کد خبر 567243
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۱

فرمانده دریابانی هرمزگان از راه‌اندازی ایست و بازرسی دریایی با هدف مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت: شناورهای بالاتر از ۵۵ فوت در هرمزگان جمع آوری می‌شود.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی میرشمسی ضمن تشریح برنامه‌های دریابانی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایشات معظم‌له در نام‌گذاری سال و برای مبارزه جدی با قاچاق و درگیر نشدن با مسائل ساحلی باید حضور در دریا را توسعه بخشید.

وی بیان‌ داشت: در همین راستا باید حوزه عملیات در دریا را عمق داد به این معنا که اسقرار شناورها در دریا سطح‌بندی شوند و وظایف و ماموریت‌های پاسگاه و ناوگروه‌ها یک به یک تعیین و حضور در عمق دریا نیز مشخص شود.

فرمانده دریابانی هرمزگان با تاکید بر حضور و تقویت جزیره‌ها به عنوان پایگاه ثابت گفت: با تحقق این امر باید ورودیهای قاچاق در دریا را هم‌چون گلوگاه‌ها مسدود کرد تا قاچاق به ساحل نرسد زیرا رسیدن قاچاق به ساحل و پخش آن کار مبارزه را مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه اکثر کالاهای قاچاق از کشور عمان، امارات و تا حدودی قطر و کویت وارد کشور می‌شود تاکید کرد: با استقرار در برخی جزایر و مسدود کردن مبادی قاچاق در دریا می‌توان با قاچاق کالا مبارزه جدی کرد.

وی با بیان اینکه در دریای عمان و جاسک قاچاق کالا صورت نمی‌گیرد ابراز داشت: بیشتر فعالیت‌های قاچاقچیان کالا در محدوده خلیج فارس انجام می‌شود که باید با شناسایی کانون قاچاق آن را مسدود کرد.

میرشمسی ادامه داد: در همین راستا طراحی‌ها و برنامه ریزی‌هایی لازم انجام شده و در صددیم تا در دریا همانند خشکی به مقابله جدی با قاچاق کالا بپردازیم.

وی راه‌اندازی ایست و بازرسی دریایی در نقاط قابل استقرار و بازدید از شناورها قبل از رسیدن به ساحل بازرسی و برخورد قانونی و توقیف شناورهای بدون مجوز و همچنین جمع آوری شناورهای بالای 55 فوت با هدف کاهش توان قاچاقچیان در دریا از جمله برنامه‌های دریابانی هرمزگان برای مبارزه جدی با قاچاق در دریا عنوان کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    بهترین کار اینه که یه فکری برای اشتغال جوانان این مناطق بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس