کد خبر 568508
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علاوه بر ارج‌ نهادن به کتاب و فرهنگ مکتوب، حواشی را نیز به دنبال دارد.

به گزارش مشرق، در نخستین روز برگزاری نمایشگاه کتاب شاهد حواشی تلخ و شیرین این نمایشگاه فرهنگی بودیم.

اگرچه نمایشگاه کتاب تهران در نخستین روز برگزاری خود به رسم سال‌های گذشته در قالب برگزاری برنامه‌هایی همچون رونمایی از کتاب‌های متفاوت و افتتاح غرفه نمایشگاهی روسیه به ادبیات، کتاب و فرهنگ مکتوب ارج نهاد اما با حواشی متعددی هم همراه بود که گاهی تلخ و گاهی شیرین بودند.

از حواشی شیرین نخستین روز فعالیت بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توان به حضور خانواده‌هایی در فضای این نمایشگاه اشاره کرد که با وجود فاصله زیاد شهر آفتاب از مرکز تهران رنج راه را به جان خریده و گام در مسیر رسیدن به نمایشگاه کتاب گذاشتند. این بازدیدکنندگان اگرچه به گفته خود برای سرگرمی و تفریح به مکان برگزاری بزرگترین نمایشگاه فرهنگی کشور آمده بودند اما به واسطه حضور در این نمایشگاه ناخودآگاه با کتاب انس گرفته و برای کودکانشان هم که شده یک یا دو عنوان کتاب خریدند.

از حواشی دیگر نخستین روز برگزاری بیست و نهمین دوره بزرگترین نمایشگاه فرهنگی کشور می‌توان به زمانی اشاره کرد که در میان نشست خبری حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یکباره صدای رادیو از بلندگوی غرفه‌ای که نشست در آن برگزار می‌شد، چنان بلند شد که صدای هیچ کس به هیچ کس نمی‌رسید و این صدا بارها و بارها باعث سکوت ناخواسته حاضران شد.

یادآور می‌شود بیست و نهمین نمایشگاه کتاب در 15 اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده و تا بیست و پنجم همین ماه ادامه خواهد داشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس