کد خبر 568710
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۶

ناشر پیشکسوت روس از استقبال مخاطبان ایرانی به کتاب ابراز خرسندی کرد و گفت: رئیس جمهور روسیه هم توجه خاصی به موضوع کتاب دارد و در روزی به نام کتاب ناشران در میدان سرخ گرد هم می آیند که مورد حمایت پوتین است.

به گزارش مشرق، گلوبوا ناشر پیشکسوت روسی ضمن اشاره به حضور ویژه روسیه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آن را غنیمت دانست و اظهار داشت: خوشحالیم برای دومین بار در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کنیم.

وی گفت: 25 سال است در کار نشر فعال هستم. من ناشر خصوصی‌ام و در زمینه کتاب‌های اموزشی برای خارجی‌ها فعالیت می کنم.

گلوبوا تصریح کرد: ما کتابهایمان را به بیش از 80 کشور صادر می‌کنیم و خوشحالیم استادان ایرانی از کتاب های ما استفاده می‌کنند.

به گفته این ناشر روس در پی آن هستیم که روابط فرهنگی بیشتری میان ایران و روسیه ایجاد شود. هرچند پیش از این تعداد دانشجویان ایرانی در دانشگاه های روسیه بیشتر بود اما در حال حاضر کاهش یافته است.

وی افزود: ما برا ی دومین بار در نمایشگاه کتاب حاضریم و این بار 150 عنوان کتاب مربوط به سال 2016 را به همراه داریم و کتاب‌هایی را که فکر می‌کردیم ناشران و نویسندگان و  مخاطبان ایرانی نیاز دارند به همراه اوردیم.

گلوبوا ضمن بیان اینکه باید در قیاس بین نمایشگاه کتاب مسکو و تهران نکاتی را بگویم اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران بسیار گسترده و در قیاس بزرگتری از روسیه برگزار می‌شود. در نمایشگاه کتاب تهران بازدید کنندگان بسیارند جالب اینکه اکثر مردم ایران علاقه شان به کتاب زیاد است اما متاسفانه در روسیه اینگونه نیست.

این ناشر روس ضمن بیان اینکه باید خوشحال باشید که در کشور ایران در همه شهرها از نمایشگاه کتاب تهران باخبر هستند و آن را برای ایران غنیمت دانست.

وی گفت: مهمترین کتابی که به همراه داریم با عنوان «راه روسیه» است که بسیار مورد استفاده درایران است؛ در حال رایزنی هستیم تا از سوی ناشران ایرانی آن را منتشر کنیم. در تلاشیم کتاب های دیگر ما که مورد استفاده ایرانیان است از سوی ناشران ایرانی چاپ شود و باید بگویم من ایران را پیشرفته دیدم.

وی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به شناخت رهبر انقلاب از کتاب و قیاس آن با پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: خیلی از کارهایی که در حوزه کتاب درروسیه صورت می‌گیرد مورد حمایت پوتین است در روز کتاب در میان سرخ و در کنار کاخ کرملین روز کتاب را برگزار می‌کنیم. این روز به حمایت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برپا می‌شود که در آن تمامی ناشران از سراسر کشور به آنجا می‌آیند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس