کد خبر 572968
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته پس از جلسه ای چند ساعته بدون تصویب طرحی برای تحریک شاخه داعش در نیجریه موسوم به «بوکوحرام» تنها از روابط رو به گسترش دو گروه ابراز نگرانی کرده است.

گروه بین الملل مشرق- شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته پس از جلسه ای چند ساعته بدون تصویب طرحی برای تحریک شاخه داعش در نیجریه موسوم به "بوکوحرام" تنها از روابط رو به گسترش دو گروه ابراز نگرانی کرده است.

عجز شورای امنیت از تحریم بوکوحرام!

بنابر این گزارش، پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفتند که گروه اسلامگرای بوکو حرام، کماکان صلح و ثبات در غرب و مرکز آفریقا را تهدید می‌کند. بوکو حرام سال پیش با داعش اعلام بیعت کرد. گروه بوکو حرام در سال ٢٠٠٢ میلادی در نیجریه تشکیل شد. یک مقام آمریکایی گفته است که گزارش‌هایی مبنی بر پیوستن نیروهای بوکو حرام به داعش در لیبی وجود دارند. این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین از نشستی که امروز توسط محمد بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه تشکیل می‌شود، استقبال کرده است.

عجز شورای امنیت از تحریم بوکوحرام!

قرار است در این نشست، تلاش‌ها برای مقابله با افراط‌گرایی مورد ارزیابی قرار گیرند. رهبران کشورهای منطقه‌ای و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در این نشست شرکت می‌کنند. روسای‌جمهوری بنین، کامرون، چاد و نیجر در این نشست در آبوجا حضور خواهند داشت. درگیری میان بوکوحرام و نیروهای دولتی در شمال شرقی نیجریه که کشور همسایه چاد را هم تحت تاثیر قرار داده، تاکنون منجر به مرگ ۱۷ هزار نفر شده است.

عجز شورای امنیت از تحریم بوکوحرام!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس