کد خبر 570731
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

روسیه پیشرفته ترین زیردریایی ضد رادار خود را كه با فرو رفتن تا عمق 240 متری آب ویژه تعقیب ناوهای دشمن در سكوت كامل است، به آب انداخت.

به گزارش مشرق، شركت كشتی سازی روسیه امروز دوشنبه درباره مشخصات این زیر دریایی كه از سوی ناتو «حفره سیاه» نامگذاری شده، اعلام كرد: زیردریایی دیزلی پروژه 636 كه در منطقه دریایی پریموریه به آب انداخته شد، توان حركت 20 گروه دریایی (37 كیلومتر) در ساعت را دارد.

زیر دریایی كامسامولسك ناآمور با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها و برخوردار از موشك های بالدار بالستكی و اژدرهای پر قدرت می تواند بدون كوچك ترین نشانه ای ماموریت های خود را در نزدیك ترین نقطه به هدف انجام دهد.

روسیه در صدد است تا با ساخت دو فروند دیگر از این زیردریایی ها شمار آنها را به 10 فروند برساند. روسیه كه فقط یك ناو هواپیما بر از دوران شوروی سابق به نام آدمیرال كوزنتسوف در مقابل 11 ناو هواپیما بر آمریكا و چند ناو دیگر متحدان این كشور را در اختیار دارد با استفاده از مجموعه زیردریایی های پرقدرت خود در صدد افزایش توان نظامی در عمق دریاها و آب های آزاد جهان است.

شبكه تلویزیون سی ان ان نیز در این باره گزارش داد: نگرانی پنتاگون از زیردریایی های پیشرفته روسیه و حضور هر چه بیشتر آنها در اقیانوس اطلس، شرایطی به وجود آورده كه آمریكا دیگر همچون گذشته در عمق دریاها سلطه همیشگی ندارد.

این شبكه گزارش داد: روسیه طی سال های اخیر شماری از زیردریایی های تهاجمی و پیشرفته را به آب انداخته است كه از زمان جنگ سرد بدین سو دیده نشده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    سوادو برم زیر دریایی ضد رادار !!!
  • امین ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    محمد جان منظورشون رادارگریز میباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس