یک پایگاه تحلیلی به نگرانی «هیلاری کلینتون» از شکست در انتخابات آمریکا اشاره کرد و گزارش داد، این نامزد دموکرات تلاش می‌کند تا با حمایت از مواضع جنگ‌طلبانه نومحافظه‌کاران، رقیب خود «برنی سندرز» را از میدان رقابت حذف کند.

به گزارش مشرق، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 که در نظرسنجی‌های اخیر در ایالات «آیووا» و «نیوهمپشایر» از رقیب خود «برنی سندرز» عقب افتاده است، تلاش می‌کند تا با نزدیک کردن سیاست‌های خود به سیاست‌های جنگ‌طلبانه نومحافظه‌کاران، اهداف خود را پیش ببرد.

پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در این گزارش با اشاره به این مطلب نوشت، هیلاری کلینتون به منظور آنکه سندرز را وادار کند که از مواضعش در سیاست خارجی دفاع کند، از موضع نومحافظه‌کاران در حوزه خاورمیانه استقبال کرده است.

راهبرد وزیر خارجه سابق آمریکا در واقع تلاش برای ضربه زدن به سندرز به دلیل تلاش وی برای عادی‌سازی تدریجی روابط با ایران است. از طرفی هم کلینتون تلاش می‌کند تا موضع نومحافظه‌کاران در اهریمن‌ جلوه دادن ایران و همچنین طرفداری از اسرائیل و ائتلاف آرام و محرمانه با عربستان سعودی و دیگر کشورهای سنی که با ایران خصومت دارند را برگزیند.

گلوبال ریسرچ گزارش کرد که کلینتون تلاش می‌کند با گزافه‌گویی درباره هر اقدامی که ایران انجام می‌دهد، بزرگنمایی کند و در عین حال، جرایم حقوق بشری اسرائیل و عربستان و کشورهای سنی را نادیده می‌گیرد و اطمینان دارد که اکثر رأی‌دهندگان دموکرات، عقاید نومحافظه‌کاران را به اشتراک می‌گذارند و آن این است: «ایران دشمن ماست، اسرائیل/عربستان دوستان ما هستند».

روز پنجشنبه هفته گذشته، کمپین انتخاباتی کلینتون در ادامه پیشبرد این راهبرد خود، سیاست سندرز برای ایجاد روابط دیپلماتیک تدریجی با ایران را زیر سؤال برد به طوریکه «جیک سالیوان» مشاور سیاسی ارشد کمپین کلینتون در اینباره گفت: «روابط عادی با ایران آن هم همین حالا؟ باراک اوباما از این ایده حمایت نمی‌کند و اصلا مشخص نیست که چرا سناتور سندرز چنین ایده‌ای را مطرح کرده است... بسیاری از شما می‌دانید که ایران خواستار نابودی اسرائیل است».

گلوبال ریسرچ ادامه داد، در واقع کلینتون تلاش می‌کند در کمپین انتخاباتی خود، با تحریف اظهارات سندرز، شرایط را به نفع خود تغییر دهد.

سندرز در جدیدترین مناظره درباره روابط با ایران گفت: «با توجه به درک این مسئله که رفتار ایران در بسیاری جهات به گونه‌ای است که ما با آن مخالف هستیم...، آیا من می‌توانم به شمال بگویم که ما باید فردا سفارت خود را در تهران بازگشایی کنیم؟ نه، فکر نمی‌کنم که ما باید چنین کاری کنیم».

طبق این گزارش، هیلاری کلینتون ظاهراً اطمینان دارد که دموکرات‌ها شیفته اسرائیل هستند و حاضر نیستند که ماشین تبلیغاتی قدرتمند نومحافظه‌کاران را که از طریق سلطه بر صفحات سرمقاله‌ها، برنامه‌های سیاسی تلویزیونی و اندیشکده‌های پیشتاز، دستگاه سیاست خارجی آمریکا را کنترل می‌کنند، به چالش بکشند.

از طرف دیگر نومحافظه‌کاران، ارتباطات نزدیک را با «لیبرال‌های مداخله‌گر» که شغل‌های کلیدی در دولت اوباما را تحت سلطه خود درآورده‌اند، حفظ کرده‌اند.

طبق این گزارش، اگرچه اکثر نومحافظه‌کاران از نامزدهای جمهوری‌خواهی که با عقاید نومحافظه‌کاران و اسرائیل وفاداری دارند را مورد حمایت قرار می‌دهند اما برخی از نومحافظه‌کاران برجسته به وضوح اعلام کرده‌اند که خوشحال می‌شوند که هیلاری کلینتون بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برگزیده شود.

این پایگاه تحلیلی ادامه داد، گرچه کلینتون اخیراً خود را بعنوان یکی از افراد وفادار به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا جلوه داده است اما در واقع او مواضع جنگ‌طلبانه بیشتری در مقایسه با اوباما چه در زمانیکه سناتور بود و چه در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بود، اتخاذ کرده است.

چندی پیش نیز نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» در اینباره گزارش کرد، هیلاری کلینتون و کارکنان کمپین انتخاباتی وی در انتقاد از نظرات سیاست خارجی نزدیکترین رقیب هم‌حزبی‌اش برنی سندرز از هیچ انتقادی کوتاهی نمی‌کنند و او را «غیرقابل انتخاب» می‌نامند، مستقل از اینکه کدام نامزد جمهوری‌خواه در حزب رقیب برنده نهایی باشد.

کلینتون و کمپین انتخاباتی وی در حالی به تکاپو افتاده است که در حال حاضر سندرز، کلینتون را در هر دو ایالت «آیوا» و «نیوهمپشایر» شکست داده است.

روز سه‌شنبه، نظرسنجی «سی‌ان‌ان/دابلیواِم‌یوآر» از برتری گسترده سناتور مستقل ایالت ورمونت (سندرز) نسبت به نامزد دموکرات (کلینتون) حکایت داشت. 60 درصد از رای‌دهندگان احتمالی از سندرز پشتیبانی می‌کنند در حالیکه تنها 33 درصد طرفدار کلینتون هستند. روز پنجشنبه (دیروز) نتایج همین نظرسنجی در ایالت آیوا از برتری 8درصدی سندرز خبر داد. برنی سندرز در این ایالات با کسب 51 درصد آرا در برابر رای 43 درصدی کلینتون پیش افتاد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    خدا رو شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس