شنيده‌ها حاکي است دولت فرانسه از پذيرش آقايي که به جرم همکاري در تسخير لانه جاسوسي از نمايندگي ايران در سازمان ملل محروم شد، به عنوان سفير ايران در فرانسه خودداري کرد.

گروه سیاسی مشرق- با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

*******

واقعه خان‌طومان مقدمه عملیات تمام‌‌کننده است/ فرانسه هم مانند آمریکا سفیری ابوطالبی را نپذیرفت/ توصیه رهبر انقلاب درباره زبان انگلیسی چه ارتباطی به دولت انگلستان داشت؟واقعه خان‌طومان مقدمه عملیات تمام‌‌کننده است

مهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد: واقعه خان طومان بي گمان تلخ است اما روا نيست كه به مرتبه يك "شكست راهبردي" ارتقا داده شود. كاملا برعكس، ماجراي خان طومان شروع يك "عمليات تمام كننده" در جبهه شمالي سوريه خواهد بود.

دلايل اين امر چنين است:

1- اين واقعه پايان هرگونه آتش بس در ميان مدت خواهد بود.

2- روس ها ترغيب خواهند شد حضور هوايي خود در سوريه را به مقطع ماقبل آتش بس بازگردانند.

3- تمرکز مقاومت بر جبهه حلب چه به لحاظ نیرویی و چه از حیث اولویت عملیاتی رشد جدی خواهد کرد.

4- خطر النصره و داعش و اینکه روی زمین ائتلاف کاملی میان آنها برقرار است، دیگر قابل انکار نخواهد بود.

5- این واقعه، پایان مفهومی جعلی به نام "معارضه میانه رو" در سوریه خواهد بود و ارتش آزاد را هم هم ردیف داعش و النصره قرار می دهد.

واقعه خان‌طومان مقدمه عملیات تمام‌‌کننده است/ فرانسه هم مانند آمریکا سفیری ابوطالبی را نپذیرفت/ توصیه رهبر انقلاب درباره زبان انگلیسی چه ارتباطی به دولت انگلستان داشت؟من از رضا پهلوی متشکرم

یادداشتی در یکی از کانال‌های تلگرامی به قلم کوروش علیانی منتشر شده که به نظرات رضا پهلوی پرداخته است. وی می‌نویسد: من از این آدم کم‌عقل ممنونم که کاری کرد که من با هزار افشاگری و کار تبلیغی نمی‌توانستم بکنم. مرزهای جنگ ناگزیر مشخص است؛ حفظ تمامیت ارضی ایران در برابر حمله‌ی هسته‌ای، بله یا خیر؟

حالا دوباره مقاله‌ی نیما راشدان با نام «اسرائیل و دشمنانش» را بخوانید و ببینید میخ کدام خری را به دیوار کدام طویله‌ای می‌کوفته.

دوباره بروید با خودتان خلوت کنید و از خودتان بپرسید ایران هفت‌هزارساله ملاک بدویت است و اسرائیل ۶۸ ساله ملاک تمدن؟ چرا؟ به چه حسابی؟

 اسرائیلی که تنها در یک عملیات ترور (ترور مبحوح) گذرنامه‌ی پنج کشور را جعل کرد. آن هم نه در سال ۱۹۵۰ که در سال ۲۰۱۰. این نشانه‌ی مدرن بودن است؟ دیوار کشیدن با آن وضع فضاحت‌بار روی کشت و زرع مردم نشانه‌ی مدرن بودن است؟ پنج رده‌ی شهروندی رسمی کاملا متفاوت داشتن نشانه‌ی مدرن بودن است؟ ما بدوی هستیم و آن‌ها مدرن؟

برویم حافظه‌مان را بکاویم و ببینیم چی شد آن‌ها که کتاب می‌خواندند و اهل بررسی مسائل به شیوه‌ی آکادمیک بودند یک هو سر از یک دیدار در کافی‌شاپ با شاهزاده درآوردند و ماحصلش شد «شاهزاده انسان مدرنی است» و بعد دیگر هرگز این غش‌کردگی به سمت شاهزاده درمان نشد که نشد؟

خدمتی که رضا پهلوی کرد و صف‌ها را آشکار کرد و نوری که بر تاریک‌خانه‌ی خودش تاباند ارزشی وصف‌ناشدنی دارد.

یک بار همین دور و بر گفتم اگر سر و کله‌ی داعش اینجاها پیدا شود من توان جنگ ندارم، اما تنی دارم که بتواند چند تکه سی‌چهار و فیوزش را میانشان ببرد و منفجر کند. موضعم در مورد هر متجاوز دیگری هم همین است. متجاوز متجاوز است؛ چه ریش داعشی داشته باشد چه کیپای صیونیستی و چه فراک و پاپیون.

واقعه خان‌طومان مقدمه عملیات تمام‌‌کننده است/ فرانسه هم مانند آمریکا سفیری ابوطالبی را نپذیرفت/ توصیه رهبر انقلاب درباره زبان انگلیسی چه ارتباطی به دولت انگلستان داشت؟آدرس‌های غلط حلقه نیویورکی‌ها در دولت یازدهم


دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد:

آدرس غلط حلقه نیویورکی‌ها، دولت یازدهم را وادار کرد تا همه تخم مرغ های خود را در سبد سیاست خارجی و مذاکره با آمریکا قرار دهد. آقای روحانی با این اشتباه در محاسبات، عملا ابتکار عمل و سرنوشت دولت خود را به آمریکا و برجام گره زد.

آدرس غلط حلقه نیویورکی ها :

1.   برنامه هسته ای، موشکی و نفوذ منطقه ای ایران باعث وحشت اسرائیل و ایران هراسی شده است.

2.   تحریم ها ناشی از ایران هراسی و مقدمه حمله نظامی اسرائيل به ایران است.

3.   برای پیش گیری از حمله اسرائیل باید بین آمریکا و اسرائیل شکاف ایجاد کرد.

4.   مذاکره با آمریکا و اجرای برجام های 7 گانه ایران هراسی را خنثی و از حمله اسرائیل پیشگیری می نماید

5.   تعامل با آمریکا منجر به رفع تحریم ها، سرمایه گذاری خارجی و رشد اقتصادی ایران می شود.

 نتیجه :

آدرس غلط جریان نفوذ و حلقه نیویورکی ها باعث ایجاد ادراک غلط (معتبر پنداری تهدید اسرائیل) و اشتباه محاسباتی در دولت یازدهم شد. اتخاذ تدابیر غلط، فرصت سوزی در برجام تبعات این آدرس غلط برای کشور بوده است. ادامه این روند، علاوه بر پیاده سازی مدل کوبا در ایران، می تواند دو مدل و سناریوی فروپاشی شوروی و مدل لیبی عراق را در ایران زمینه سازی نماید.

واقعه خان‌طومان مقدمه عملیات تمام‌‌کننده است/ فرانسه هم مانند آمریکا سفیری ابوطالبی را نپذیرفت/ توصیه رهبر انقلاب درباره زبان انگلیسی چه ارتباطی به دولت انگلستان داشت؟توصیه رهبر انقلاب درباره زبان انگلیسی چه ارتباطی به دولت انگلستان داشت؟


عبدالله شهبازی در کانال تلگرامی‌اش درباره زبان فارسی می‌نویسد:

 از نیمه سده هیجدهم میلادی و آغاز حاکمیت بریتانیا بر بنگال، که بتدریج به سراسر شبه قاره هند به صورت حاکمیت مستقیم یا غیرمستقیم تسری پیدا کرد، زبان فارسی جایگاه و اهمیت جدی در بریتانیا یافت و این زبان بعنوان مهم‌ترین زبان شرقی در کالج هیلی‌بری کمپانی هند شرقی تدریس می‌شد.

علت این اهمیت، رواج زبان فارسی در شبه قاره هند بود که زبان رسمی دولت گورکانی هند بشمار می‌رفت. در اوایل سده نوزدهم، پس از تثبیت حاکمیت بریتانیا، تلاش‌هایی آغاز شد برای جایگزین کردن سیستم قضایی انگلیسی و زبان انگلیسی به جای محاکم اسلامی، که محل ارجاع همه مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان بود، و زبان فارسی. سرانجام، با طرح توماس ماکائولی این اقدام تحقق یافت ولی اهمیت زبان فارسی برای بریتانیا تا سده بیستم تداوم داشت.

امروزه این رویکرد به زبان فارسی در بریتانیا وجود ندارد و فارسی از نظر اهمیت تجاری و دیپلماتیک در رده‌ای فروتر از ترکی ارزیابی می‌شود.

هم‌اکنون، در نظام آموزشی ماقبل دانشگاهی در بریتانیا زبان فارسی به رسمیت شناخته می‌شود و محصلین می‌توانند در آزمون دیپلم متوسطه GCSE و A Level به فارسی به عنوان زبان دوم امتحان دهند. معهذا، در فوریه ۲۰۱۵ مؤسسه OCR، که مهم‌ترین مرکز برگزاری امتحانات سراسری در بریتانیا است، اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی قصد دارد چند زبان را از فهرست زبان‌های دوم حذف کند و این تصمیم از سال ۲۰۱۸ شامل زبان فارسی نیز می‌شود. در پی این اعلام، از سوی ایرانیان مقیم بریتانیا تلاش‌هایی آغاز شده برای گردآوری طومارهایی با بیش از ۵۰۰۰ هزار امضاء به نهادهای دولتی بمنظور تثبیت زبان فارسی به عنوان زبان دوم در نظام آموزشی مدارس بریتانیا.

توصیه اخیر رهبری درباره متنوع کردن آموزش زبان‌های خارجی در دوره متوسطه در ایران از جمله می‌تواند ناظر به این عملکرد نظام آموزشی بریتانیا برای حذف زبان فارسی باشد. انحصاری شدن انگلیسی به عنوان زبان دوم در نظام آموزشی ایران حتی با معیارهای بریتانیا، که تعداد قابل‌توجهی از زبان‌های خارجی به عنوان زبان دوم تدریس می‌شود، منطقی نیست.

بهر روی، در نظام آموزشی ایران، اعم از متوسطه و دانشگاهی، آموزش انگلیسی به عنوان «زبان دوم» تاکنون کارآمد نبوده و بنظر نمی‌رسد با تداوم رویه کنونی آموزش سایر زبان‌ها نیز دستاوردی داشته باشد.

رهبر انقلاب: بهای کتاب را جزیی از هزینه‌های ضروری زندگی بدانید


سایت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای اقدام به انتشار طرح‌های گرافیکی از بیانات ایشان کرده است که در ادامه برخی از آنها را ملاحظه می‌کنید.

واقعه خان‌طومان مقدمه عملیات تمام‌‌کننده است/ فرانسه هم مانند آمریکا سفیری ابوطالبی را نپذیرفت/ توصیه رهبر انقلاب درباره زبان انگلیسی چه ارتباطی به دولت انگلستان داشت؟

بهای كتاب را جزئی از هزینه‌های ضروری زندگی بدانید.

واقعه خان‌طومان مقدمه عملیات تمام‌‌کننده است/ فرانسه هم مانند آمریکا سفیری ابوطالبی را نپذیرفت/ توصیه رهبر انقلاب درباره زبان انگلیسی چه ارتباطی به دولت انگلستان داشت؟

این بچّه‌بازی‌های داخل خیابانها -که بچّه‌پول‌دارهای نوکیسه، با آن خودروهای کذائی می‌آیند دائماً رژه میروند، دائماً پُز میدهند- به‌خاطر عدم اصلاح الگوی مصرف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    متاسفانه روس ها دیگه بر نمی گردند و از پشت به ما خنجر زدند دلم به حال بچه های سپاه و ارتش که در سوریه درگیر جنگ هستن می سوزه ....
  • ناشناس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    فرانسه هم نماینده ایران را راه نداد ! عزت و اعتبار پاسپورت ایرانی دارد میترکونه !
  • ناشناس ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    انشاءالله روس ها حملات هوایی به تروریست ها را در سوریه از سر می گیرند و جبهه مقاومت به پیروزی قطعی میرسد.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    این عاقبت دیپلماسی وادادگی و نداشتن قدرت برخورد محکم در مقابل بیگانگان است.
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    ما که ادعای 8 سال دفاع در برابر چندین کشور دنیا را داریم چرا باید از تعدادی تروریست درپیتی بترسیم . چرا نیروی زیادی نمیفرستیم تا کار رو تموم کنن و اینهمه تلفات جانی تداشته باشیم .
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    اره. الان عزت پاسپورت به بالاترین حد خودش رسیده :)))))
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    اینهم نتیجه بستن با کدخدا اینهمه تحقیر دیپلماسی کافی نیست.دیگر احترام و عزتی برایتان مانده؟
  • قاسم ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    اینا تروریست درپیتی نیستند،سلاحشون هم اسباب بازی نیست.نیروهایی هستند که ماهها توسط زبده ترین نظامیان غربی آموزش تروریستی دیده اند،از لحاظ تجهیزات هم آمریکا فقط بمب هسته ای به آنها نداده،نیروهای ما دارند با اینها می جنگند نه یه مشت تروریست درپیتی.
  • علی ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    متاسفانه روس ها دیگه بر نمی گردند و از پشت به ما خنجر زدند دلم به حال بچه های سپاه و ارتش که در سوریه درگیر جنگ هستن می سوزه ....
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    ممنو از کامنت این استراتژیست بزرگ
  • ناشناس ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    به نظر می رسه شما در جریان نیستید؛ چون روسیه به همان میزان که جنگنده خارج کرده، بالگرد کاموف وارد سوریه کرده. به خاطر این که جنگنده کارایی زیادی در نبرد صحرایی ندارد؛ در حالی که بالگردهای کاموف باعث شدند پالمیرا و قریتین با کمترین تلفات آزاد شوند. اما احتمالا در نبرد حلب کمبود جنگنده های روس به شدت احساس خواهند شد.
  • پارسا ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    چرا اتفاقات خانطومارو پوشش نمیدید،، هی تا پیام پیشروی میاد میزارید، شکستا رو پوشش نمیدید، چرا از روسیه نامرد نمیگسن که بچه هامونو تنها گذاشت، چرا از رشادت شهیدان مازندرانی نمیگین؟!
  • پسر ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    منتظر مواجهه تلافی جويانه دولت در مقابل دولت فرانسه مي مانيم. تلقي رييس جمهور اين بود که ما گذشته ها را خيلي کش مي‌دهيم اما برخورد دولت امريکا در نپذيرفتن سفيرما در سازمان ملل و تبعيت فرانسه از آمريکا نشان مي دهد کينه غرب شتري است، اما ما تلاش مي کنيم اعلام کنيم "گذشته ها گذشته است." بله آنها هیچ موقع گذشته فراموش نمیکنن تا مثل ما برای مونتاژ حلبی منت بکشن
  • عبدالخالق ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    چرا اینقد روسیه روسیه میکنین مگه وقتی وارد سوریه شدیم و 50درصد مناطق را ازاد کردیم روسیه ای وجود داشت بابا بخدا سپاه فقط با یک صدم نیروهاش داره میجنگه اصلا نیرو اعزام نمیکنه حالا 1000 تلفات میگیره البته که باید 20 شهید بده . خانطومان یه شهرک کوچیکه که اونم تا چند روز اینده پس گرفته میشه 50 منطقه مهم را ازاد کردند حالا یه شهرک رو موقتا از دست دادند ناسلامتی جنگه دشمن ضعیف هست اما دسته بیل که نیست
  • عبدالخالق ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    شما نیاز نکرده دلسوزی کنی اونا خودشون بلدن چطور بجنگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس