کد خبر 564673
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷

يك گروه غيرانتفاعي موسوم به اقدام در زمينه خشونت مسلحانه با انتشار گزارشي از افزايش شمار تلفات ناشي از حمله هاي گروه تروريسم بوكوحرام در نيجريه در سال گذشته ميلادي خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين گروه روز چهارشنبه اعلام كرد كه تعداد كشته و زخمي شدگان حملات بوكوحرام در نيجريه در سال 2015 در مقايسه با سال قبل از آن، 190 درصد افزايش داشت و استفاده از بمب گذاران انتحاري در همين مدت از رشد 167 درصدي برخوردار بود.

گروه مزبور كه مقر آن در لندن است، در گزارش خود عنوان كرد كه افزايش قربانيان حملات تروريستي در نيجريه، بخشي از يك رويه جهاني است كه تلفات غيرنظاميان به دليل استفاده از سلاح هاي انفجاري را موجب شده است.

شليك هاي توپخانه اي، مين گذاري، حملات هوايي، سيستم هاي انفجاري، خودروهاي بمب گذاري شده و حمله عناصر انتحاري، از جمله مواردي است كه در زيرمجموعه سلاح هاي انفجاري قرار مي گيرد.

براساس گزارش منتشر شده از سوي گروه اقدام در زمينه خشونت، نيجريه چهارمين كشور بحران زده در جهان از نظر تعداد كشته و زخمي شدگان در جريان درگيري هاي سال 2015 پس از سوريه، يمن و عراق است و افغانستان پنجمين كشور در اين زمينه به شمار مي رود.

گروه بوكوحرام از سال 2009 فعاليت هاي تروريستي خود را در نيجريه آغاز كرد و حملات اين گروه در اين مدت جان تقريبا 20 هزار نفر را گرفت.

استفاده از زنان و دختران جوان به عنوان روش مطلوب بوكوحرام به منظور نفوذ به جمعيت غيرنظاميان در شمال شرقي نيجريه و كشورهاي همسايه براي انجام حملات تروريستي در نظر گرفته مي شود.

گروه اقدام در زمينه خشونت يادآور شد كه 923 غيرنظامي در جريان 18 مورد حمله تروريستي در كامرون و چاد در سال 2015 كشته يا زخمي شدند.

تاكتيك هاي چريكي گونه بوكوحرام، مقابله با اين گروه تروريستي را دشوار كرده، اگرچه محمد بوهاري رئيس جمهوري نيجريه مصرانه مي گويد اين گروه به لحاظ تكنيكي مغلوب شده است.

در همين حال، خطرات هشدار دهنده ناشي از فعاليت بوكوحرام در نيجريه، بازگشت بيش از 2 ميليون و 600 هزار آواره جنگي به اين كشور را بغرنج تر كرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس