کد خبر 566912
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

نخست وزیران استرالیا و فرانسه در کانبرا اعلام کردند دو کشور طی ۵۰ سال آینده همکاری مشترکی در راستای جایگزین کردن ناوگان زیردریایی استرالیا خواهند داشت.

شراکت نظامی فرانسه و استرالیا تا 5 دهه آیندهبه گزارش مشرق، «ملکولم ترنبول» نخست وزیر استرالیا که میزبان همتای فرانسوی خود است در دیدار با «مانوئل والس» گفت دو کشور در ابتدای راه همکاری ۵۰ ساله برای ساخت زیردریایی‌های نسل جدید هستند.

به نوشته اسکای نیوز استرالیا، «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه که در استرالیا به سر می‌برد گفت نسل بعدی زیردریایی‌های استرالیا به موقع و با بودجه در نظر گرفته شده، دو کشور رابرای ۵۰ سال همکاری به هم متعهد می‌کند.

والس افزود «با ایجاد شغل در استرالیا و با انتقال فناوری و اطلاعات، تمام تعهد خود را به کار می‌گیریم. این یک همکاری اقتصادی و صنعتی است. همچنین یک همکاری است که ما را برای زمانی طولانی در مسایل دیگر مانند مسایل امنیتی و دفاعی به هم متعهد می‌کند.»

ترنبول هم این برنامه را یک سرمایه‌گذاری ملی عظیم نامید و گفت «ما با همتایان فرانسوی خود مشارکت می‌کنیم تا از وجود بهترین فناوری مطمئن شویم.»

در این دیدار ملکولم ترنبول همچنین گفت، استرالیا و فرانسه برای مبارزه علیه افراط‌گرایی همکاری‌های نزدیک‌تری خواهند داشت.

«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته از این توافق میان دو کشور برای ساخت زیردریایی اظهار خشنودی کرده بود.

قرار است یک گروه صنعتی فرانسوی مسئولیت ساخت ۱۲ زیردریایی برای جایگزین کردن ناوگان دریایی کنونی استرالیا را با بودجه ۵۰ میلیارد دلار طی ۵ دهه آینده به عهده بگیرند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس