کد خبر 570839
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰

منابع نظامي ارتش ليبي روز دوشنبه از آغاز محاصره پايگاه «الجفره» واقع در جنوب سرت كه در اختيار تروريست ها ي وابسته به مصراته است خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه هاي عربي زبان، اين كار همزمان با آمادگي ارتش ليبي براي حمله و پاكسازي شهر سرت از گروهك تروريستي داعش صورت گرفته است.

منابع نزديك به فرماندهي ارتش گزارش داده اند: بيش از چند گروه از نظاميان ارتش ليبي در چند قدمي پايگاه الجفره مستقر شده اند.

در داخل اين پايگاه نظامي، شبه نظاميان وابسته به مصراته مستقر هستند كه سركردگي آن ها را «زياد بلعم» كه از فرماندهان برجسته گروه هاي تروريستي كه از شهر بنغازي فرار كرده اند، به عهده دارد.

اين فرمانده گروه تروريستي هفته گذشته از طريق پايگاه نظامي الجفره و به كمك هواپيماهايي كه از مصراته بلند كرده بود ، نيروهاي ارتش ليبي را در منطقه «زله»، هدف حمله قرار داد.

تحليلگران معتقدند كه اين اقدام بلعم براي سنگ اندازي در پيشروي ارتش ليبي به سوي شهر سرت صورت گرفته است.

منابع محلي ليبي همچنين تاكيد كرد: يكي از نخستين اقدامات ارتش ليبي، از بين بردن گروه هاي تروريستي و قطع خطوط ارتباطي بين اين گروهك تروريستي است كه با داعش روابط مشكوكي دارد.

اين گروهك تروريستي به سركردگي بلعم درواقع از شهر بنغازي فرار كرده و تحت حمايت مصراته هستند.

منابع خبري هم چنين گزارش دادند: فرماندهي ارتش ليبي دريافته است: اقداماتي چون مين گذاري، حمله انتحاري از سوي گروه هاي تروريستي، براي كندكردن سرعت پيشروي ارتش به سوي شهر سرت صورت مي گيرد.

منابع آگاه همچنين تاكيد كردند: نبرد ارتش ليبي براي ريشه كن كردن تروريسم در سرت محقق خواهد شد و فرماندهي كل ارتش نيز مصمم است كه وارد جنگ با داعش شود.

اين منابع همچنين از رابطه برخي از مقامات كه در طرابلس و مصراته مستقر هستند با گروهك هاي تروريستي و حمايت از اين گروه و طولاني تر شدن بحران اين كشور خبر دادند.

همزمان با اين تحركات در ليبي، دهها نفر از عناصر گروهك «ولايت سينا» شاخه گروه تروريستي داعش در سيناي مصري و شماري از سركرده هاي اين گروهك در جستجوي پناهگاهي امن، طي سه ماه گذشته از سينا در شرق مصر به ليبي فرار كرده اند.

نگراني هايي در محافل عربي و آفريقايي از بسط نفوذ داعش در ليبي و تبديل آن به حلقه اتصال ميان «بوكوحرام» و گروه هايي مانند «القاعده در مغرب عربي» وجود دارد كه اين امر بر امنيت تونس، الجزاير، مصر، چاد و نيجر و حتي كشورهاي اروپايي بازتاب منفي دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس