کد خبر 568113
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

از دید سازمان های تروریستی و متحدان غربی و عربی آنها جبهه حلب سرنوشت نبرد نظامی در صحنه سوریه را رقم خواهد زد چه اینکه پیروزی در جبهه حلب تاثیر خود را بر جبهه های دیگر سوریه و عبور این کشور از بحران تحمیلی خواهد گذاشت.

به گزارش مشرق، حملات وحشیانه ای که سازمانهای تروریستی به شهر حلب از سر گرفته اند غیر منتظره نیست چه اینکه این حملات به تحریک پادشاهی وهابی سعودی و ترکیه از یک سو و همراهی آمریکا، فرانسه و قطر صورت گرفته است.
 
از سرگیری این حملات چند دلیل عمده هم دارد:
 
اول اینکه؛ سیاست های تروریستی این کشورها در سوریه متحمل شکست شده است
 
دوم اینکه؛ سازمانهای تروریستی تحت حمایت این کشورها در صحنه نبرد ناتوان شده اند
 
سوم اینکه؛ ‌به سبب توافق آتش بس بسیاری از عناصر این گروهها سلاح های خود را بر زمین گذاشته و پس از دریافت امان نامه راهی وطن خود شده اند و این خسران بزرگی برای کشورهای حامی است
 
به نقل از نشریه المنار ناظران سیاسی معتقدند حملات وحشیانه اخیر به شهر حلب با هدف تحقق دستاوردهایی بر روی زمین است تا از ان در مذاکرات ژنو که 10 می برگزار می شود، استفاده کنند.
 
این حملات که علیه شهروندان، اماکن عمومی،‌ بیمارستانها و مدارس صورت می گیرد پس از سفر باراک اوباما به عربستان و همچنین اعزام 250 کماندوی آمریکایی به اراضی سوریه و نشست های استخباراتی در مرزهای شمالی سوریه میان عناصر اطلاعاتی ترکیه ،‌سعودی و قطر آغاز شد.
 
چه در انتظار حلب است؟
 
این تلاش آمریکا، ‌واشنگتن ،‌عربستان و ترکیه به همراه قطر نشان می دهد که آنها هنوز از تلاش برای ایجاد منطقه حایل در شمال سوریه مشخصا در منطقه حلبن دست برنداشته اند و از این حیث نیز نبرد بر سر حلب در آینده بسیار سرنوشت ساز است و در واقع سرنوشت نبرد نظامی در صحنه سوریه را رقم خواهد زد. پیروزی در جبهه حلب تاثیر خود را بر جبهه های دیگر سوریه خواهد گذاشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    اگر می خواهید جنگ در سوریه تمام شود کافیست یک موشک به ریاض شلیک کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس