کد خبر 573142
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

شموئیل بوطخ ریاست جمهوری ترامپ را برای رژیم صهیونیستی مفید دانسته و از آن حمایت کرد.

 به گزارش مشرق، «شموئیل بوطخ» با نفوذترین خاخام یهودی آمریکایی طی یادداشتی در وبگاه «تایمز اسرائیل» از ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه و میلیاردر آمریکایی حمایت کرده و تاکید کرد که وی بهترین نفر برای رژیم صهیونیستی است.

بوطخ در ابتدای این یادداشت با وارد آوردن اتهاماتی علیه ایران نوشت: «با مواضع محکم ترامپ درخصوص مسایل امنیت ملی، مبارزه با داعش و تروریسم و همچنین پاره کردن توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران که هم‌اکنون از سوی این کشور نقض شده موافق هستم. بعلاوه ایران به نقض کنوانسیون ضدنسل‌کشی 1948 شورای امنیت بوسیله اظهارات تند علیه اسرائیل ادامه داده و وافق را به سخره گرفته است.»

این خاخام تندرو با اعتراض به «باراک اوباما» رئیس جمهور امریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق این کشور، برای مسئول نکردن ایران بخاطر تهدیدات کلامی علیه اسرائیل، افزود اینکه هیلاری کلینتون خود را مهندس توافق هسته‌ای دانسته و به سرکشی‌های ایران اجازه تداوم می‌دهد، باید برای هر اسرائیلی حامی او یک نگرانی بزرگ باشد.

در ادامه این یادداشت با ارائه دلایلی علیه کلینتون آمده است که دونالد ترامپ بهترین نامزد برای ریاست جمهوری آمریکاست، زیرا چیزی که کلینتون وعده داده است بیشتر شبیه سیاست‌های خارجی شکست خورده اوباما درباره خاورمیانه است و باعث تقویت دشمنان اسرائیل در سراسر دنیا خواهد شد.

بوطخ اما اختلاف نظرهایی را نیز با ترامپ مطرح کرد از جمله ممنوعیت ورود مهاجران مسلمان به آمریکا و تصریح کرد آمریکا کشوری است که برپایه مهاجران تاسیس شده است. دونالد ترامپ بهترین کاندیدایی است که می‌تواند از اسرائیل محافظت کرده، امنیت آمریکا را تقویت کند و تروریست‌ها را بخاطر جنایاتی که علیه شهروندان بی‌گناه در دنیا انجام داده مسئول کنند.

وی همچنین در پایان این یادداشت از حمایت ترامپ از تاسیس یک دولت یهودی تشکر کرد.

روز گذشته نیز «شلدون آدلسون» یهودی-آمریکایی اوکراینی‌الاصل و چهره سیاسی-اقتصادی 83 ساله و مالک روزنامه «اسرائیل حیوم» رسماً از کاندیداتوری «دونالد ترامپ» برای تکیه زدن به کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس