کد خبر 569287
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، علت بیکاری ۲۴۰۰ مامای کشور را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، فرح بابایی - رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت به برخی انتقادات از صحبت‌های وزیر بهداشت در مراسم روز جهانی ماما پاسخ داد و اظهار داشت: باید به فکر اشتغال برای ماماهای بیکار باشیم.
 
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت عنوان کرد: در مراسم روز ماما وزیر بهداشت در مورد مسائل مامایی واضح و صادقانه صحبت کرد و به نظر من وی نه شعار داد و نه وعده ‌های زیبایی که در عمل محقق نشود.
 
بابایی ادامه داد: گویا برخی از ماماها یا سخنان وزیر را نشنیدند یا برداشت نادرستی از آن داشتند و البته مثل همیشه، برخی هم اصولاً نخواستند چیزی بشنوند؛ به همین دلیل بنده به عنوان یک همکار و مسئول که در مراسم روز جهانی ماما حضور داشتم و به اعتبار جایگاه شغلی، از نزدیک به مشکلات ماماها اشراف دارم لازم دیدم یکبار دیگر بر چند نکته تاکید کنم.
 
به گزارش وزارت بهداشت وی افزود: آن روز گفته شد که در شهرهای با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر مشکلات دسترسی به خدمات مامایی به شکل صد درصد برطرف شده است؛ اما در مناطق دیگر همچنان با مشکل بیکاری تعداد زیادی از ماماها مواجه هستیم.
 
بابایی در پاسخ به سئوال برخی ماماها مبنی بر اینکه «چرا ماماها باید با عنوان مراقب سلامت در بخش بهداشت مشغول به کار شوند»، گفت: بخش بهداشت، خریدار خدمت در قالب مراقب سلامت است و اگر ماماها نخواهند علاوه بر خدمات مامایی، خدمات مراقب سلامت را هم ارائه دهند، خریدار خدمت ترجیح می‌دهد به‌ جای ماماها از سایر فارغ ‌التحصیلان رشته‌ های علوم پزشکی در مقطع لیسانس و بالاتر استفاده کند. ما باید به فکر اشتغال برای ماماهایی باشیم که در این سال ها تربیت شده ‌اند و بین مراقب سلامت و مامای بیکار، یکی را انتخاب کنیم؛ به نظر ما راه بهتر این بود که از نیروهای تربیت شده ماما در این بخش استفاده شود.
 
رییس اداره مامایی مامایی وزارت بهداشت تاکید کرد: وزیر بهداشت در همان مراسم گفتند که متاسفانه، دادن وعده‌ های بدون ضمانت اجرا، به صورت یک فرهنگ در آمده است؛ وعده ‌هایی که به خواسته‌ های نامتناسب با امکانات تبدیل می ‌شود. بدون تعارف، یکی از مشکلات عمده ما در حال حاضر همین قبیل خواسته ‌ها است که باعث شده اغلب‌ ما هیچ گاه از وضعیت خود راضی نباشیم.
 
وی خطاب به ماماها گفت: آنهایی که در سال 80 اعتراض داشتند روند زایمان به سمت اتاق عمل پیش می‌‌رود، حالا چرا در برابر اجرای سیاست کم کردن عمل سزارین و زایمان طبیعی رایگان سکوت می‌‌کنند و عجیب‌تر آنکه همان افراد امروز از اجرای طرح تحول سلامت اعلام خطر می‌کنند!
 
بابایی اظهار داشت: دوستان باور کنید بهترین کار برای پیشبرد امور و خدمت به مردم، کنار گذاشتن خط کشی‌‌های صنفی است تا بتوانیم با یک کار تیمی به موفقیت‌‌های بیشتر دست یابیم. امروز ممکن است بر اساس احساسات، حرف‌هایی بزنیم که برخی را خوش آید؛ ولی اتفاقی که طی چند ماه آینده خواهد افتاد این است که 2400 ماما بیکار می‌شوند و آن وقت آیا مسئولان این حوزه پاسخگو خواهند بود؟
 
رییس اداره مامایی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: یادمان نرود اقدام از روی احساس و بدون توجه به واقعیت‌ها و همه جوانب یک موضوع، به نفع هیچ‌ فرد و گروهی نیست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 182 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    ازدواج نکردن جوانان + بچه نخواستن متاهلین =بیکاری ماماها..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس