کد خبر 569655
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

منابع نظامی یمنی از اعزام تفنگداران آمریکایی موسوم به مارینز به شهر بندری المکلا و ورود ناو هواپیمابر روزولت به خلیج عدن خبر دادند.

 به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المنار به نقل از منابع نظامی یمنی گزارش داد: 200 نفر از تفنگداران آمریکایی موسوم به نیروهای ماریز وار شهر بندری "المکلا" در یمن شده اند.

این منابع افزودند که ناوهواپیمابر روزولت نیز به همراه 6 ناوچه وارد خلیج عدن شده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) روز گذشته برای نخستین بار از ورود نیروهای نظامی این کشور به خاک یمن خبر داد.

جف دیویس گفت: در هفته‌های اخیر تعداد بسیار کمی از پرسنل نظامی همکاری با نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن و نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی را برای آنچه وی مبارزه با تروریست‌ های القاعده در شهر بندری المکلای یمن عنوان کرد، آغاز کرده‌اند.

دیویس همچنین مدعی شد: پنتاگون حملات هوایی علیه مواضع تروریست‌ها در کشور جنگ زده یمن را شدت بخشیده است.

وی بدون اشاره به حضور نیروهای نظامی ویژه امریکایی در خاک یمن، گفت واشنگتن از نظر اطلاعاتی نیروهای امارات متحده عربی را در حملات به یمن پشتیبانی می‌ کند.

اظهارات دیویس در حالی مطرح شد که منابع یمنی روز پنج شنبه از ورود دستکم 100 نیروی ویژه امریکایی به پایگاه نظامی العند در استان لحج در جنوب یمن خبر دادند.

در همین حال محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن پنج شنبه شب گفت جنوب این کشور به بهانه مبارزه با القاعده در حال اشغال از سوی بیگانگان است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس