مدیر پیشین پیگرد نظامی استرالیا دو کماندوی این کشور را پس از مرگ پنج کودک افغان به این دلیل که نسبت به حضور کودکان در محل انفجار آگاه بودند، اما به رغم این آگاهی به داخل اتاق نارنجک پرتاب کردند، متهم کرد.

نقش نظامیان استرالیا در کشتار کودکان افغان زیر ذره بینبه گزارش مشرق، تارنمای 'ای.بی.سی' استرالیا روز شنبه به نقل از 'لین مک دید' مدیر پیشین پیگرد نظامی استرالیا اعلام کرد این کماندوها در حالی که نسبت به حضور این کودکان در اتاق آگاه بودند، نارنجک ها را به داخل پرتاب کردند.

این اتهامات پس از انتشار یک گزارش دولتی که به تازگی افشا شده است، سئوالاتی پیرامون مرگ پنج کودک و یک مرد که فوریه سال 2009 در 'ارزگان' مورد حمله نیروهای استرالیا قرار گرفتند، مطرح کرده است.

متهم کردن این دو فرد باعث ایجاد موجی از شگفتی در بین نیروهای دفاعی استرالیا شده است.
اگر چه این اتهامات پیش از مطرح شدن در دادگاه نظامی رفع شدند، اما به عنوان یکی از مجادله برانگیزترین بخش ها در تاریخ ارتش استرالیا باقی ماند.

این دو کماندو استرالیا که از آنها با نام های 'گروهبان جی' و 'دی' نام برده شده است، به ترتیب در دستور برای پرتاب نارنجک و پرتاب این نارنجک ها به داخل اتاق نقش داشته اند.

این افراد این اتهام ها را با استناد به برخی دلایل رد و اعلام کرده اند که هرگز نمی دانستند در این اتاق زن و یا کودک وجود داشته است.

نظامیان استرالیا همچنان در افغانستان حضور دارند و مقام ‌های ارشد نظامی لاین کشور اخیرا اعلام کردند تا سه سال دیگر در کنار ارتش افغانستان خواهند ماند.

مارشال تیم اینز، فرمانده عملیاتی نظامیان استرالیایی در افغانستان گفته است ماموریت نیروهای این کشور در افغانستان 15 ساله شد و تا سه سال آینده نیز در این کشور حضور خواهند داشت.

استرالیا از سال 2002 در چارچوب ناتو وارد جنگ افغانستان شد و بیش از 20 هزار نیروی نظامی این کشور در افغانستان خدمت کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس