کد خبر 571051
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، منابع محلی در سوریه از ورود حدود ۷۰ عنصر مسلح و ۳ دستگاه کامیون حامل تسلیحات از ترکیه به شمال حلب برای تقویت گروه تروریستی جبهه النصره، خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، مرکز نظارت بر آتش‌بس در سوریه مستقر در پایگاه هوایی «حمیمیم» (وابسته به وزارت دفاع روسیه)، روز دوشنبه با استناد به منابعی محلی در سوریه، از ورود حدود 70 عنصر مسلح و 3 دستگاه کامیون حامل تسلیحات از ترکیه به روستای «عندان» واقع در شمال حلب برای تقویت گروه تروریستی جبهه النصره، خبر داد.
 
در بیانیه این مرکز آمده است: عناصر گروه تروریستی جبهه النصره به عملیات نظامی خود علیه نیروهای دولتی در اطراف شهر حلب برای متوقف کردن رژیم آتش‌بس ادامه می‌دهند. این عناصر، روز دوشنبه شهرک‌های «الشیخ مقصود»، «العامریه» و فرودگاه نظامی «النیرب» در این شهر را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای قرار دادند. این عناصر تروریستی همچنین به اردوگاه آوارگان «حندرات» نیز خمپاره‌های «هاون» شلیک کردند.
 
این مرکز همچنین از ثبت 5 مورد نقض توافق آتش‌بس طی 24 ساعت گذشته از جمله در استان‌های دمشق و حماه خبر داد.
 
مرکز حمیمیم در عین حال به پایدار بودن نظام آتش‌بس در بیشتر مناطق سوریه اشاره و تأکید کرد، تاکنون حدود 52 گروه‌ مسلح در 97 روستا، شهرک و شهرهای سوریه به این توافق پیوسته‌اند.
 
آتش‌بس در شهر حلب در پی توافق آمریکا و روسیه از ساعت یک بامداد روز پنجشنبه آغاز شده است ولی گروه‌های مسلح با حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای به شهرک «خان‌طومان» در حومه جنوبی حلب و مناطق دیگر آتش‌بس را نقض کردند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    یک کشور چقدر میتونه پست باشه که نابودی کشور همسایه اش تا این حد برایش کافی نیست و در صدد افزایش کشت و کشتار و نابودی همسایگانش است. سر و جانم فدای آزادی خواهان ایرانی که مثل شیر در هر شرایطی از مردم مظلوم منطقه حمایت میکنن
  • سعید شا ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    خدا لعنت کنه حامیان تروریست رو ( ترکیه ) شعار اسلام میدن و مثل کفار زندگی میکنن .منظورم همشون نیست ولی اکثرا اینطورین.بازم شرف روس ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس