رئیس شورای رهبران عشایر عراق با اشاره به ورود آمریکا به تحولات میدانی سوریه گفت: آمریکا با اشغالگری چیزی جز مصیبت برای کشورها به ارمغان نیاورده است.

به گزارش مشرق، شیخ «جمال البطیخ»، وزیر مشاور سابق امور عشایر عراق و رئیس شورای رهبران عشایر عراق تاکید کرد: تاسیس داعش با توطئه بزرگ جهانی برای ویرانی عراق و سوریه و تجزیه این کشور بر مبنای ترسیم خاورمیانه بزرگ در ارتباط است.

وی با ابراز تاسف شدید از مشارکت کشورهایی در منطقه همچون ترکیه، عربستان و برخی دیگر از شیخ نشین‌ها در پیاده شدن این توطئه جهانی گفت: حقیقت دعوت آیت الله سیستانی برای حضور جوانان در گروه‌های مقاومت بسیج مردمی، همچنین رشادت‌های دیگر نیروهای امنیتی و افزایش تلاش‌ها برای آزادسازی مناطق که با پیروزی‌های مستمر همراه بوده این توطئه‌ها را ناکام گذاشت بخصوص که به حول و قوه الهی آزادی موصل، پایگاه اصلی داعش در عراق نیز نزدیک است.

وی با اشاره به اینکه در سوریه نیز مشابه عراق پیروزی‌های نظامیان این کشور بر تروریست‌ها ادامه دارد، گفت: همه این امور روند توطئه‌هایی که برای سوریه و عراق آماده شده بود، دگرگون کرد و ما هم اکنون منتظر پیروزی‌های نهایی و بزرگی هستیم که پس از آزادی موصل و همچنین مابقی شهرهای سوریه محقق خواهد شد.

وزیر سابق عراقی ورود آمریکا به تحولات میدانی سوریه بدون موافقت دمشق، را در راستای دیگر تخلفات سنگین آمریکا خواند و گفت: آمریکا بر خلاف خواست جامعه بین المللی عراق را اشغال و آن را ویران کرد و تا هم اکنون هم دست از سر این کشور برنداشته و برای آن توطئه‌های جدید ریخته است.

البطیخ تصریح کرد: آمریکا یکی از اهداف خود را برای حمله به عراق به ارمغان آوردن دموکراسی برای مردم این کشور خوانده بود، امادر واقع این دموکراسی، انتقام‌گیری از ملت عراق بود چرا که تا هم اکنون از آمریکا رفتارهایی خلاف دموکرسی خواهی برای ملت عراق می‌بینیم.

وی افزود: این آمریکا بود که سهم‌خواهی‌های طائفه‌ای را در روند سیاسی عراق ایجاد کرد تا این کشور یکی پس از دیگری با بحران‌های متعدد روبرو باشد.

وی ورود آمریکا به تحولات میدانی سوریه را نیز ناشی از غرور و استکبار آمریکایی‌ها دانست که  خود را حاکمان روی زمین می‌دانند.

رئیس شورای رهبری عشایر عراق با تاکید بر اینکه پیروزی‌های عراق و سوریه بر تروریسم دیگر کشورها را وادار به تجدید نظر در نقشه‌های خود کرده است، گفت: برای مثال عربستان ائتلاف جدیدی تشکیل داد و اهداف آن را مداخله در سوریه برای سرنگونی نظام دمشق خوانده بود، همچون نقشه شکست خورده‌ای که برای یمن داشت، اما از آنجایی که شاهد قدرت ارتش سوریه و همبستگی ملت با نظام آن است، تردید زیادی برای مداخله در سوریه پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظام سوریه موجب کم رنگ شدن توطئه‌ها علیه این کشور شده است، گفت: هم اکنون بشار اسد صاحب ایده‌ها در عرصه‌های جنگ  و صلح است.

البطیخ با اشاره به اینکه در نشست‌های ژنو این هیات رسمی دولت سوریه است که آنچه را می‌خواهد به کرسی نشانده و به دیگران اجازه تحمیل شروطشان را نمی‌دهد، گفت: این موفقیت سوریه ناشی از اقتدار در میدان نبرد و جبهه نظامی قوی خویش است.

وی ادامه داد: بنابراین اراده آهنین نظام دمشق برای پیروزی بر تروریسم همه نقشه‌ها را ناکام گذاشت.

وزیر سابق عراق با تاکید بر اینکه نقشه تجزیه سوریه و عراق در نتیجه تحولات میدانی سوریه سرکوب شده است، گفت: عربستان در برهه کنونی در باتلاق جنگ یمن فرو رفته و آمریکا هم انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارد، بنابراین با توجه به شکست ائتلاف سعودی در یمن و در مقابل پیروزی محور مقاومت اوضاع میدانی و سیاسی در سوریه به نفع نظام دمشق پیش می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس