کد خبر 569545
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت جنبش انصارالله یمن طی سخنانی اعلام کرد که با حضور نیروهای خارجی و آمریکایی در پایگاه هوایی العند مخالف است و این نیروها باید از یمن خارج شوند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت جنبش انصارالله در مذاکرات صلح یمن در کویت طی سخنانی بر ضرورت خروج نیروهای اشغالگر از جنوب یمن تاکید کرد.

بر اساس این گزارش عبدالسلام در حساب توئیتری خود نوشت: هر کس که مدعی شریعت است و از تسلیحات ارتش سخن می گوید، باید در وهله نخست ما را از معنای حاکمیت، استقلال و آزادی آگاه کند.

وی در ادامه گفت: روزی که از حضور داعش و القاعده در برخی مناطق جنوب و لزوم مقابله ارتش با آنها سخن می گفتیم، این موضوع را انکار می کردند اما امروز از آنها می پرسیم که آمریکا چرا آمده است؟

رئیس هیأت جنبش انصارالله در ادامه عنوان کرد: مخالفت با نقض حاکمیت یمن، ورود نیروهای خارجی، اشغال بندرها و فرودگاه ها، معنای حقیقی هویت ملی است.

در جلسه امروز شنبه مذاکرات صلح یمن در کویت همچنین هیأت ملی یمن نیز حضور نظامی آمریکا در جنوب یمن به ویژه پایگاه هوایی العند را محکوم کرد و مخالفت خود را با حضور هرگونه نیروی خارجی اعلام کرد. این هیأت همچنین به مشکلاتی که برای مسافران یمنی در فرودگاه های بیشه عربستان و اردن پیش آمده، اعتراض کرد و تثبیت آتش بس را خواستار شد.

از سوی دیگر هیأت ریاض در حالی هرگونه حضور آمریکایی ها در جنوب یمن را انکار می کند که بیانیه های پنتاگون و گزارش های روزنامه های غربی بر این موضوع صحه می گذارند. این هیأت همچنین به توقف حملات سعودی ها به یمن نیز اعتراض کرد.

گفتنی است در روزهای اخیر ۱۵ بالگرد آمریکایی از نوع آپاچی، ۵ بالگرد بلاک هوک، تجهیزات نظامی و ۱۰۰ نیروی ویژه(رنجر) به بهانه مبارزه با القاعده به پایگاه هوایی العند وارد شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس