نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ایران را متهم کرده که در «تدارک برای یک هولوکاست دیگر» است. همزمان دستیار جان کری از دولت ایران خواست به جای تشویق چنین دیدگاهی به محکوم‌ساختن آن بپردازد.

گروه بین‌الملل مشرق- در حالی که این روزها به مناسبت روز نکبت، همایش و نمایش در تهران به یاری فلسطینیان آمده است، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پاسخی در برابر افکار عمومی جهانی ندارد، حمله را به عنوان بهترین راه جهت دفاع برگزیده و ایران را متهم کرده است.

به گزارش اکسپرس، بنجامین در جلسه هیأت دولت با اشاره به برنامه‌های ایران در سالروز بیرون‌راندن فلسطینیان از خانه‌های خود در 68 سال پیش، مدعی شده تهران «هولوکاست را انکار می‌کند و آن را به سخره می‌گیرد، اما در تدارک برای یک هولوکاست دیگر است». وی که جایگاه مدعی و متهم را عوض کرده بود،‌ ادامه داد «من فکر می‌کنم هر کشوری در جهان باید در برابر این اقدام بایستد و آن را به شدت محکوم کند».

واکنش ناشیانه نتانیاهو به نمایشگاه جنایات اسرائیل

مسعود شجاعی دبیر نمایشگاهی که در انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی در تهران برگزار شده، چنین اتهامی را رد می‌کند. او می‌گوید برگزاری چنین نمایشگاهی به معنای انکار هولوکاست نیست، بلکه برای جلوگیری از یک هولوکاست دیگر، این بار از سوی اسرائیل و علیه مردم فلسطین است.

او در نمایشگاهی که هرساله برگزار می‌شود و در این دوره میزبان 150 اثر از 50 کشور دنیا است، اظهار کرد «هولوکاست به معنای کشتار جمعی است. ما هم اکنون شاهد بزرگترین کشتار توسط رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین هستیم». در یکی از آثار نیز نتانیاهو در قالب یکی از سربازان داعش به تصویر درآمده که در حال نابودی جهان اسلام است.

{$sepehr_album_40184}


همزمان دستیار جان کری که به همراه او عازم منطقه شده است، خود را مثل نتانیاهو به کوچه چپ زد و گفت نگران است «چنین مسابقاتی منجر به انکار هولوکاست، تجدیدنظر در واقعیات تاریخی و سخنان آشکارا ضدیهودی شود». تونر از دولت ایران خواست به جای تشویق چنین دیدگاهی به محکوم‌ساختن آن بپردازد زیرا چنین اقداماتی «توهین به خاطره میلیون‌ها انسانی است که در هولوکاست کشته شدند». پیش‌تر جان کری نسبت به تداوم شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطینی انتقاد کرده بود.


منبع:



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    کری جون خیلی رو داری خییییییییییییییلی. چنین مسابقاتی منجر به انکار هولوکاست، تجدیدنظر در واقعیات تاریخی و سخنان آشکارا ضدیهودی شود؟!َ اون کسیکه میخاد تاریخ رو منحرف کنه شماها هستید نه این مسابقات.
  • اهوازی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    هولوکاست فاجعه بسیار عظیمی بود که در آن از پنج ونیم میلیون یهودی اروپا شش میلیون نفرا را نابود کردند
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    هولوکاست دروغ و افسانه ایی است که رژیم کودک کش اسرائیل برای اشغال فلسطین و مظلوم نمایی در برابر افکار عمومی جهان آن را ساخته است هولوکاست واقعی در زمان ما در غزه در عراق و در سوریه و در همین اواخر در زاریا در نیجریه توسط آدمکش های مزدور اسرايیل و آل یهود (سعود )انجام می شود
  • ایزا ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    یکی از بهترین طنزایی بود که تو مشرق منتشر شده. باریکلا
  • حسین ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    هروقت به اسلام توهین شد مقابله عملی‌ اینه که ما بیایم مودبانه از هولوکاست انتقاد کنیم و نمایشگاه و برنامه‌هایی‌ حتی با هزینه کم بذاریم ،اون وقت هست که اهرم و بهانه همیشگی‌ صهیونیسم که هولوکاست هست را هدف میگیریم و دیگه میفهمن که توهین به مقدسات ما عواقب عملی‌ گسترده داره ، اگر باب انتقاد و تحقیق در مورد هولوکاست باز بشه ضربه بسیار دردناکی خواهد بود به دیو خبیث صهیونیسم. در تمام اروپا ، تعداد زیادی کشورهای آسیایی آمریکا و استرالیا از هر چیزی می‌شه انتقاد و تحقیق کرد الا هولوکاست ، این نشان میده که این مساله نقطه ضعف و یکی‌ از نقاط اتصال این تار عنکبوت هست که باید گسسته بشه.
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    هولوکاست دروغ و افسانه ایی است که رژیم کودک کش اسرائیل برای اشغال فلسطین و مظلوم نمایی در برابر افکار عمومی جهان آن را ساخته است هولوکاست واقعی در زمان ما در غزه در عراق و در سوریه و در همین اواخر در زاریا در نیجریه توسط آدمکش های مزدور اسرايیل و آل یهود (سعود )انجام می شود
  • دکتر ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    هلوکاست رو آلمانی های عزیز رقم زدن چه ربطی به مردم فلسطین و کلآ خاورمیانه داره!؟؟؟؟؟؟؟ دوما جنگ جهانی دوم 60 میلیون نفر رو کشت که فقط 5 میلیون نفر اونها یهودی بودن سوال این هست اون 55 میلیون نفر بقیه آدم نبودن؟؟ یا مثل جهان سومی های ایرانی که در زمان جنگ جهانی به خاطر غارت انبار گندم یک سال ایران در زمان اشغال ایران و انتقال نفت و مواد غذایی از ایران به جبهه های جنگ جهانی باعث یک قحطی بزرگ در ایران شدن که بین دو تا 5 میلیون ایرانی در اون کشته شدن و حتی بر اساس برخی پژوهش ها جمعیت ایران نصف شد آدم نبودن!؟؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    نسل کشی ارمنی ها نسل کشی کردها نسل کشی فارسی زبان ها در زمان حمله مغول ها و ترک ها به افغانستان تاجیکستان ازبکستان و خراسان های ایران و حتی نسل کشی سیاهان و سرخ پوستان و اعراب در زمان عثمانی اینها خونشون به اندازه یهودی نماهایی اشغال گر سرزمین مقدس قدس قبله اول مسلمانان نبود!؟
  • اهوازی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    مگر خود یهودی ها جشن آدم کشی به اسم پوریم نمیگیرند؟
  • من ترانه 14سال دارم ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    مشرق مرتجع و قشری و پخمه و کوته اندیش کو نظر من چرا تایید نشد
  • محمد ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    به نظرت هنوز به اسلام توهین نشده؟! هزینه کم؟! هالیوود صهیونیستی میلیارد ها دلار برای یارگیری از طریق رسانه خرج می کنه، با هزینه کم می خوای جلوش واستی؟!
  • محمد حسین ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    قحطی سال 1298 در ایران که 45 درصد جمعیت ایران و انگلیس گشت و توطئه ی مردخای و استر در زمان خشایارشا که پوریم اسمشو گزاشتن و حمله اعراب و مغولها به ایران که بسیاری انسان کشتند در ایران هولوکاست نیست.در یک کلام تف به این دنیا که اینا سردم داراشونن.امیدوارم غرب یه روزی آدم بشه.
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    بی انصاف تویی که کورکورانه حمله اعراب را با حمله مغول یکی می کنی. اساسا افسانه کشتار اعراب در ایران یک دروغ بزرگ است که ریشه در زنده شدن تفاخرهای عربی سده های بعد از اسلام دارد چرا که عرب جاهلی همیشه افزایش تعداد کشته ها را نشانه اقتدار خود می دانست و همین تفکرات در زمان بنی امیه و بعد مجددا احیا شد. بعدها امثال طبری هم تحت تاثیر همین تفکرات گمان کردند با نوشتن این چیزها اقتدار اسلام و ذلت کفر را نشان می دهند! حال آنکه واقعا در منابع دست اول خبری از این چیزها نیست. دلیلش هم روشن است. اعراب اگر هم برای کشور گشایی آمده بودند می دانستند که کشتن مردم یا مسلمان شدن آنها مساوی است با کاهش میزان جزیه دریافتی! لهذا نه تنها تمایلی به مسلمان کردن مردم غیر عرب نداشتند که حتی بنی امیه دستور دادند از هر غیر عرب باید جزیه گرفته شود ولو مسلمان بشود! با اینکار تا دهها سال جلوی گسترش اسلام را گرفتند تا اینکه عمر بن عبدالعزیز این قانون را لغو کرد. خزانه داران شکایت کردند که با اینکار درآمد ما کم می شود اما خلیفه جواب داد ترجیح می دهد در صحرا شتربانی کند اما مردم مسلمان شوند. بعد از اعلام دستور وی عده کثیری مسلمان شدند و در آمد بنی امیه هم کاهش چشمگیری یافت و به یک بحران در زمان هشام بن عبدالملک منجر شد و سر انجام یکی از دلایل سقوط بنی امیه گردید. ضمنا ادعای تجاوز اعراب به زنان ایرانی هم صحت ندارد. چرا که اهل ذمه و ناموسشان مورد حمایت اسلام بودند. لیکن باید اضافه کرد که در قبل از اسلام تعدد زوجات در ایران معمول بود. خود خسرو پرویز هزاران زن داشت که بعد از شکست از رومیها به همراه همه آنها به دستگرد مدائن فرار کرد. خود یزدگرد هم هنگام فرار هزار زن به همراه داشت. هر یک از افسران و سپهبدانش هم زنان بسیاری داشتند که آنها و خانواده خود را در جنگها به همراه خود می بردند. همین زنان بودند که در جنگ با عربها به اسارت و کنیزی در می آمدند نه زنان عادی ساکن شهرها و روستاها. این نکته هم شایسته است افزوده شود که مساله زن در دهه های پایانی عمر حکومت ساسانی به یک بحران اجتماعی منجر شد چرا که طبقه اشراف با گرفتن زنان بسیار از شهرها و روستاها سبب مشکل کمبود زن برای طبقات عامه شدند. همین مساله یکی از دلایل قیام مزدک بود و که یکی از شعارهای خود را استفاده اشتراکی از زنان قرار داد - به قول فردوسی مزدک می گفت "زن و خانه و چیز بخشیدنیست, تهیدست کس با توانگر یکیست"- و البته این مساله چنانچه موبد زردشتی در مناظره با مزدکیان - چنانچه در در کتاب دینکرد آمده است- می گفت اینها سخنانی فریبکارانه است و کیهان را به سوی ویرانی می‌برد و موجب درهم شدن نژاد می‌گردد. جالب اینکه مزدک میلیونها طرفدار یافت که همه با قساوتی بیرحمانه به دست انوشیروان کشتار شدند. جالب است کسانی که دایم برای افسانه جنایات اعراب مرثیه سرایی می کنند در مورد نسل کشی ایرانیان به دست حکام ساسانی در ماجرای مزدک هیچ نمی گویند. بعد از این کشتار جمعیت ایران تا بدانجا کاهش یافت که انوشیروان مجبور شد بعد از فتح قسمتهایی از روم مردم آن را به داخل ایران کوچ دهد و مشکل کاهش جمعیت را حل کند چرا که بسیاری از شهرها عملا خالی از جمعیت شده بودند.
  • نوید ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    سخنرانی هیتلر در مورد یهودیان. در همه جا هستند ولی دیده نمیشوند ، به هیچ خاکی تعلق ندارند،در خانه خود مینشینند و بین دیگر ملت ها تفرقه میاندازند،اعراب خواهند فهمید که بازیچه ای بیش نیستند ما نمیخواهیم المان به فلسطینی جدید تبدیل شود،ما نمیخواهیم در قلب اروپا فلسطینی جدید ساخته شود. هلوکاست بوده و اتفاق افتاده،به جای اینکه ردش کنید بهش افتخار کنید.
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    حالا کجاشو دیدی
  • محمد حسین ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    دوست عزیز من هرچی گشتم چیزی به نام انتقال رومی ها ندیدم چون هیچ شاه بی شعوری جاسوسی از کشور دیگه نمیاره. در ضمن خودم میدونم اعراب تجاوز نکردن ولی کشتار کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس