وزیر اسبق بهداشت گفت: بیمارستان های آموزشی قسمت های مختلف خود را اجاره داده اند تا بتوانند امور خود را بگردانند و این خودگرانی ضربه بزرگی به آموزش پزشکی زده است.

اجاره دادن قسمت های مختلف بیمارستان‌ها برای گرداندن اموربه گزارش مشرق، ایرج فاضل ادامه طرح تحول سلامت را نیازمند پشتیبانی مالی از این برنامه ملی دانست و گفت: طرح تحول برنامه بسیار سنگینی است و باید تغییراتی در آن ایجاد و تعدیل شود تا بتواند مفید باشد. ادامه این طرح به شکلی که از ابتدا اجرا شده در ادامه بسیار مشکل خواهد بود.
 
طرح تحول سلامت نیازمند تعدیل است
 
رئیس انجمن جراحان ایران در پاسخ به این سوال که آیا وی نیز  همانند سایر منتقدان طرح تحول به درمان محوری این برنامه منتقد است، گفت: در کنار درمان محوری باید به مشکلات حوزه آموزش نیز اشاره کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه آموزش پزشکی فدای درمان شده است، ادامه داد: اصولا زمانی که دانشگاه های علوم پزشکی از سایر دانشگاه های کشور جدا و وارد وزارت بهداری وقت شدند همواره این نگرانی مطرح بود که به دلیل مسئولیت های بزرگی که این وزارتخانه برای درمان دارد آموزش فدای درمان شود که این اتفاق امروزه افتاده است.
 
فاضل تصریح کرد: بیمارستان های آموزشی قسمت های مختلف خود را اجاره داده اند تا بتوانند امور خود را بگردانند و این خودگرانی بیمارستان های آموزشی ضربه بزرگی به آموزش پزشکی بوده است بنابراین باید راه کار مناسبی برای حل این موضوع اندیشیده شود و شرایط به روال سابق خود بازگردد.
 
رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی با اشاره به آغاز فعالیت منتخبان مجلس دهم به انتظارات جامعه پزشکی از نمایندگان خانه ملت اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین انتظارات جامعه پزشکی از نمایندگان مجلس در این دوره اصلاح قانون نظام پزشکی است.
 
وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: این قانون با تغییراتی کاملا مخدوش شده است که باید تصحیح شود و قانونی در خور جامعه پزشکی و مردم ایران از سوی نمایندگان تصویب شود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس