نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در هر مکانی، آمادگی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری فلسطین، بنیامین نتانیاهو تاکید کرد که همچنان به اصل دو دولت برای حل منازعه فلسطینی- اسرائیلی پایبند است.

نتانیاهو گفت که حل این منازعه از طریق گفت وگوی مستقیم محقق خواهد شد و وی نیز برای دیدار با محمود عباس در هر مکان و زمانی آمادگی دارد.

این اظهارات نتانیاهو شب گذشته در مراسم استقبالی که «رؤوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی برای دیپلمات های خارجی ترتیب داده بود، بیان شد.

نتانیاهو همچنین از دیپلمات ها خواست تا برای متقاعد کردن محمود عباس جهت برگزاری این دیدار همکاری کنند.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که اسرائیل دیگر برای بسیاری از کشورهای عربی یک دشمن نیست بلکه دشمن مشترک ما و کشورهای عربی، افراطی گری و تروریسم است.

گذرگاه رفح بار دیگر تعطیل شد

گذرگاه رفح واقع در مرز مصر و نوار غزه پس از دو روز بازگشایی و عبور مسافران فلسطینی، بار دیگر بسته شد.
یک منبع مسئول در گذرگاه رفح گفت که بر اساس آمارهای بدست آمده، روز پنج شنبه 330 مسافر از نوار غزه به مصر عزیمت کردند و 706 مسافر نیز از مصر وارد غزه شدند.

مسئولان مصر روز چهارشنبه گذرگاه مرزی رفح را به مدت دو روز بازگشایی کردند.
در همین رابطه «کامل ابو ماضی» قائم مقام وزارت داخلی غزه گفت که تصمیم مسئولان مصر برای بازگشایی گذرگاه مرزی رفح به مدت دو روز پس از تعطیلی 85 روزه، بحران انسانی غزه را حل نمی کند به خصوص اینکه تعداد افرادی که برای سفر ثبت نام کرده اند بیش از 3 هزار نفر است.

وی از مسئولان مصر خواست تا به صورت دائمی گذرگاه رفح را بازگشایی کنند زیرا این گذرگاه به منزله ریه ای است که ملت فلسطین در نوار غزه از طریق آن تنفس می کنند.

جهاد اسلامی: مقاومت تنها راه آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان است

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که پایبندی به گزینه مقاومت تنها راه آزادی فلسطین و تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطینی است. وی خواستار ادامه حمایت از انتفاضه مبارک قدس شد.

خالد بطش روز گذشته در سخنانی در جشنواره "انتفاضه قدس راه بازگشت است" در شهر دیر البلح در مرکز باریکه غزه امت اسلامی و عربی را به حمایت از مقاومت فلسطین فراخواند.

بطش افزود: « علما و دعوتگران اسلامی در خط مقدم قرار دارند و رهبران سیاسی نیز باید تمام توان و تلاش خود را صرف آزاد سازی فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی نمایند.

وی رهبران کشورهای اسلامی و عربی را به تلاش برای بازگشایی تمامی گذرگاه های باریکه غزه و لغو محاصره ده ساله این منطقه فراخواند و بر اهمیت تداوم انتفاضه مبارک قدس تاکید کرد.

این رهبر جهاد اسلامی اشاره کرد که این جشنواره به دو مناسبت برگزار شده است: نخست سالروز نکبت فلسطین و دوم سالروز آزاد سازی بیت المقدس به دست سلطان صلاح الدین ایوبی.

خالد بطش با اشاره به اینکه امروز دوباره فلسطین  و قدس اشغال شده است، تاکید کرد که چشم امید همه به انتفاضه قدس و جوانان انتفاضه است.

بطش تلاش برخی طرف ها برای نابودی یا زیر سوال بردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود را نیز به شدت مورد انتقاد قرار داد.

تیراندازی قایق های صهیونیستی به سمت ماهیگیران فلسطینی

قایق های رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینیان در سواحل شهرک بین لاهیا واقع در شمال نوار غزه تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش، با تیراندازی قایق های اسرائیلی به سمت قایق های ماهیگیری فلسطینی، ماهیگیران مجبور شدند دریا را ترک کنند.

راهپیمایی فلسطینیان در فلسطین اشغالی به مناسبت سالروز فاجعه اشغال

هزاران نفر از فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال 48 فلسطین روز پنج شنبه در راهپیمایی "حق بازگشت" در روستای متروکه "وادی زباله" در نقب شرکت کردند و ضمن در دست گرفتن پرچم های فلسطین، بر حق بازگشت و پایبندی خود به سرزمین شان تاکید کردند.

کمیته عالی پیگیری فعالیت های عرب های ساکن فلسطین اشغالی خواستار مشارکت گسترده در فعالیت های گرامی داشت یاد و خاطره فاجعه اشغال فلسطین شده بود که با شعار "روز استقلال آنها، روز فاجعه ماست" برگزار می شود.

این کمیته روز سه شنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که مشارکت گسترده در این فعالیت ها، پیام سیاسی آشکاری برای دستگاه حکومتی رژیم صهیونیستی خواهد داشت و آن اینکه ما بر باقی ماندن در سرزمین آبا و اجدادی خود تاکید داریم و به هویت ملی فلسطینی خود پایبند هستیم و می خواهیم به اوهام و خیالات صهیونیست ها مبنی بر اینکه فاجعه اشغال فلسطین به فراموشی سپرده خواهد شد، خط بطلان کشیده و اعلام کنیم که این مساله در حافظه تاریخی ملت فلسطین خواهد ماند و نسل به نسل و سینه به سینه منتقل خواهد شد و هیچ چیزی نخواهد توانست جای حق بازگشت آوارگان و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس را بگیرد.»

فلسطینی ها در سالروز فاجعه اشغال فلسطین با برگزاری راهپیمایی های حق بازگشت بر این مساله تاکید می کنند که هیچ گزینه ای نمی تواند جایگزین این حق شود و آنها هرگز از حق بازگشت خود به شهر و دیارشان چشم پوشی نخواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس