با اینکه در طی دو روز اخیر حاشیه خاص جدیدی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ایجاد نشده، اما افزایش محبوبیت ترامپ در نقاط دور، تعیین پست اقتصادی برای بیل کلینتون از سوی هیلاری، و جریانات مرتبط به اتحاد جمهوریخواهان از اتفاقات مهم این دو روز بود.

گروه بین‌الملل مشرق - این روزها، ترامپ اوضاع بسیار مساعدی دارد و آنقدر در مرکز توجه قرار گرفته که دست کم به مدت 10 روز است که اخبار مربوط به وی به عنوان خبر اول صفحه انتخابات خبرگزاریها و روزنامه‌های مطرح جهان قرار گرفته است. از طرف دیگر، مذاکره و توافق تقریبا مسجل شده با  «پل رایان» -رییس مجلس نمایندگان- و «رینس پیرباس» -رییس کمیته ملی جمهوریخواهان- به عنوان نماینده تصمیم‌سازان اصلی حزب جمهوریخواه و حمایت اخیر و علنی هر دو از وی، راه را بسیار برای میلیاردر نیویورکی هموار کرده است. سومین موج خشنودی برای ترامپ، به حمایت روزافزون مردمی از وی مربوط می‌شود که از آن دست می‌توان به نفوذ نام او تا مناطق دوردست آمریکا مثل آپالاشیا اشاره کرد.

از اتحاد با جمهوریخواهان تا

محبوبیت روزافزون ترامپ در مناطق دور
ظاهرا تز ترامپ‌هراسی، آنتی تز خود را ساخت و سنتز محبوبیت ترامپ خلق شد. طبق نظرسنجی «کوئینی پیاک»، تب علاقه به ترامپ در منطقه آپالاشیا -واقع در شرق آمریکا- که دست کم 25 میلیون جمعیت دارد، به شدت بالا گرفته و این می‌تواند یک اخطار جدی برای هیلاری کلینتون باشد. بیل کلینتون همسر وی که برای جذب نظر مردم این منطقه به آنجا سفر کرده است، در این هفته با کارگران معدنی در پرستونبرگ دیدار کرد و اظهار داشت: «مردم غالبا گمان می‌کنند که امروز و فردا تفاوتی ندارند. اما ما مسیر آینده خود را مشخص کرده‌ایم. عدم رجعت به گذشته و حرکت به سوی آینده صحیح».

محبوبیت دانلد ترامپ با سرعت بسیار زیادی در نقاط مختلف ترامپ در حال گسترش است که منطقه آپالاشیا هم مستثنی نیست. وی توانسته که به جز 16 منطقه در 420 منطقه آمریکا نظر مردم را جذب خود نماید. هم‌اکنون غرب پنسلیوانیا، شرق اوهایو، و غرب ویرجینیا به دلیل تمایلات تقریبا دموکراتشان، حمایت مشخصی از ترامپ به عمل نیاوردند اما هیلاری هم نمی‌تواند چندان همانند سال 2008 اوباما به حمایت آنها مطمئن باشد. گرچه نظرسنجی نه چندان معتبر دانشگاه «کوئینی پیاک» در دو روز اخیر نشان داد که ایالات پنسیلوانیا، اوهایو، و فلوریدا (به عنوان خانه دوم ترامپ) با اختلاف بسیار کمی از کلینتون بیشتر حمایت کرده‌اند. طبق گزارشی که خبرنگار روزنامه گاردین از مردم منطقه آپالاشیا تهیه کرده است، اکثر ساکنین مایلند که ترامپ رییس جمهور آمریکا شود چرا که وی طرحی نو در سیاست آمریکا در سر دارد. در ایالت اوهایو هم که با رشد روزافزون ترامپیسم مواجه است می‌توان اظهار نظرات جالب و عجیبی را مشاهده کرد.

از اتحاد با جمهوریخواهان تا
ادوارد تاکر نجار اهل اوهایو معتقد است که ترامپ خل و دیوانه است اما او دوست دارد که او رییس جمهور شود چون می‌خواهد ببیند چه در چنته دارد


کنار آمدن حزب جمهوریخواه با ترامپ

حزب جمهوریخواه، پس از دیدار بین پل رایان و ترامپ و گفتگو بر سر مسائل مختلف، ترامپ را به عنوان نامزد بالقوه نهایی خود در حالی پذیرفته که وی همچنان بر سر مواضع خود در مورد مسائلی چون مهاجرت، مالیات، زنان، و روابط خارجی ایستاده است. «رینس پیرباس» -رهبر کمیته ملی جمهوریخواهان- حتی پس از انتشار گزارشی از رفتار سوء ترامپ با همسرانش در نیویورک تایمز، در گفتگویی با خبرگزاری فاکس نیوز اظهار داشت: «ما کاری به این امور نداریم. ما به نظر مردم اهمیت می‌دهیم. تا اینجا به ما ثابت شده که طرفداران حزب جمهوریخواه، خواهان ترامپ هستند و اگر او می‌تواند امید اول کاخ سفید باشد، ما هم با او همراه هستیم».

از اتحاد با جمهوریخواهان تا


حاشیه‌ها و حمایت‌ها
«نوت گینگریچ» یکی از مهمترین رهبران جمهوریخواه و رییس سابق مجلس نمایندگان که یکی از حامیان اصلی ترامپ و یکی از امیدهای تصدی پست معاونت رییس جمهور آینده است، در مورد ترامپ گفته است: «او هیچ ادعایی نداشته و ندارد. قبل از ورود به صحنه سیاست، یک تاجر بسیار موفق بوده و بیشتر از هر کس دیگر برای آمریکا دل می‌سوزاند. او 16 رقیب خود را کنار زده و در کسب رای رکورد تمامی نامزدهای جمهوریخواه تاریخ آمریکا را زده است».

از اتحاد بی‌دردسر ترامپ با جمهوریخواهان تا پست جدید بیل کلینتون

از طرف دیگر، «پل مانافورت» مشاور ارشد ترامپ و مدیر برنامه‌ نشست‌ها و گفتگوهای وی، اعلام کرده است که پل رایان در طی دیدار خود با ترامپ، از وی نخواسته که خط و مشی خود را تغییر دهد. مانافوت اظهار داشت: «ترامپ، هیچگاه نگفته که اظهارنامه مالیاتی نمی‌دهد و اعلام کرده که بعدا این کار را خواهد کرد. در جایی که حق دارد امتناع کند و کمااینکه سلف وی نیز اینچنین کردند. مردم، پس از 8 سال فاجعه‌بار ترامپ ر می‌خواهند و رسانه‌ها هم بهتر است که فرافکنی نکنند». وی در رابطه با نگرانی حزب جمهوریخواه در مورد زنان «ایالت‌های سرنوشت‌ساز» که ممکن است به ترامپ رای ندهند، گفت: «اصلا نگرانی بابت این موضوع نداریم. اتفاقا در حال کار کردن بر روی حل معضل ترامپ و زنان هستیم و به شما اطمینان می‌دهم که مشکلی وجود نخواهد داشت».

از اتحاد بی‌دردسر ترامپ با جمهوریخواهان تا پست جدید بیل کلینتون


پست جدید برای بیل کلینتون

هیلاری کلینتون پیوسته در طی دوران رقابت‌های درون‌ حزبی اشاره کرده که از بیل -همسرش و رییس جمهور سابق آمریکا- در دولت جدید خود استفاده خواهد کرد. اما وی بالاخره در روز گذشته در «فورت میشل» در بین هواداران خود در حالی که همسر و دخترش به همراهش بودند، بیل کلینتون را به عنوان «احیاکننده وضعیت اقتصادی» در دولت آتی خود معرفی کرد.

از اتحاد بی‌دردسر ترامپ با جمهوریخواهان تا پست جدید بیل کلینتون

وی نظیر اظهاراتی را که چندی پیش در مورد همسرش در ایالت کنتاکی که طبقه اکثریت آن قشر کارگر و کارمند سفیدپوست و طرفدار دو آتشه بیل کلینتون هستند بیان کرده بود را در میان جمعیت تکرار کرد: «می‌دانم که همسرم در کار اقتصادی خبره است. او، قادر است که مشکلات اقتصادی آمریکا را رفع نماید. من از بیل خواستم که از بازنشستگی در بیاید و در دولت آینده دست مرا بگیرد. چرا که سخت به وجود و مشاوره‌اش نیازمندم. بیشترین تمرکز من بر فعالیت بیل در دولت آینده‌ام، مربوط به امور اقتصادی است».


منابع:


http://www.theguardian.com/us-news/2016/may/15/donald-trump-republicans-newt-gingrich

http://www.theguardian.com/us-news/2016/may/13/donald-trump-bill-clinton-appalachia-democrats-voters

http://abcnews.go.com/Politics/bill-clinton-charge-revitalizing-economy-hillary-clinton/story?id=39132832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    در هر صورت مرگ بر آمریکا
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    جهان منتظر ریاست جمهوری ترامپ بر مردم آمریکاست
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    خخخخخخخخخخخخ
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    هیلاری، این پیر هاپوی آمریکایی رئیس جمهور بعدی امریکاست
  • نیما ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    انتخابات بسیار مهمیه
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • اصغر ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    اتحاد بی‌دردسر ترامپ
  • بیژن ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    جمهوریخواهان رای میاوردند
  • یک شهروند امریکایی مقیم ایران بندر انزلی ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام به نظر من کلینتون رئیس جمهور اینده است
  • 110 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    نه سرکار فکر کنم نگران خلاف کاری های بیل هستی می خواهی یه جورای دم دست زیر نظر داشته باشی او را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس