کد خبر 570937
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۹

گلوبال ریسرچ در گزارشی اقدامات آمریکا تا کنون به بهانه مبارزه با تروریسم را تنها باعث افزایش فعالیت‌های تروریستی دانست.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی با  بررسی تاریخچه جنایات جنگی آمریکا و اینکه این کشور گزینه های مثبت اندکی برای ارائه به جهان دارد و  نسل های آینده با نگاهی به گذشته با موجی از جنگ ها و نابرابری های فزاینده رو به رو می شوند،  نوشت اقدامات آمریکا در مقابله با تروریسم تنها سبب افزایش فعالیت های تروریستی شده است.

پیتر کوژنیک نویسنده کتاب «تاریخ ناگفته آمریکا: بحران جعلی»، در مصاحبه با گلوبال ریسرچ اعلام کرد تاریخچه جنایات جنگی آمریکا به سال ها پیش و زمان جنگ ویتنام و بمباران اتمی ژاپن باز می گردد.

نیروهای مسلح آمریکا در جنگ ویتنام نیز از شمار زیادی بمب استفاده کردند. در این جنگ جنایات زیادی انجام شد. نوزده میلیون گالن سم نابود کننده علفها در این کشور استفاده شد تا جنگل های این کشور از بین برود. این اقدام سبب از بین رفتن شش شهر صنعتی در شمال ویتنام شد.

او گفت: زمانی که با مردم خارج از آمریکا گفتگو می کنم آنها بر این باورند که بمباران های اتمی  ژاپن غیر ضروری و ناعادلانه بودند اما بیشتر آمریکایی ها همچنان بر این باورند که بمباران اتمی ژاپن اقدامی انسانی بود زیرا نه تنها سبب نجات جان صدها هزار آمریکایی بلکه سبب نجات میلیون ها ژاپنی شد . این دیدگاه به ویژه در میان افراد پیر در آمریکا رواج دارد.  هری ترومن و هنری استیمسون  این ایده را به عمد رواج می دادند. آنها این ایده را اشاعه دادند که بمباران اتمی ژاپن سبب تسلیم این کشور شد. ترومن در کتاب خاطرات خود نوشت بمباران های اتمی سبب نجات نیم میلیون آمریکایی شد. اما واقعیت این است که بمباران های اتمی نه جان آمریکایی ها را نجات داد و نه در تصمیم ژاپنی ها برای تسلیم شدن تأثیر قابل توجهی داشت. این گونه اقدامات سبب کشته شدن صدها هزار ژاپنی و زخمی شدن شمار زیادی از افراد شد.

نیروهای مسلح آمریکا در جنگ ویتنام نیز از شمار زیادی بمب استفاده کردند. در این جنگ جنایات زیادی انجام شد. نوزده میلیون گالن سم نابود کننده علفها  در این کشور استفاده شد تا جنگل های این کشور از بین برود. این اقدام سبب از بین رفتن شش شهر صنعتی در شمال ویتنام شد. آمریکا چندین بار تهدید کرد در ویتنام از تسلیحات هسته ای استفاده خواهد کرد. هنری کیسینجر از جمله افرادی بود که از این ایده حمایت می کرد. رابرت مک نامارا وزیر دفاع اسبق آمریکا اعلام کرد بر این باور است که در جنگ ویتنام سه میلیون و هشتصد هزار نفر کشته شدند  اما آمریکایی ها هرگز به این جنایت اذعان نکردند.

کوژنیک گفت: جنگ (به اصطلاح ) علیه تروریسم که آمریکا و هم پیمانانش طی پانزده سال گذشته به راه انداخته اند، تنها سبب افزایش فعالیت های تروریستی شده است.  راه حلهای  نظامی به ندرت موثر واقع می شوند. به رویکردهای مختلفی در این باره نیاز است و آنها باید با توزیع دوباره منابع جهان سبب شوند مردم بتوانند زندگی کنند نه آن که بمیرند. مردم به امید نیاز دارند. آنها باید بر این باور باشند که امکان زندگی بهتر برای آنها و فرزندانشان وجود دارد.

وی ادامه داد: شمار زیادی از افراد احساس ناامیدی می کنند . ناکامی الگوی شوروی سبب ایجاد خلاء شد. همان گونه که مارکس سال ها پیش هشدار داد روسیه از نظر فرهنگی و اقتصادی نمی تواند الگویی برای توسعه سوسیالیستی جهان باشد. با افول دولت های مترقی هژمونی آمریکا تقویت شد. اما آمریکا گزینه های مثبت کمی برای ارائه به جهان دارد. نسل های آتی با نگاهی به گذشته با موجی از جنگ ها و نابرابری های فزاینده رو به رو می شوند. و هم اکنون تهدید هسته ای و خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است و آینده بشریت را تهدید می کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس