کد خبر 570827
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

دهها نفر از عناصر گروهك «ولايت سينا» شاخه گروه تروريستي داعش در سيناي مصري و شماري از سركرده هاي اين گروهك در جستجوي پناهگاهي امن، طي سه ماه گذشته از سينا در شرق مصر به ليبي فرار كرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري آلمان، منابع امنيتي ليبي و مصر اعلام كردند كه دهها نفر از تروريست هاي ولايت سينا از جمله چندين سركرده اين گروهك طي سه ماه گذشته از طريق مرزهاي مصر با ليبي و از راههاي صعب العبور وارد ليبي شده اند.

يك منبع امنيتي در مصر اعلام كرد كه از ولايت سينا در اين كشور تنها «فرياد كمك خواهي» براي ساير عناصر داعش باقي مانده است.

اين در حالي است كه عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر چهارشنبه گذشته با صدور فرماني، براي سه ماه ديگر در استان سيناي شمالي حالت فوق العاده اعلام كرد.

بر اساس اين فرمان نيروهاي مسلح مصر در كنار پليس اين كشور مسئوليت برخورد با گروه هاي تروريستي و حفظ امنيت استان سيناي شمالي را بر عهده داشته و با هرگونه نا امني برخورد خواهند كرد.

مصر اواخر ماه اكتبر (مهر و آبان) سال 2014 در برخي بخش هاي استان سيناي شمالي از شهر رفح در مرز با نوار غزه تا غرب العريش بزرگترين شهر اين استان، وضع فوق العاده و مقررات منع آمد و شد اعلام كرد.

پيشتر نيز بارها حالت فوق العاده در استان سيناي شمالي مصر تمديد شده بود.

شبه جزيره سينا همچنان محل فعاليت تروريست هاي مورد حمايت غرب و برخي كشورهاي منطقه از جمله گروه تروريستي ولايت سينا است كه پس از بركناري «محمد مرسي» رئيس جمهوري پيشين مصر در سال 2013، حملات خود را عليه نيروهاي پليس و ارتش مصرشدت بخشيده اند.

ارتش مصر نيز از چندين ماه پيش عمليات نظامي گسترده اي را در مناطق رفح، شيخ زويد و العريش در شمال صحراي سينا براي سركوب گروه هاي تروريستي آغاز كرده است.

تاكنون صدها نظامي مصري در حمله هاي افراد مسلح در شبه جزيره سينا كشته شده اند.

نگراني ‌هايي در سطح كشورهاي عربي و آفريقايي از بسط نفوذ داعش در ليبي و تبديل آن به حلقه اتصال ميان «بوكوحرام» و گروه ‌هايي مانند «القاعده در مغرب عربي» در ساحل آفريقايي با گروه تروريستي داعش در سوريه و عراق وجود دارد كه اين امر بر امنيت تونس، الجزاير، مصر، چاد و نيجر و حتي كشورهاي اروپايي بازتاب منفي دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس