کد خبر 575020
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

ارتش و نیروهای مردمی و مقاومت عراقی با حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی حمله گسترده ای را در جنوب استان الانبار آغاز کردند تا مسیر بین المللی و استراتژیک بین عراق و اردن را از سلطه تروریست های داعشی خارج کنند.

 به گزارش مشرق، روزنامه الحیات چاپ لندن روز سه شنبه نوشت، با توجه به اهمیت منطقه از نظر تروریست ها که پادگان های آموزشی و مراکز بمب گذاری خودرو در این منطقه ایجاد کرده اند، انتظار می رود درگیری های شدیدی در این منطقه رخ دهد.

ستاد فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه ای که روز گذشته منتشر کرد اعلام کرد: نیروهای پلیس فدرال و عملیات آزاد سازی منطقه الرطبه را آغاز کردند.

یک افسر عالی رتبه در فرماندهی عملیات الانبار به روزنامه الحیات گفت : عملیات با هماهنگی نیروهای آمریکایی و عراقی انجام گرفته و تلاش می شود یکی دیگر از پناهگاه های تروریست ها در جنوب استان الانبار را از چنگ آنان خارج کنیم.

این افسر عراقی گفت که عشایر و ساکنان محلی از این که حمله به رطبه را که در 400 کیلومتری مرکز رمادی است انتخاب کرده ایم از ما انتقاد کردند. در حالی که مناطق الجزیره ، و شهرک های عانه ، راوه و القائم تنها 150 کیلومتر با رمادی فاصله دارند و دلیل انتخاب ما برای عملیات در رطبه اهمیت بسیار استراتژیک آن بود.

وی گفت که ارتش عراق سعی می کند تروریست های داعش را از شهرهای مرزی با سوریه مثل القائم ، رمانه، العبیدی به عقب براند.

این مقام نظامی عراقی گفت که حمله به شهرک های مرزی قبل از آزاد سازی رطبه نقشه ارتش را برملا می کند.

شهر رطبه اولین شهری بود که داعش در سال 2013 قبل اط سلطه بر فلوجه و موصل بر آن دست یافت و عملیات آزاد سازی این منطقه در زمان نخست وزیری نوری المالکی منجر به کشته شدن دهها افسر و سرباز از جمله محمد الکروی فرمانده لشکر 7 شد.

شعلان النمراوی یکی از بزرگان عشایر الانبار در این باره به روزنامه الحیات گفت که رطبه یک گره نظامی است چرا که منطقه ای کوهستانی و صعب العبور است و به همین جهت بود که تروریست ها از این منطقه استفاده کرده و نیروهایشان را در آنجا آموزش می دادند.

وی گفت که هدف از حمله روز گذشته بازپس گیری مسیر بین المللی بین عراق و اردن بود و این مسیر همانند شریان اقتصادی الانبار به حساب می آید.

روز گذشته عملیات آزادسازی شهر رطبه در غرب شهر رمادی واقع در استان الانبار آغاز شد و نیروهای عراقی موفق شدند آزاد راه ارتباطی شهر رطبه که این شهرستان را به مناطق غرب استان الانبار متصل می کند، آزاد کنند.

نیروهای بسیج مردمی عراق نیز در ادامه پیشروی خود در منطقه «غراف» واقع در غرب استان الانبار، 30 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس