کد خبر 566345
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

خبرگزاری فرانسه اعلام كرد: استرالیا در قراردادی عظیم، ساخت نسل جدید زیردریایی های خود را به پاریس سفارش داد اما تسلیح و تجهیز آن به واشنگتن سپرده می شود.

به گزارش مشرق، گروه فرانسوی «د .س. ان.اس» متخصص ساخت تجهیزات نظامی دریایی هفته گذشته با پیروزی در مناقصه توانست، قرارداد 34 میلیارد یورویی ساخت زیردریایی برای استرالیا را از آن خود كند.

«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه اعلام كرد در مورد «شراكت راهبردی عظیم» كشورش با استرالیا، فردا (دوشنبه) به كانبرا می رود.

این گزارش با بیان این كه سامانه تسلیحاتی و جنگی بسیار محرمانه این زیردریایی ها آمریكایی خواهد بود، افزود: گروه «لاكهید مارتین» (Lockheed Martin ) شركت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریكایی كه در جریان این قرارداد قرار دارد، خبر تسلیح و تجهیز این زیردریایی ها توسط آمریكا را تایید كرده است.

استرالیا اعلام كرده است كه سامانه « AN/BYG-1» و نوعی سلاح پرتابی استرالیایی- آمریكایی موسوم به اژدر مدل « Mark-48 » را به عنوان تجهیزات اصلی زیردریایی ها ترجیح می دهد.

هنوز شركت سازنده تجهیزات شناسایی و ردیابی برای زیردریایی انتخاب نشده است اما شركت آمریكایی «ریتون» (Raytheon) ممكن است به این امر علاقه نشان دهد.

واشنگتن به عنوان متحد نزدیك كانبرا از نزدیك در جریان مناقصه ساخت زیردریایی قرار داشت. «پل سالیوان» و «تام ایسلز» دو نظامی بازنشسته نیروی دریایی آمریكا پیشنهادات فنی ارائه شده در جریان مناقصه را به دقت بررسی كرده اند.

شركت فرانسوی «د. س. ان. اس»، مناقصه ساخت 12 زیردریایی با قابلیت حمله را در رقابت با شركت « تیسن‌كروپ» (ThyssenKrup) آلمان و یك كنسرسیوم ژاپنی شامل چند شركت از جمله «میتسوبیشی»، برد.

به گزارش ایرنا ، این زیردریایی ها از نوع زیردریایی هسته ای «باراكودا» هستند كه اكنون در «شربورگ» و در كارگاه های شركت «د. س .ان. اس» ساخته می شوند. شربورگ بندری در شمال‌غربی ناحیه «نرماندی» در شمال فرانسه است.

فرانسه طبق این قرارداد، باید فناوری ساخت زیردریایی را نیز به فروش برساند. همچنین راه اندازی خط تولید و آموزش نیروی كار در محل نیز مد نظر قرار دارد. شركت فرانسوی همچنین به تعمیر و نگهداری زیردریایی ها به مدت 50 سال، متعهد می شود.

«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه به سرعت به موفقیت شركت فرانسوی در مناقصه استرالیا واكنش نشان داد و با استقبال از آن، از «اشتغال زایی و توسعه این صنعت (ساخت زیردریایی) در استرالیا» ابراز خرسندی كرد.

پیش بینی می شود این زیردریایی های جدید تا سال 2026 میلادی به بهره برداری برسند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس