرجع تقلید تصریح شده است: این حرکت جدید در پاکستان بسیار حیرت انگیز است به خصوص از سوی عوامل دولت. ما سعی داریم بهترین روابط دوستانه و برادرانه را با دولت و ملت پاکستان داشته باشیم اما این کارها که از سوی تکفیری‌ها و عوامل وهابی دنبال می‌شود برای شیعیان جهان به ویژه شیعیان ایران قابل تحمل نیست.

در این بیانیه تصریح شده است: امیدواریم هر چه زودتر مسؤولان دولت پاکستان برای جلوگیری از این کارهای غیرعاقلانه که وحدت مسلمین را به خطر می‌اندازد اقدام کنند و مجامع جهانی باید به این فاجعه رسیدگی کند و برای پایان دادن به آن اقدام سریع داشته باشند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس