کد خبر 569717
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ضمن تکذیب خبر مربوط به تعلیق مذاکرات صلح یمن در کویت، تأکید کرد،با وجود چالش‌ها، برای حصول پیشرفت در این مذاکرات تلاش می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» خبر شبکه سعودی «العربیه» مبنی بر تعلیق مذاکرات صلح یمن در کویت را تکذیب کرد.

یک منبع در «هیئت ملی یمن» به خبرگزاری «سبأ» گفت، ولد الشیخ در تماس تلفنی با هیئت ملی یمن، خبر شبکه العربیه درباره تعلیق مذاکرات را رد کرد.

این منبع تأکید کرد، «هیئت ریاض» با انتشار مطالبی درباره تعلیق مذاکرات صلح، برای به شکست کشاندن این مذاکرات تلاش می‌کنند.

هم‌زمان، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد «با وجود تمام مشکلات و چالش‌ها، ما برای پیشرفت (در مذاکرات) تلاش می‌کنیم و ما طرف‌های درگیر را به آرامش، خردورزی و در راس قرار دادن منافع ملت یمن دعوت می‌کنیم.»

این مقام سازمان ملل از ادامه مذاکرات صلح یمن در کویت، که از 21 آوریل آغاز شده است، خبر داد و تصریح کرد «طرف‌های یمنی، امروز- شنبه- نشست‌های مشترکی با نظارت فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای بررسی پاره‌ای از مسائل برگزار کردند. همچنین شرکت کنندگان تحولات میدانی و نیز نحوه تثبیت توقف درگیری‌های خصمانه و فعال کردن نقش کمیته‌های محلی را مورد رایزنی قرار دادند.»

طبق این گزارش، مذاکرات صلح در کویت، امروز- یکشنبه- با برگزاری چندین جلسه ادامه می‌یابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس