کد خبر 582298
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی در همین ابتدای کار، چهره‌ای دوگانه در قبال طرح صلح عربی با فلسطین نشان داد.

 به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» روز دوشنبه بعد از رای مثبت پارلمان (کنست) به او، بعنوان وزیر جنگ جدید اسرائیل سوگند یاد کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» از 99 نماینده حاضر در صحن کنست، 55 نفر رای مثبت، 43 نفر رای منفی و «بِنی بِگین» عضو پیشکسوت حزب «لیکود» به وزارت لیبرمن رای ممتنع دادند.

بِگین تنها کسی بود که از حزب لیکود (حزب حاکم) انتقادات شدیدی را به این انتخاب انجام داد و ضمن «غیرمسئولانه» خواندن، آن را «حرکتی متوهمانه» از سوی نتانیاهو توصیف کرد که باید اسرائیلی‌ها را نگران کند.

این رای گیری در پارلمان ساعاتی پس از آن انجام شد که کابینه رژیم صهیونیستی باتفاق لیبرمن را رسما به وزارت جنگ منصوب کردند و حزب او به ائتلاف حکومتی پیوست.

لیبرمن در اقدامی برای زدودن نگرانی‌هایی که طی دو هفته اخیر حول انتخاب او برای وزارت جنگ مطرح شده بود، گفت: «من با دو دولت برای دو ملت موافق هستم. من بسیار حامی سخنرانی سال 2009 نتانیاهو هستم.»

وی با تقدیر از صحبت‌های هفته قبل السیسی افزود: «سخنرانی سیسی مهم بود و فرصت مناسبی را ایجاد کرد، ما باید تلاش کنیم تا علیه این چالش (درگیری فلسطین-اسرائیل) برخیزیم. حتی طرح صلح عربی عناصر مثبتی دارد که مذاکرات را ممکن می‌کند.»

به گزارش رادیو ارتش، وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی روز گذشته همچنین در جلسه خصوصی با مدیران وزارت خارجه این رژیم، انتقاداتی را هم به طرح صلح کشورهای عربی وارد کرده و آن را «نسخه‌ای خطرناک برای نابودی اسرائیل» توصیف کرد.

وی بخش فریب دهنده این طرح را ارائه حق بازگشت فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی را عنوان کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس