کد خبر 569490
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

مقام های امنیتی یمن روز شنبه اعلام كردند كه تروریست ها با حمله به خودروی یك فرمانده ارشد نظامی در شهر عدن واقع در جنوب این كشور، وی و دو همراهش را به ضرب گلوله كشتند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام های مزبور در حالی كه خواستند نامشان فاش نشود، گفتند كه سرهنگ «بدر الیافعی» فرمانده پایگاه نظامی بدر در مركز عدن و دو همراه وی در جریان تیراندازی افراد مسلح كشته شدند و مهاجمان پس از حمله از صحنه گریختند.

عناصر یمنی القاعده، مقام های امنیتی و نظامی یمن را در عدن هدف قرار می دهند.
از زمانی كه شهر عدن به دست نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن افتاد، القاعده و دیگر گروه های تروریستی در این شهر پا گرفتند.

عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن پس از فرار از صنعا در پی تسلط جنبش انصارالله بر این شهر با كمك عربستان شهر عدن را پایتخت یمن اعلام كرد.

در همین حال، مذاكرات صلح یمن با هدف دستیابی به راهكار سیاسی و پایان دادن به جنگ در این كشور، روز چهارشنبه بین دو هیات صنعا و ریاض در كویت از سر گرفته شد.

هیات ریاض متشكل از نمایندگان منصور هادی در روزهای گذشته با هدف سنگ اندازی و مانع تراشی در مسیر گفت و گوها،‌ این مذاكرات را تعلیق كرد.

هیات ریاض در حالی از مذاكرات عقب نشینی كرد كه جنگنده های ائتلاف عربی به سركردگی عربستان، همچنان غیرنظامیان را در یمن هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

نشست صلح یمن با هدف پایان دادن به جنگ در این كشور از 21 آوریل (2 اردیبهشت ماه) در كویت و با نظارت سازمان ملل آغاز شد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس