سخنگوی پنتاگون در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرد: تکفیری‌های داعش کنترل نیمی از مناطق تحت تصرف خود را در عراق از دست داده‌اند.

 به گزارش مشرق، «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد که داعش همچنان در حال از دست دادن کنترل بر قلمروهای تحت تصرف خود در سراسر عراق و سوریه است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد که تکفیری‌های داعش تقریباً نیمی از مناطقی را که زمانی در عراق در دست داشتند را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع آمریکا پیش از این برآورد کرده بود که جنگجویان داعش حدود 40 درصد از قلمروهایی را که در عراق تحت تصرف داشته است، از دست داده و حدود 10 درصد از مناطقی را که در سوریه تحت کنترل داشته است را از دست داده است.

کوک تصریح کرد که این آمار در هفته‌های اخیر افزایش داشته است و گفت: «45 درصد از قلمروهایی که زمانی آنها در اختیار گرفته بودند، احیا شده است. این آمار در سوریه بین 16 تا 20 درصد است».

تکفیری‌های داعش در اوایل سال 2014، به بخش‌های اعظمی از عراق و سوریه حمله‌ور شدند و تا حد زیادی در این کشورها پیشروی کرده است و از ناآرامی‌های سوریه به نفع خود بهره‌برداری کرد.

از آگوست 2014 تاکنون، آمریکا هدایت ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش را برعهده گرفته است و حملات هوایی زیادی در سوریه و عراق علیه مواضع داعش صورت داده که البته موفقیت چشمگیری نداشته است.

طبق این گزارش، داعش کنترل رمادی و هیت در عراق را از دست داده است اما همچنان کنترل شهرهای موصل و فلوجه را در دست دارد.

در سوریه نیز، تکفیری‌های داعش همچنان کنترل «رقه» که پایتخت خلیفه خودخوانده داعش است را در دست دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس