نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر مردم آمریکا، سیاست خارجی افرادی مانند اوباما و سندرز را دوست ندارند و روش جمهوری‌خواهان در سیاست خارجی و جنگ با تروریست‌ها را می‌پسندند.

اوباما برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوا خوب است نه مبارزه با تروریسمبه گزارش مشرق، یکی از موسسات معتبر نظرسنجی آمریکا اخیراً درخصوص نحوه عملکرد دولت اوباما و سیاست خارجی دو حزب عمده این کشور، نظر مردم این کشور را جویا شده که نتایج نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به سیاست‌های جمهوری‌خواهان، تمایل بیشتری دارند.

نظرسنجی موسسه «پیپل پراگرس» نشان می‌دهد که 46 درصد از شرکت‌کنندگان اعتقاد داشته‌اند که جمهوری‌خواهان تصمیمات عاقلانه‌تری در حوزه سیاست خارجی نسبت به دموکرات‌ها گرفته‌اند؛ این در حالی است که فقط 38 درصد از شرکت‌کنندگان، حامی عملکرد سیاست خارجی دموکرات‌ها بوده‌اند.

در نظرسنجی سال گذشته، نتایج برای دموکرات‌ها دقیقاً مشابه بود ولی حمایت از سیاست خارجی جمهوری‌خواهان نسبت به آن نظرسنجی، 5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

پایین بودن رأی دموکرات‌ها، تا حدودی به شکاف‌های درون‌حزبی میان طرفداران این جریان سیاسی برمی‌گردد، در میان دموکرات‌ها، تنها 53 درصد از افراد از سیاست خارجی حزب مورد علاقه خود طرفداری کرده‌اند حال آنکه این عدد برای جمهوری‌خواهان، 76 درصد بوده است.

برخی معتقداند که پایین بودن میزان حمایت از سیاست خارجی میان طرفداران دموکرات‌ها، به نارضایتی این بخش از جامعه آمریکا از نوع نگاه «برنی سندرز» به سیاست خارجی نشأت می‌گیرد، عدم رضایتی که حتی برخی از آنها را به طرفداری از سیاست خارجی جمهوری‌خواهان سوق داده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد نظر جامعه آمریکا نسبت به حزب موفق در مبارزه با تروریسم، همچنان مانند سال 2002 است. 46 درصد معتقداند جمهوری‌خواهان تقابل بهتری با تروریست ها داشته‌اند و هواداران دموکرات‌ها در این حوزه 37 درصد بوده است.

تنها حوزه‌ای که دموکرات‌ها در آن برتری داشته‌اند، مبارزه و تقابل با تغییرات آب و هوا بوده؛ 51 درصد مردم عملکرد آنان را در این حوزه ستوده‌اند و تنها 30 درصد به جمهوری‌خواهان رأی داده‌اند.

در این نظرسنجی، نظرها نسبت به اوباما هم عوض شده؛ نظرسنجی ماه گذشته نشان می‌داد که 51 درصد مردم آمریکا از کارهای رئیس جمهور خود حمایت می کنند حال آنکه این درصد در نظرسنجی این ماه، به 48 درصد رسیده؛ مخالفان اوباما هم در این رقابت خیلی نزدیک شده‌اند و به عدد 47 درصدی رسیده‌اند.

برخی سوالات فقط از طرفداران یک حزب پرسیده شده؛ مثلا از این جمهوری‌خواهان پرسیده‌اند که نظرتان در خصوص جایگاه مردم آمریکا در تصمیم‌گیری‌های اوباما چیست.

58 درصد گفته‌اند که اوباما دیگر ملت‌ها را به ملت خود ترجیح می‌دهد، 25 درصد گفته‌اند که او خیلی کم به ملت خود توجه دارد و تنها 12 درصد گفته‌اند که اوباما، تعادل میان مردم خود و دیگر ملت‌ها را رعایت می‌کنند.

وقتی فقط از دموکرات‌ها در خصوص سیاست خارجی اوباما نظرسنجی شده، 63 درصد حمایت کرده‌اند، 22 درصد گفته‌اند که او بیش از حد به دیگر ملت‌ها توجه دارد و 11 درصد گفته‌اند که او توجه خیلی کمی به خارجی‌ها دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    دقیقا بی لیاقتی چن سال پیش اوباما باعث رشد تروریسم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس