کد خبر 567264
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۴

به گفته تیم اوانس از کارشناسان نفتی بازار نفت روز دوشنبه به دلیل روز کارگر (در انگلیس و آسیا) و با توجه به نگرانی ها در مورد تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت کاهش یافت.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی ادامه روند عرضه گسترده نفت در بازارهای جهانی ، بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدییت، در پایان معاملات روز دوشنبه کاهش یافت. 

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی.آی)، که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود، به کار برده می شود، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و 14 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 44 دلار و 78 سنت رسید.

به گفته تیم اوانس از کارشناسان نفتی بازار نفت روز دوشنبه به دلیل روز کارگر (در انگلیس و آسیا) و با توجه به نگرانی ها در مورد تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت کاهش یافت.

کارشناسان نفتی عقیده دارند انتشار نتیجه تحقیقات در مورد میزان تولید کشور های عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت ، بازار را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ به ویژه کشور عراق دومین تولید کننده نفت بزرگ اوپک روز یکشنبه اعلام کرد در ماه آوریل روزانه سه میلیون و 360 هزار بشکه نفت صادر کرده است که این رقم به رقم بی سابقه سه میلیون و 365 هزار بشکه در روز در ماه نوامبر بسیار نزدیک است.

کارل لری از کارشناسان نفتی همچنین کاهش شاخص بورس توکیو را نیز از موضوعات موثر بر بازار می دانند.

همچنین خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود، برای تحویل در ماه ژوئیه با یک دلار و 54 سنت کاهس ‏نسبت ‏به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 45 دلار و 83 سنت ‏رسید.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس