بدان ای مفضل در حوالی ری کوه سیاهی ست که در دامن ان شهری بنا شده است که طهران نامیده شود و ان است زورا که قصرهایش مثل قصرهای بهشت و زنهایش مثل حور العین است.

به گزارش مشرق، درباره تهران و ری و زورا که برخی از محدثین آنرا تهران نامیده اند روایاتی زیادی آمده است که بخشی از آنها را محمودی گلپایگانی در کتاب پیرامون ایران و طهران جمع آوری کرده اند.

در همین رابطه در منتخب التواریخ ص 875 آمده است:
امام صادق علیه السلام فرمودند :
ای مفضل ایا میدانی زورا کجا واقع شده است؟
عرض کردم خدا و حجتش داناترند.
فرمود :بدان ای مفضل در حوالی ری کوه سیاهی ست که در دامن ان شهری بنا شده است که طهران نامیده شود و ان است زورا که قصرهایش مثل قصرهای بهشت و زنهایش مثل حور العین است بدان ای مفضل ان زنها متلبس به لباس کفار میشوند ودر هیئت ظالمان میباشند و به محل سکونت شوهر ها کفایت نمیکنند و از ایشان درخواست طلاق میکنند و مردها به مردها و زنها به زنها اکتفا میکنند و مردها شبیه به زنها و زنها شبیه به مردها میشوند پس اگر تو بخواهی دینت را حفظ کنی پس دراین شهر سکونت مکن و مسکن برای خود قرار مده چون محل فتنه است پس از انجا به قله کوهها و از سوراخی به سوراخی مثل روباه و بچه اش فرار کن.

همچنین در مناقب العتره ابن فهد حلی آمده است:
رسول خدا صل الله علیه واله وسلم فرمودند :
وای بر امت من از شورای کبری و شورای صغری
عرض شد این دو شورا چه وقت خواهد بود؟
فرمود شورای کبری بعد از وفات من برای غصب خلافت برادرم و حق دخترم برپا خواهد شدو شورای صغری در غبیت کبری و در زورا (تهران) برای تغییر سنت من و تبدیل احکام واقع خواهد شد.
در کنز العمال ج۱۴ ص ۲۲۹ نعمان بن بشیر روایت کند که : پیش از ساعت ظهور فتنه هایی بروز میکند همچون اینکه شب تار باشد و شخص در صبح مومن بوده و چون شب فرا رسد کافر گردد و یا شب کند در حالی که مومن بوده و صبح کند در حالی که کافر شده استو گروهی دین و اخلاق خود را هب متاعی ناچیز از دنیا بفروشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 102
  • در انتظار بررسی: 131
  • غیر قابل انتشار: 77
  • مجتبی « تنکابن » ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    68 7
    لبیک یا امام صادق «ع»
    • ولیخواه DE ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      8 5
      لطفا سند حدیث رو لطف کنید چطور ممکنه امام خدیث بفرمایند که به کوهها فرار کنید؟ چنین حدیثی جود داره آیا؟
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      6 5
      حدیث جعلی بود
    • علی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      6 0
      باسلام وادب منظور از کوه یا غار این نیست که ما در غار زندگی کنیم بلکه غار میتواند منزل ویا هر جایی که بشود از گناه دور بودهست .
  • نا شناس ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    43 14
    حدیث های دیگری هم هست مثل اینکه در تهران زلزله ای می اید و خرابی بسیار دارد یا مردم تهران به دو دسته با ایمان و کافر در می ایند و مردم باایمان تهران به خاطر ظلم مردم کافر به قم هجرت می کنند.
    • امین IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 1
      احسنت
  • مجتبی « تنکابن » ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    39 13
    نمونه بارز صدق آن احادیث شریف و رواج فضای بی ایمانی؛ غفلت و دوری از یاد خدای متعال؛ حادثه تلخ دیشب منطقه تهرانپارس می باشد. که در پی آن حادثه شوم؛ ناهی از منکر و طلبه بسیجی علی آقای خلیلی مجروح می شوند. خداوند متعال به این جانباز نهی از منکر و طلبه بسیجی؛ شفای عاجل عنایت فرمایند. با اتفاقاتی از این دست؛ انسان به عُمق بینش و آینده نگری ائمّه اطهار «ع» بیشتر پی می برد. یازهرا
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      1 1
      اولا حدیث جعلی بود دوما این افراد نامبرده توسط شماها خیلی کم هستن
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    29 24
    آور شویم، تا کنون در هیچ روایتی از روایات اسلامی، واژۀ «تهران» (طهران) به کار نرفته است، و عباراتی که به نقل از کتاب «بحار الأنوار»، تألیف مرحوم محمّدباقر مجلسی، با عنوان حدیثی از امام صادق(علیه السلام) در بارۀ زوراء، در سالهای اخیر نزد مردم مشهور شده و در کتابها و پایگاههای اینترنتی مرتبط با حوادث آخرالزمان ارائه شده، ساخته و پرداختۀ یکی از عالمان دوران قاجار، با نام «شیخ ابوالحسن مرندی» است. دور از ذهن نیست، مرندی که از روحانیّون مخالف مشروطه بود، چنین عباراتی را با استفاده از عبارات و مضامین احادیث راستین، برای کوبیدن طرفداران مشروطه در تهران، ساخته و در کتاب خود «نور الأنوار» گنجانده و نزد مردم عصر خود رواج داده باشد. این شخص، علاوه بر حدیث زوراء، چند حدیث دیگر نیز ساخته و در برخی احادیث راستین تغییراتی داده است. هرچند نشر احادیث ساختگی از مصادیق ترویج باطل بوده و کاری ناپسند می باشد، برای آگاهی خوانندگان محترم و پژوهشگران گرامی، شایسته است بخشی از حدیث دروغین مورد بحث را در اینجا نقل کرده و بنا بر سخن معروف: «یموت الباطل بترک ذکره» - باطل با یادنکردنش، از میان می رود- ، به همگان سفارش کنیم که از این پس، آن را نگویند و ننویسند تا فراموش شود. شیخ ابوالحسن مرندی، در کتاب «نور الأنوار»، مجلّد سوم، فصل هشتم، صفحۀ 8- 297، که در دنبالۀ کتاب «مجمع النورین و ملتقی البحرین»، ظاهراً در سال 1328هـ.ق در تهران، چاپ شده، چنین آورده است: «قال العلّامة المجلسی(ره): قال المفضّل بن عمر: قال لی جعفر بن محمّد: یا مفضّل، أ تدری أینما وقعت الزوراء؟ قلت: الله و حجّته أعلم. فقال: اعلم یا مفضّل، أنّ فی حوالی الری جبلاً أسود تبنی فی ذیله بلدة تسمّی بالطهران و هی دار الزوراء التی تکون قصورها کقصور الجنّة و نسوانها کالحور العین ...». ترجمۀ عبارات یادشده چنین است: «علّامۀ مجلسی - رحمت خدا بر او باد - گفت: مفضّل بن عمر گفت: جعفر بن محمّد به من فرمود: ای مفضّل، آیا می دانی زوراء کجا قرار گرفته است؟ گفتم: خدا و حجّت او داناترند. پس فرمود: بدان ای مفضّل، بی گمان در اطراف ری کوه سیاهی است که در دامنه اش شهری ساخته و تهران نامیده خواهد شد، و همان، دارالزورائی است که کاخهایش چون کاخهای بهشت و زنانش مانند حور عین می باشند...».
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    44 95
    این حرفهای مفت و بیهوده قابل ذکر نیستند. هیچ کس از آینده و غیب خبر ندارد. در قران آمده که کلید های عالم غیب فقط در دست خداوند است و بسو جز او جل و علی کسی از آینده با خبر نیستو هر کس خلاف قران بگوید شیاد است.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      10 2
      آقا زشته چرا می گی حرف مفت
    • امین IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      3 0
      پس این همه نشانه های حضور هم که مربوط به آینده میشه باید کذب باشه دیگه؛ خدا رو هم که کسی تا حالا ندیده اینم کذبه دیگه! نه! برخی از واقع بر اساس نجوم پیش بینی میشن و برخی بر اساس وحی بر پیامبر هست؛ در مورد زورا یا طهران، وقتی حدیثی از پیامبر در مورد هست یعنی وحی و دانش الهی پیشش هست و ادامه اون دانش در زمان امام صادق میشه توضیحات ایشون در مورد کوه سیاه
    • علی RO ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      2 0
      توجیه نکنید و ازتعصب کورکورانه دست بردارید. ،نام تهران نیامده باشد مهم نیست،عوضش نوشته"ری" که همون تهران هست.
  • یدی ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    35 24
    من حدس میزنم نظر بردارمان مبنی بر ساختگی بودن این احادیث درست تر باشد چون اولن تمام احادیث درباره ایران که از ائمه وپیامبر نقل شده رد این مورد می کند دوما مگر شهرهایی مثل تهران کم هستند که فقط ائمه تاکید برتهران کنند؟
    • محمد تواب IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
      13 4
      ببینین تهران درچه سطحی از کفر و گناه خواهد بود که تهران رو مثال زدن ... برای ایران که مردمی مسلمان داره وجود چنین فتنه گاه و منشأ فسادی مایع ننگ است...لبیک یا محمد
    • ایرانی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      3 3
      سلام. به خاطر اینکه تهران در آخرالزمان مرکز شیعه در جهان اسلامه.
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      اصالت حدیث جعلیه
  • کمال ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    30 24
    این,احادیث,درست,هستند,انهایی,که,این,احادیث,رد,میکنند,در,دینشان,شک,کنند,چراکه,همین,حالا,این,مسایل,هست,وازاین,بدترمیشود,
  • حسيني ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    28 22
    تو رو خدا اينجوري حديث جعلي بدون منبع ننويسيد از خدا بترسيد. شما ها هستيد كه باعث مي شويد دينمان به مسخره گرفته شود.جان امام زمان قسم دقت كنيد بدون منبع حديث نزنيد. از منابع معتبر استفاده كنيد
    • سید رضا رضایی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 1
      چقدر افرادی که بدون هیچ علم و تخصصی راجع به حدیث نظر ميدن احمق هستن ، شما خودت جعلی هستی ، این احادیث معتبرن
    • وحید IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      کتابهارانخوانده نظرنده لطفا توکتابهای قدیمی مثل غیبت نعمانی وغیبت شیخ طوسی واصول کافی جلد8امده روایات ظهور وامثالهم
  • من او ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    9 21
    اینم جزو سیاست تمرکززدایی از پایتخته-مسخره است که فهم وشعور مردم را اینقدر پایین فرض کردین-وقتی سیاست انگلیسی ها که زدن برچسب "شهرستانی"به دیگر استان ها مبنی بر مهاجرت به پایتخت و وایجاد جو روانی و تحقیر شهرهای دیگراست تا قدرت در پایتخت جمع شو چکونه انتظار دارید مردم از تران دل بکنند.لقب شهرستانی که به منظور تحقیر به کار می رود را انگلیسی ها یا سیاست های پشت پرده اوردند وجمهوری اسلامی که مدام مرگ بر انگلیس می گوید ان را اشاعه می دهد.مسخره نیست
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    22 6
    کلید های عالم غیب فقط در دست خداوند امامان معصوم است و امروز هم امام زمان عليه السلام
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    16 6
    معتبر تر از كتاب كافي كه در زمان غيبت صغري نوشته شده ديگه چه مي‌خواهيد
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    30 4
    در روايات تهران به شدت مذمت شده است در حديثي كه در اين جا نقل شده دقيقا كلمه طهران آمده و جالب است كه حديث در كتاب كافي آمده كتابي كه 1300 سال سابقه دارد و زماني تاليف شده كه اصلا شهري بنام تهران وجود نداشته است
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    29 5
    اين روايت در كتاب كافي است. و به قاجار ربطي ندارد
  • سجاد ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    15 4
    جنابی که مدعی شده اید این روایت در کافی موجود است. لطفا آدرس بفرمایید! ما که هرچه گشتیم روایت طهران! را نیافتیم. کلا این واژه در روایات نیست. خصوصا روایت انتهایی (دوست گرامی. که گفته شده قصورها کقصور الجنه) من نیافتم. سی دی های احادیث موجوده سرچ کنید! معلوم می شود
  • vahid ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    31 6
    سلام بر شما بردران و خواهران خودم بنده در مورد حديث فوق تحقيقات فراواني كرده ام كه تاييد كننده اين حديث ميباشد و لذا تمامي موارد ذكر شده در اين حديث به وضوح در شهر تهران قابل روئيت است مثل رانندگي دختران و زنان همجنس باز ها پسرهايي كه زير ابرو بر ميدارن دخترهايي كه سيگار و قليان ميكشند برجهاي سر به فلك كشيده شمال تهران قصرهاي كه در نياوران ساخته شده آرايشهاي فجيع دختران ووو.... همه حكايت از صحت اين حديث دارند . در ضمن بقيه علائم ظهور هم قابل مشاهده است چون ظهور سيد خراساني توليد صوفياني قيام و تغيير حكومت در يمن كندن زير مسجد القصي براي بسدت اوردن بقاياي كاخ حضرت سليمان ووو ... خواهشا با دقت بيشتري به اين مسائل بپردازيد .
  • سجاد ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    13 5
    مدت ها پیش به اسم ناشناس کامنت گذاشتم. (کامنت چهارم) و اعلام کردم این واژه طهران اصلا تو روایات نیامده. دوستی اصرار داشته تو کافی آمده و برخی هم بدون مطالعه تایید کرده اند! برای خدا هم که شده مستند حرف بزنید. ادرس بدید! ما گشتیم نبود! بین حق وباطل چها انگشت فاصله است بگی دیدم یا شنیدم!
  • سجاد ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    16 4
    میشه اینقدر رو هوا حرف نزنید! این روایات متعدد که لفظ تهران یا طهران را برده کجای کافی اومدند؟!! اقلا باب و جلدشو بگید! الکی جو گیر میشید مثبت و منفی هم میزنید! مستند! ادرس روایت؟!!
  • ناشناس ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
    16 1
    حدیث مذکور در منابع مختلفی ذکر شده و این چنین است که حضرت می فرمایند: تصبح طهران قصورها کقصور الجنة، و نسوانها کالحورالعین، یتلبّس بلباس الکفار، و یتزیّین بزّی الجبابرة، یرکبن السروج، و لا یتمکن لازواجهنُ! ... و لا تکفی مکاسب الازواج لهنّ! فرّوا منها الی قلة الجبال و من الجُحر الی الجُحر کالثعلب بُأشباله!! حضرت صادق علیه السلام به مفضل می فرمایند: بدان ای مفضل، در حوالی ری، کوه سیاهی است که در دامنۀ آن شهری بنا خواهد شد که آن را طهران می نامند، و آن دار الزوراء است که قصرهایش(خانه های مجلل) مثل خانه های بهشتی و زن هایش مثل حور العین است. بدان ای مفضل! آن زن ها لباس کفار می پوشند و خود را به شکل مستکبرانه ای در می آورند، بر زین ها سوار می شوند(مرکب های روز،...)، به همسران خود تمکین نمی کنند، درآمد شوهرشان کفاف مخارج آن ها را نمی دهد؛... اگر می خواهی دینت را حفظ کنی در این شهر سکونت نکن، از آن جا فرار کن و به قله کوه ها فرار کن، از سوراخی به سوراخ دیگر، مانند فرار روباه با بچه هایش.... (الزام الناصب، 183؛ منتخب التواریخ، ص875؛ مجمع النورین مرندی، ص139؛ بحارالانوار ج52، ص258؛ یوم الخلاص، ص464؛ منتخب الاثر، ص430 و... همچنین در سایت خبرگزاری فارس خبری با تیتر «نقش طهران و طالقان در آخرالزمان؛ آیا «زوراء» همان تهران است؟» توسط رسول رضوی مدیر گروه ادیان و مذاهب مرکز مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی حوزه مورد تحلیل قرار گرفته است
  • سینا ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    6 2
    فکر کنم لازم باشه دوباره این مطلب رو مشرق رو بیاره بخاطر بلایی که دیشب در تهران (طوفان) رخ داد
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    7 0
    این حرفا از شما در این زمان بعیده!!!!! اوایل که ما این احادیث رو میخوندیم اسامی برامون دور از ذهن بود ولی از وقتی داعش وخیره اومدن سوریه وشامات واین کارای عجیب وغریب رو در عصر تکنولوژی انجام دادن به ذهنمون بی نهایت نزدیک شد
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    5 6
    این روایت در هیچیک از منابع چهار گانه روایی شیعه نیامده است وبزرگان علمای شیعه نیز برآن صحه نگذاشته اند. مضافا اینکه مراد ازکلمه "زورا" در روایاتی از این قبیل (به جز این روایت)بغداد است.
  • زمان و زمین ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    7 0
    من کاری به حدیث ندارم طبق تحقیقات زمین شناسی من در حاله حاضر پوسته تهران تحت فشار است و در صورتی که انرژی که در زیر این شهر است هر چقدر دیرتر ازاد بشه به همون نسبت قدرت تخریب ویرانگری خواهد داشت کافیه با چندتا استاد زمین شناسی گفتگو کنید در حال حاضر اگر زلزله ای در تهران رخ بده جهنمی به پا میشه که تاریخ به خودش ندیده
  • محمد ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    3 0
    سلام. با تمام احترامی که برای همه شما بزرگوارن قائل هستم باید عرض کنم که. بررسی احادیث رو باید به علما واگذار کرد و از اهل علم سوال نمود. چه به لحاظ سند و چه از نظر فهم محتوا و منظور. و اصولا نباید این احادیث قبل از بررسی عالمانه بین مردم پخش بشه. یکی از وظایف علمای دین همینه که از منابع دینی .درست و غلط رو جدا کرده ومطالب درست رو بطور دقیق و تا حد لازم دراختیار مردم قرار بدهد. هر عالم دینی چند ده سال با این مطالب سرو کار داشته. پس یقینا نظرات ایشان خیلی از این صحبت ها و نظریه پردازیهای امثال ما قابل اعتمادتر است. متشکرم. تمام.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      0 0
      عالی گفتی
  • یکی ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    4 0
    برادر امامان این احادیثرو برای ما فرمودن ن برای بررسی علما / این احادیث ا حد زیادی صحیح بودن /وظیفه ما اطاعت از سخنان اهل بیت ع هست /علایم اخرزمان اشکار شدن خودتون رو نجات بدید
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    9 1
    اینجانب سالها پیش کتابی در کتابخانه منزل پدریم برخوردم به نام الملاحم که اخبار زیادی در باره اخرالزمان نوشته بود منجمله حدیثی از قول امام باقر (ع)... اتدری یا مفضل فی حوالی ری جبل اسود فی ذیله تبنی بلده تسمی بطهران / قصورها کقصورالجنه و نسوانها کحورالعین ویرکبن ذوات الفروج علی السروج والی اخر حدیث
  • مصطفی ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    5 6
    عجب! آقا وحید عزیز احتمالا شما شهرهای دیگه ایران رو ندیدی مثلاً شیراز مثلاً شهرهای شمالی و ....
  • مصطفی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    4 6
    یکی جان شما حدیث «من اکل بصل عکه وجبت له الجنه» رو شنیدی؟ یه پیاز فروش با جعل این حدیث، پیازهاشو به قیمت گزاف فروخت. اینم حدیث بود دیگه حالا شما برو پیاز شهر عکه رو بخر و بخور تا بری بهشت. من مخالف احادیث نیستم و قربان امامان هم میرم. اما اینکه شما هرچی هرجا نوشته شده و بهش گفتن حدیث، رو باور کنی نشانه خوبی نیست. یکمی تفکر و تعمق لازمه. حدیثی از ائمه(ع) داریم که مضمونش اینه: هر کس آمد و حدیثی از جانب ما آورد را باور ننمایید و در گفته او تحقیق کنید. یا علی
  • محمد رضا ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    2 0
    با سلام به شما جناب ناشناس اولا باید عرض کنم اینجور که شما تفسیر میکنید حدیث در این مورد اولین حدیث در منتخب التواریخ از علامه مجلسی هست نه در بحار ..!! ثانیا شما فکر میکنم اطلاعاتون کافی نیست لطفا بروید اطلاعاتون رو در این زمینه تکمیل کنید و بعد این ادعایی بی سند رو مطرح کنید .. که این احادیث در مورد مشروط بود یا دوران قاجار..!!! من نمیدونم چطور انقد به این راحتی نویسنده کتاب کذاب و دروغ گو خاطب میکنید .. واقعا جایی سوال داره .. حالا خوبه این کتاب ها هست برید مطالعه کنید احادیث مطروح مال قرن 3 و 4 چه ربطی به قاجار و مشروطه داره .. !!
  • علی رضا ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    2 0
    با سلام جناب سجاد ایشون احتمالا این حدیث براشون مشتبه شده شمام لطفا با یک مقدار صعه صدر بیشتری برخورد کنید هر چیزی رو که نتونستن یافت کنید یا اشتباها ذکر منبع یا متن از سوی دیگران رو سریعا همه رو انکار نکنید .. اون حدیث که در بالا امده است همون طور که منبعش ذکر شده در منتخب التواریخ در کتاب علامه مجلسی است و حدیث زیر هم در کافی تَمَثَّلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع بِبَيْتِ شِعْرٍ لِابْنِ أَبِي عَقِبٍ وَ يُنْحَرُ بِالزَّوْرَاءِ مِنْهُمْ لَدَى الضُّحَى ثَمَانُونَ أَلْفاً مِثْلُ مَا تُنْحَرُ الْبُدْنُ [وَ رَوَى غَيْرُهُ الْبُزَّلُ‏] ثُمَّ قَالَ لِي تَعْرِفُ الزَّوْرَاءَ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَقُولُونَ إِنَّهَا بَغْدَادُ قَالَ لَا ثُمَّ قَالَ ع دَخَلْتَ الرَّيَّ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ أَتَيْتَ سُوقَ الدَّوَابِّ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ رَأَيْتَ الْجَبَلَ الْأَسْوَدَ عَنْ يَمِينِ الطَّرِيقِ تِلْكَ الزَّوْرَاءُ يُقْتَلُ فِيهَا ثَمَانُونَ أَلْفاً مِنْهُمْ ثَمَانُونَ رَجُلًا «2» مِنْ وُلْدِ فُلَانٍ كُلُّهُمْ يَصْلُحُ لِلْخِلَافَةِ قُلْتُ وَ مَنْ يَقْتُلُهُمْ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ يَقْتُلُهُمْ أَوْلَادُ الْعَجَم‏
  • علی رضا ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    جناب مصطفی باید دو نکته رو عرض کنم اولا باید بگم که شما هم که مغمون شدن اهل حدیث که تکیه دارین باید بگم این از نشانه هایی اخر زمان هست ..!! که اهل حدیث مغمون مشدوند حدیث در بحارالنوار یا جلد مهدی موعود میباشد حدیث طولانی که از حمران هست .. دوما برید مطالعه بیشتری کنید در مورد منکران احادیث که در ادامه منکران پیامبر خدا و خدا قرار میگیرند ...! سوما من در جواب کامنت بالا که گفته بوند احادیث برای علماست ..!! ااولا از نظر عقلی و هم نقلی در قران امده ایا اندیشه نمیکنید ..أَفَلَا تَعْقِلُونَ ..! در حدیث امده یک خبر رو شما بفهمین بهتر از ده حدیث است که نقل کنید..!!! یا اصلا طبق صحبت شما ما نباید به قران رجوع کنیم و هم چون مطالبش سنگین تر از احادیث میباشد و آن هم برای علماست ..!! توجه شمارو به این آیه جلب میکنم که تام کلام را در کلا خداست اکه در قران آمده أَفَلاَ يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ آیا در قرآن تدبر نمیکنید ؟!!.. و سخن اخر اینکه بروید در کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق در مورد چگونگی وضیعت اسلام اخر زمان مطالعه کنید .. موفق باشید ..
  • یکی ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    5 0
    مصطفی /طبق گفته خودتون چطور ب احادیثی ک ذکر کردید اطمینان کنیم؟من احادیث در مورد منفور بودن تهران دراخرالزمان زیاد دیدم همه ک نمیتونند جعلی باشند
  • ی بنده خدا ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    7 2
    رسول خدا(ص): هرگاه پنج چيز در ميان شما فاش شود، پنج چيز به شما راه يابد: هر گاه زنا در ميان شما فاش شود، زلزله رخ دهد.
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    1 0
    ترجمه نمیکنی
  • بنده خدا ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    10 1
    سلام میدانم در این زمانه به کسی یا چیزی نمیشود اعتماد کرد اما باور کنید قضیه تهران جدی است خودتان را نجات دهید
  • یا احمد ع ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    6 0
    ایه ی 6 سوره ی حجرات رو بخونید بعد احادیث رو رد کنید حتی حدیث هم ضعیف بود نباید ردش کرد
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    2 1
    بع نظر من درسته و بهتره از الان به فكر باشي
  • حسین ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    6 2
    شب بعد از عاشورا همسایه بالایی ما جشن تولد گرفته ومراسم....، زلزله که هیچی، ممکن زمین ما را ببلعد
  • حسین ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    10 0
    یه سریا فقط دهنو باز میکنن. ذهنو میبندن احادیث درسته همین الان یه دهاتی مومنو بیاری تهران دینشو به باد میده تهران یه شهر شومه که هرکی توش بیفته نجاتش سخته خدا به دادمون برسه
  • من هستم ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    5 0
    بله چند بار تهران رفتم ولی فقط به فکر پول و مال هستن به هرقیمتی.... ادمای خوب هم دارن ولی در میان گرگا به چشم نمیان
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    4 1
    مگر تهران الآن ام القرای اسلام نیست؟!
  • mahdi ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    1 0
    سلام //نیست به ایه 16 سوره اسرا مراجعه شود//و ههنگامی که بخواهیم شهر و دیاری را نابود کنیم...............البته تفسیر ایه را هم بخوانیم
  • mahdi ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    1 0
    سلام//ایه 16 سوره اسرا را بخوانید بهتذه تفسیر رو هم ملاحظه نمایید
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 3
    با سلام می خوام به اونهایی که می گن حدیث درسته بگم چرا هرچی از تون می خوان ادرس دقیق اون رو بدید جواب سر بالا می دید،خوب ادرس رو بدید دیگه
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    1 0
    با سلام می خوام به اونهایی که می گن حدیث درسته بگم چرا هرچی از تون می خوان ادرس دقیق اون رو بدید جواب سر بالا می دید،خوب ادرس رو بدید دیگه
  • الیاس ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    مشرق جان لطفا برای منتخب التواریخ ص 875 اگه لینک اینترنتی داری بذار، به کتابش که دسترسی نداریم
  • فرید ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    1 3
    پس از نتایج انتخابات مجلس 1394 و رای آوردن اصلاح طلبها و سابقه فتنه88 بعید نیست فتنه عظیم در انتخابات ریاست جمهوری آتی داشته باشیم
  • ناشناس ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    5 1
    خودتونو نجات بدید از تهران
  • محمد سجاد ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    1 2
    به نظر من شما انقدر خودتونو در گیر نکنید پاشین برید از دفتر یکی از مراجع یا اگه دسترسی دارید از خودشون یا این که از روحانی کسی بپرسید که انقدر سر در گم نباشید در ضمن اینو بگم که کتب ما شیعیان مثل کافی یا بحار یا کلی کتاب دیگه که چندین جلدن و چندین صفحه دارن زیاد بعید نیست که همچون احادیثی داشته باشه و از امامن معصوم ماهم چنین حدیثی بعید نیست
  • ایرانی ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    2 0
    تهران ک هیچ در سرتاسر ایران عزیز اینگونه رفتارها دیده میشودد و روز ب روز گسترده تر چه عاقبتی در انتظارماست خدا ب ما رحم کند دنیا پر از تباهیست ن بخاطر وجودادمهای بد بلکه بخاطر سکوت ادمهای خوب هنوز وقت است گرچه تنگ است ولی بیاید شروع کنیم از خودمان بازبانی گرمی لطیف ن زور دین اجباری نیست ولی این ظلم ها اگر از منظر دین هم نگاه نکنیم و از منظر انسانیت بنگریم قابل تحمل نیست برخیزیم اول از خود بدی ها بیشتر ب چشم میاین ولی خوبها هنوز در کفه ی سنگینتریست ب امید ایرانی کم ظلم
  • محسن ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 2
    دوستان قضاوت نکنیم فقط نظر خودمونو بگیم اینجوری واقعا بهتره برای همینه که رای مثبت و منفی داره دیگه
  • مازیار ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    4 1
    درست است که کلید غیب آسمان ها و زمین در دست خداست و لی آن را به هر کس که بخواهد می تواند بدهد مانند پیامبران و اولیای الهی
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 6
    ساختگيه ، واژه طهران را در حديثي كه معتبر باشد نديدم
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    5 1
    اقا صحت داره فقط یه کم بصیرت میخواد. فته ناشنوا تهران رو فرا گرفته خدا رحم کند در این فتنه تنها را نجات و دوری ..... قران خواندن است. معنی قران زیاد بخوانید. تا خدا کمک کند در این فتنه گمراه نشوید. به والله قران تنها راه نجاته
  • طلبه ی آقا ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    5 20
    ظهور نزدیک است برادران ظهور نزدیک است بروید نظر آیت الله بهجت را در رابطه با ظهور بخوانید بروید نظر آقای خامنه ای را در مورد ظهور بخوانید من خودم سخنرانی آقای پناهیان را گوش کردم که در آن به ظهور اشاره میکرد. چرا بعضی هایتان میخواهید سند این روایات را نا معتبر جلوه دهید ،ما از 1400 سال پیش تا کنون صد ها عالم بزرگ و معتبر داشتیم ،چرا بعضی ها می آیند به کتب عالمان دیني اشکال بی مورد وارد میکنند ما چهار کتاب دااحادیثشواحادیث را چشم بسته قبول مواحادیثدیگررا کتب دیگررا
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    7 0
    مهم اینه که شهر گفته شده از شهر های ایرانه وهمه ی شهر های ایران طبق فرهنگ تهران عمل میکنند
  • سرباز امام زمان ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    6 11
    حرف هاى زده به قدرى بچه گانه و خنده داره كه اميد وارم مخالفان امام زمان وقت نكنن بخونن اولا گناه همه جا وجود داره شايد شما خارج از ايران نرفتيد تا حجم بى بند وبارى رو ببينيد كه اين طورى به خواهر و برادر ان دينى خودتون تهمت نزنيد در ضمن مردم تهران بسيار مردم شريف و خوبى هستن من خودم تهرانى نيستم ولى ارزوى موفقيت و پيروز ى براى مردم كشورم دارم
  • سعید ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    1 5
    من از خیلیها شنیده بودم زورا بغداد هست که نابود هم خواهد شد،به نظرم این نزدیکتر به واقعیت باشه،چون هر لحظه ممکنه بغداد به دست داعش بیفته
  • علی ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    4 1
    دوست عزیز چون شما ندیدی پس ساختگیه !!!؟؟؟ چه جالب ...
  • امید ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    5 0
    ظهور نزدیک است اللهم عجل اللولیک الفرج
  • یک دوست ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    15 1
    دوست عزیز که فرمودید خارج از ایران حجم بی بندوباری زیاد است. خارج ازایران کسی ادعای شیعه بودن نکرده که بخواهیم بگوییم بی بندوبار است. اونا با لباس های ساده بدون حتی ذره ای آرایش در خیابان ها حاضر می شوند. اما وای از فرودگاههای خارج که پرواز ایرانی دارند بیبندوباری ایرانی ها به حدی زیاده که خجالت میکشی بگی ایرانی هستم پس کو غیرت مردها پس کو حیای زن ها
  • علی ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    8 2
    تو قنادی کار میکنم چندین بار در دهه اول محرم طرف اومده سفارش کیک داده برای جشن عقد و جشن تولد
    • ناشناس IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      خب خواهش قبول نکن ودر شیرینی فروشی بنویس از سفارش کیک وشیرینی برای جشنها وشادیها در ایام محرم معذوریم
  • عشق جز علی را بیخیال ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    7 1
    من کتاب ها مطالعه کردم و همگی درست میباشند زورا یا ری یا همان تهران میباشد که در معتبر ترین کتاب هایی جمع الحدیث شعیه میباشد در خارج هم گناه است اما پیغبر فرمودند بر امت خواهد امد و در ان زمان تمام شهرها جدا شده و در جنگ با یک دیگرند مثل طبرستان و گرگان و دیلمان و خروج یمانی و سفیانی و خراسانی و سید حسنی و غیره میخواهید بیشتر و راحتر این ها درک کنید کتاب اخرالزمان پیرامون تهران ایران را بگیرید مطالعه کنید نوشته از احادیث و نشر محمود گلپیگانی یا علی مدد
  • فرد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    6 0
    اگر هم اون احادیث را فرض بر این بگیریم که جلعی است چگونه از اتفاقات و حال این روز های تهران چشم پوشی کنیم
  • فرد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    1 0
    اگر هم اون احادیث را فرض بر این بگیریم که جلعی است چگونه از اتفاقات و حال این روز های تهران چشم پوشی کنیم
  • امید ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 6
    طبق اتفاقات جاری در بغداد و روایت معروف امیرالمومنین به احتمال زیاد زورا همان بغداد است خودم شخصا از یکی از دوستان طلبه که ساکن قم هستند خواستم یه تحقیقی کنند آیا تهران زورا است که گفتن به احتمال زیاد نیست و همچنین روایتی که کلمه تهران در آن باشه هم مورد تایید اکثر محققین نیست. نظر شخصی خودم هم اینه که فساد در چند شهر دیگه ایران واقعا بدتر از تهرانه. اسم شهر ها رو نمی برم چون مومنین همان شهرها مورد احترام هستند.
  • ناشناس ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    52 1
    باسلام طبق نظر اقایان که میگن این حدیث جعلی در ایام مشروطیت مخالفن مشروطیت جعل کردن مگه اقایان علم غیب داشتن این بی بند باریای الان هست در این حدیث لحاظ کنن پس بدانید حدیث صحیح هست بیایم خودمان را اصلاح کنیم از واقعیتها فرار نکنیم
  • ناشناس ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    3 1
    گویا بر طبق برخی پیشگویی ها هم تهران وهم بغداد در اخرالزمان نابود می شوند ویکی از دلایلش هم فساد زیاد در این دو شهر است.
  • ناشناس ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    3 18
    ایناهمش شایعه هستن هزارتاشهردیگه هم هستندکه فساددارندمثل شهرهای ترکیه
  • Elsa ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    3 26
    ب نظر من..از نظر علمی همون زمین شناسی تهران درخطر زلزله ی بدیه...اطلاعی ندارم از اینک تهران مد نظره یا بغداد ولی زمان ظهور دس خداس این نشونه هارم کسی نمیتونه پیش بینی کنه...ظهور نزدیکه خب چن دهه؟چن قرن حتی؟میدونین چن سال گذشته ک الان ک میگیم نزدیکه ممکنه ی مدت خیلی طولانی باشه...تو حدیث های اشکار ک هرکی بلده گفته شده امام زمان ناگهانی میاد وقتی ک انتظارشو نداری...حالا تاریخ و سالایی ک بعضیا تعیین میکنن ازکجا میاد خدا میدونه...من نمیگم ظهور دیر تره یا زود تر...هرچی فک کنین میبینین وضیت دنیا خیلی بدتر از اینام میتونه باشه و داره میشه کم کم...همه ما اومدیم ب این دنیا ب کمال برسیم...حالا جلوه مذهبیشو نمیگم بعضیا جبهه بگیرن هدف زتدگی ب کمال رسیدنه...ولی از نظر دینی ک شدیدا تحت فشارو فساد شدیم از نظر انسانیم داریم نابود میشیم فقط ایرانو نمیگما کلن میگم...فقط ب دورو برتون بدون تعصب نگاه کنین بدون .در نظر گرفتن جلوه دینیش همون حالت عادیم دقیق ب اطرافت نگاه کنی ب هدف موضوع تاثیراتش فک کنی میفهمی چقد در معرض خطری چقد ذهنتو شستو شو میدن تورو غرق میکنن...اگاهیتونو زیاد کنید منطقتون رو نابود نکنین
  • نازی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    5 12
    دوستان خانم و اقایی که دارید با هم بحث میکنید .به نظرم جای بحث درباره صحت و سقم حدیث هرکسی حواسش به عمل خودش باشه ..اینجوری حدیث درست باشه یا اشتباه تهران مدینه فاضله میشه ...همیشه مدیرمون از شما توی قبر در مورد اعمال خودت سوال میپرسند ...درضمن خودم تهرانی هستم و معتقدم تهران جدا ازعده خاصی که با ریا شهروند درجه یک محسوب میشن و حق بقیه شهروندها رو بالا میکشن واقعا مردمان ساده دل و خوبی داره.اگر هم دارن بد میشن به خاطر سیاست و حرص همون عده ریاکار هست که امیدوارم به نتیجه اعمالشون برسن
  • سجاد ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    10 1
    دوستان خوب وگرانقدر خیلی خوشحالم که تعداد درون گراها بسیار است ونکته جالب توجه اینجا ست که بدانیم همه بحث ها وفکر های درون ظبط شده وبه زودی هم در این دنیا وهم در اخرت به اندازه ای که حقمون است بهش میرسیم پس مواظب تمام رفتار وکردار و.... باشیم حق نگه دار...
  • ناشناس ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    43 1
    مسامانان از تهران فرار کنید
  • ناشناس 314 DE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    جون میده این چیزا رو الان بخونی
  • مصطفی US ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    3 0
    سلام. به نظر من این حدیث راسته. فقط کافیه بری توی خیابون و ببینی که .آیا واقعا همین طور هست یا نه؟
    • مهدی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      احسنت
  • TOHID IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    1 2
    سایت تبیان : ما اگر چه منکر ناهنجاری های شهر تهران نیستیم ، اما روایت مذکور بدون سند و مرسل به امام صادق علیه السلام نسبت داده شده است ، لذا از نظر سندی ضعیف و غیر قابل استناد است .
  • مهران IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    3 0
    این روایت که میگید غلطه بیشتر شبیه واقعیته مثلا کاخهایی که ساخته شده در تهران ، یا اینکه مردم میگن آخرت کجا بود همه چیز همین دنیاست یا حتی تمام روایت از جمله آشوبها به تهران شبیه تره ، ضمنا راوی نزدیک به هزار سال پیش از کجا میدونسته شهری بالای ری ساخته میشه؟مگر اینکه از معصوم شنیده باشه
  • باقری IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 0
    الله ما و بچه هایمان را از این فتنه های آخر زمانی حفظ کند
  • علیرضا IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 1
    پس چرا پایتخت ایران هنوز تهران است
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    تهران رو فساد رفته ، مرکز فساد ایران ، هیچ شهری در فساد سیاسی و اجتماعی و فرهنگی به اندتزه آن نیست
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    حدیث بسیار جالبی بود✅👌👌
  • علی IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    کسانی که میگویند حدیث جعلیه یا باور نمیکنند که این اتفاق بیافتد نگاهی به شهر تهران بیندازند به خانه های ساخته شده به زنان که چگونه لباس میپوشند به ازدواج های سفید که در اصل رابطه نامشروع و زناست به وو... هزاران مورد دیگه در تهران هر۱۸۰سال زلزله میآمده اما از دوره خودش سالها گذشته منتظر روزی باشید که بخاطر رفتار و کارهای مردمان و گسترش فساد در تهران زلزله شدیدی اتفاق خواهد افتاد و خداوند برای چنین روزی آن زلزله را ذخیره کرده است نظرها را که میخاندم بعضی منکر حدیث و بعضی منکر عذاب شده اند چقدر انسانهای ضعیف الایمان و سست عنصر وجود داره
  • امیر IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    الله واعلم
  • سالار IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    الانم همینه تهران. چرا انکار می کنید؟
  • ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    بعید نیست این حدیث درباره تهران یا طهران باشه با این وضعی که پیش اومده به نظر من نباید تو این شهر زندگی کرد تهران عاقبت بدی داره یه جایی خوندم تهران دارالبدعت هاست
  • ناشناس IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    ببخشید حرف بیخود نزنین رانندگی زنا چه ربطی به آخرالزمان داره؟ شما که تو کامنتا نوشتی؟ بعدم چرا یادی از پسرای هرزه تهران نمیکنین و فقط به دخترا گیر میدید؟ این همه پسر که ابرو برمیدارن این همه پسر که... #تبعیض_جنسیتی
    • حقگو IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      خوب نوشتی تبعیض جنسیتی چون به نفع زنا شده همه چی در ایران اسلامی! ضمنا اگه پسرا به فساد و همجنس بازی کشیده میشن یه دلیل مهمش بالا بردن بیخود زنان توسط جامعه و دولت و مجلس هست.پسر وقتی با مرد بودنش ارضا نشه وقتی ببینه همه از دخترا حمایت میکنن میرن سمت آرایش و بعد وقتی همسر و همدمی پیدا نکنه از جنس مخالف ناگزیر جذب جنس موافق میشه...یا حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس