کد خبر 569771
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

مقامات نظامی در رژیم صهیونیستی می‌گویند که شدیدترین درگیری‌ها بعد از جنگ غزه در سال 2014، در حال کاهش یافتن است.

 به گزارش مشرق، با وجود حمله جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه برای چهارمین روز پیاپی و خمپاره باران این منطقه، کارشناسان و منابع نظامی این رژیم مدعی هستند که تنش‌های ایجاد شده در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با موضعی خنثی درباره نقض آشکار آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی، به نقل از مقامات نظامی اسرائیل -که نامشان را ذکر نکرد- نوشت که شدیدترین درگیری‌ها بعد از جنگ غزه در سال 2014، در حال کاهش یافتن است.

نظامیان صهیونیستی که برای کشف تونل‌های حماس به مرز غزه حمله کرده و تا مسافتی هم داخل این منطقه پیشروی کرده بودند، با مقاومت گروه حماس مواجه شدند. با این حال اما شلیک خمپاره از داخل غزه به صهیونیست‌ها برای آرام کردن اوضاع قطع شده است.

«اسماعیل هنیه» از سران حماس در غزه روز جمعه اعلام کرد که این گروه خواهان جنگ با رژیم صهیونیستی نیست و اینکه مصر و دیگر کشورها پشت پرده برای آرام کردن اوضاع تنش یافته، تلاش می‌کردند.

تحلیلگران و خبرنگاران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند: عملیات ارتش اسرائیل در مرزهای غزه مدتی ادامه پیدا خواهد کرد تا آن مقدار از تونل های حماس که ممکن است تخریب شود.

«رونی دانییل» تحلیلگر نظامی کانال دو اسرائیل گفت: درگیری‌ها در مرز با غزه میان حماس و اسرائیل همچنان تحت کنترل است، حماس به هدف قرار دادن نیروهای اسرائیلی که وارد نوار غزه می‌شوند اکتفا می‌کند و شهرک ها را هدف قرار نمی دهد، حماس تا کنون فقط 12 خمپاره شلیک کرده است.

گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی در تجاوزات اخیر خود به نوار غزه هشدار داد و تاکید کرد هرگز به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهیم داد به نوار غزه تجاوز کرده و به آن یورش ببرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس